اینترنت TD-LTE مبین‌نت و ایرانسل دوباره در تهران قطع شد!

پس از قطعی حدود یک هفته‌ای اینترنت TD-LTE مبین‌نت و ایرانسل در ماه گذشته ظاهراً دوباره همان اختلال در شبکه اینترنت تهران ایجاد شده و باعث قطعی اینترنت TD-LTE از امروز صبح شده است.

5

اگر به‌خاطر داشته باشید قطعی اینترنت TD-LTE مبین‌نت و ایرانسل در ماه گذشته که نزدیک به یک هفته ادامه داشت اعتراض کاربران بسیاری را برانگیخت. سرانجام پس از ادامه‌دار بودن این قطعی مبین‌نت و ایرانسل هر کدام برای جبران خسارت کاربران بسته‌هایی را پس از اتصال مجدد و پایداری شبکه معرفی کردند؛ البته برخی از این بسته‌ها بیشتر به یک شوخی شبیه بود!

به هر حال ظاهراً دلیل قطعی اینترنت TD-LTE ماه گذشته اختلال در شبکه GPS تهران بود که البته دلیل آن هم هیچ‌گاه مشخص نشده و هیچ نهادی پاسخگو نبود. ظاهراً همان اختلال یک‌بار دیگر باعث قطعی اینترنت TD-LTE در سطح تهران از بامداد امروز ۹ مهرماه شده است. در تماس با مرکز پشتیبانی مبین‌نت کارشناس از مشخص نبودن دلیل قطعی مجدد خبر داد و اظهار کرد هنوز دلیل دقیق آن مشخص نیست. اما چند دقیقه بعد پیامکی با متن زیر برای کاربران TD-LTE ارسال شد:

مشترک گرامی مبین‌نت

متأسفانه مجدداً ایجاد اختلالات بیرون از شبکه‌ی TD-LTE منجر به قطع شدن پراکنده‌ای سرویس اینترنت برخی از مشترکین در استان تهران شده است. از این موضوع عمیقاً متأسفیم و تمام تلاش خود را در زمینه‌ی رایزنی برای حل مشکل انجام می‌دهیم. خواهشمندیم توجه فرمایید به دلیل نوع اختلال، این موضوع بر روی سرویس‌دهنده‌های بی‌سیم و هر تکنولوژی که وابسته به GPS است اثر منفی می‌گذارد.

به این ترتیب ظاهراً همان مشکل قبلی بروز کرده و مبین‌نت و ایرانسل به هر دلیل نتوانستند از بروز مجدد مشکلات ناشی از GPS جلوگیری کنند. جالب این‌جاست که در طول دوره قطعی گذشته و یا تا به امروز وزارت ارتباطات نیز درمقابل مشکل مشکوک GPS سکوت کرده است. در توییت‌های آذری جهرمی وزیر ارتباطات (که پیش از این در مواردی به دیر رسیدن غذای اسنپ‌فود یک کاربر پاسخ داده بود!) نیز چیزی در این مورد پیدا نکردیم.

امیدواریم این‌بار شرکت‌های مبین‌نت، ایرانسل و یا سازمان‌های مسئول پاسخ موجهی درباره این اختلال داشته باشند و تنها به اهدای بسته‌های چندروزه اینترنت به عنوان «جبران خسارت» اکتفا نکنند.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:
5 نظر برای این مطلب
  1. سام می‌گوید

    الان نه روزه مبین نت قطعه و میگن معلوم هم نیست کی درست میشه واقعا خنده داره

  2. پریسا می‌گوید

    خوشحالم که بالاخره یه سایتی به این موضوع پرداخته. من چند بار زنگ زدم به ایرانسل و جوابشون وقیحانه و حق به جانب بود. انگار نه انگار که مثلا یکی مثل من بسته نامحدود ماهانه استفاده می کنه و باید بتونه 30 روز استفاده کنه.

  3. ارسلان می‌گوید

    سه روزه اینترنت من قطع شده و هیچ جواب منطقی توسط ایرانسل به من نداده اند و شرکت ایرانسل بدترین خدمات پشتیبانی ارائه میکند

  4. راز می‌گوید

    واقعا افتضاحه، تمام کار من با اینترنته و به این شرکت اعتماد کرده بودم. انگار اینترنت یک مساله لوکس و یا تفریحیه که بخواد هر روز قطع بشه….متاسفم.

  5. حمید می‌گوید

    این یک فاجعه مخابراتیه، نمیدونم چرا هیچ سایت یا سازمانی خبری در این مورد منتشر نمیکنه، دیگه شورش دراومده، بجز اینترنت LTE مبین‌نت که پدر ما تهرانی‌ها را درآورده، GPS اسنپ هم کار نمیکنه، دیگه خبر از این مهمترم مگه در دنیای IT داریم؟

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.