بیانیه مبین نت در خصوص قطعی دو روزه شبکه اینترنت TD-LTE در تهران
قطعی و اختلال در شبکه اینترنت ثابت TD-LTE مبیننت حالا وارد روز سوم شده است. حالا شرکت مبین نت ضمن عذرخواهی یک بیانیه رسمی در این خصوص منتشر کرده است.
از شروع اختلال و قطعی اینترنت مبین نت در تهران و شهرهای همجوار حالا بیشتر از ۴۸ ساعت میگذرد. این شرکت روز گذشته با پیامکی اعلام کرد که مشکل از سوی مبین نت نبوده و به پاس شکیبایی کاربران یک بسته اینترنت ۲ گیگابایتی یک روزه را به آنها اهدا خواهد کرد. با اینحال مشکل قطعی مبین نت برای مشترکینی که کار آنها به اینترنت وابسته است بسیار جدیتر بوده و اهدای هدایای ترافیکی دردی از آنها دوا نخواهد کرد. مبین نت حالا یک بیانیه در این خصوص منتشر کرده است:
روابطعمومی شرکت ارتباطات مبیننت ضمن اعلام مراتب تأسف و عذرخواهی خود از مشترکین TD-LTE در تهران و شهرهای حومه به استحضار میرساند؛ اختلالات اخیر به دلیل اشکال در اتصال آنتنهای رادیویی به سیستم تعیین موقعیت جهانی (GPS) به وجود آمده و منجر به قطعی در شبکه اینترنت TD-LTE مبیننت در شهرهای تهران و برخی از شهرهای حومه شده است. مبیننت بنا به صیانت از حقوق مشترکین علیرغم اینکه منشاء این اختلالات کاملا خارج از شبکه مبیننت هستند تمامی توانمندی مجموعهی خود را برای رایزنی و مذاکره در راستای حل مشکل و پایداری مجدد شبکه بهکار گرفته است. شرکت ارتباطات مبیننت موجودیت خود را وامدار مشترکین خود میداند و براین اساس اعلام میدارد به محض پایان ناپایداری، برنامهی وسیعی را برای جلب رضایت مشترکین خود و جبران خسارت ایشان در مناطق دچار اختلال به اجرا درخواهد آورد.
به این ترتیب هنوز زمان مشخصی برای رفع قطعی و اختلال شبکه مبین نت توسط این شرکت اعلام نشده و البته هنوز مشخص نیست برنامه جامع این شرکت برای جلب رضایت مشترکینش چیست. با اینکه قطعیهای چند دقیقهای و چندساعته معمولاً در میان سرویسدهندگان ایرانی چیز تازهای نیست اما قطعی چندروزه مسلماً باعث ایجاد خسارتهای بیشتر به مشترکین و سلب اعتماد آنها از مبین نت خواهد شد.
در زمان نگارش این مطلب کماکان اختلال اینترنت مبیننت ادامه داشته و با اینکه کاربران گزارش دادهاند مدت زمان قطعیها کاهش یافته اما شبکه هنوز به حالت پایدار در نیامده است.
بهروزرسانی (۲۶ شهریورماه): با بازگشت پایداری نسبی به شبکه پس از حدود ۵ روز، شرکت مبیننت طی اطلاعیهای یک بسته هدیه مجزا را برای جبران خسارت کاربران تهرانی معرفی کرد.
منم پیشگامان میگیرم سره کار دارم خیلی راضیم مبین نت آشغال ۵ روزه قطعه پدرمون درومده خونه ما موبایلم آنتن نمیده بی کفایتا حرومتون بشه این پولا
تنها راه مقابله با این شرکت سود جو که فکر میکنه به بهانه جی پی اس مشترکینشو دست به سر کنه باز پس دهی مودم هاست. اینها میتونستند با یه کوئری ساده موقعیت مکانی آنتنهارو استاتیک ست کنن.
مشکل جا دیگست مودمارو پس بدین و درخواست خسارت کنین. این سرویس با آپ تایم 99.99% نیست
من TDLTEایرانسل دارم، در تهران، از دو روز قبل (8 مهر 97) نوع جدیدی از اختلال ایجاد شده! مودم با دو تا سه چراغ روشن به شبکه متصل می شه اما به شبکه اینترنت خیر! روی کانکشن دائما علامت ضربدر کوچیک هست!
همون مشکل مجدد ایجاد شده:
اینترنت TD-LTE مبیننت و ایرانسل دوباره در تهران قطع شد!
آدم نمیدونه به کی و کجا شکایت کنه
شرکتی که اینهمه مشترک داره و قرارداد بسته مدام میگه دلیل این مشکل خارج از شبکه است!!!
ما با شما قرارداد بستیم شما میگید خارج از شبکه است
پس شما چه کاره هستید؟؟؟!!!
بدتر از اون اینکه خروس قندی جایزه میده
4 روز کار ما رو به تعویق انداختید اگر بفکر جبران هستید بجای جایزه بدرد نخور اعتبار زمانی ما رو دوبرابر افزایش بده
واسه من الان وصله. اما خب سرعتش خیلی کمه …
احتمال هم میدم دوباره قطع بشه
همچنان سزویس ما قطع هست و تماس هم که میگیریم میگن شکیبا باشین !
کل سیستم تلفنی ما قطع شده به خاطر بی سوادی مدیران فنی این شرکت که بعد 5-6 روز قطعی کامل هنوز مشکل حل نشده !
مشکل این شرکت تداخل فرکانسی با شرکت های دیگه (احتمالا های وب) هستش که همچنان حل نشده …
متاسفم برای مبین نت…شرکتی که ۴ روزه نتونسته یه بحران رو حل کنه به هیچ دردی نمیخوره…متاسفانه باید گفت پول دادیم اشغال گرفتیم! که الان هیچ مسئولی هم پاسخگو نیست…فقط دعوت به شکیبایی میکنن…من کل زندگیم با اینترنته…۴روز که قطعه خسارت من رو اقایون میدن؟ مثل من هم بیشمار هستن افراد…باعث شرم هست…امیدوارم شرکت مخابرات ورود کنه و صلاحیت این شرکتای بیخود رو دوباره بررسی کنه!
بی مسئولیت تر از این شرکت ندیدم و ضمن اینکه فکر کنم این مشکل دیگه رفع نشه و این قطعی ها ادامه خواهد داشت امروز روز چهارمی هست که این قطعی ادامه دارد
من دارم میرم از پیشگامان اینترنت بگیرم
سرویس مبین نت مزخرف ترین سرویس در بین شرکت های ارائه دهنده اینترنت تو ایران به جای تبلیغ TD-LTE با سرعت 40مگ باید بگن سرویس دایال آپ با بیشترین قطعی
سرویس هنوز قطع می باشد. اتفاق پیش میاد اما چرا باید چند روز طول بکشد اونم فقط 2گیگ اینترنت یعنی چی ؟
ما الان چندین گیگ ظرفیت داریم زمان هم داره میگذرد… چه توضیحی؟!!!!!!