از سیر تا پیاز؛ آموزش کامل استفاده از قابلیت دایرکت اینستاگرام

اگرچه سرویس دایرکت اینستاگرام در آذر ماه سال 1392 معرفی شده است اما مطابق معمول به دلیل عدم وجود یک مطلب آموزشی مناسب که پاسخگوی نیاز کاربران و سوالات آنها باشد، تصمیم گرفتیم در این مطلب از فارنت به بررسی و آموزش کامل این قابلیت اینستاگرام بپردازیم.

2318

این آموزش بر پایه نسخه 6.18.0 اپلیکیشن اندروید اینستاگرام نوشته شده و احتمال تغییر در آن با توجه به آپدیت مداوم اپلیکیشن اینستاگرام وجود دارد.

نسخه تحت وب اینستاگرام که از طریق کامپیوتر و وبسایت این اپلیکیشن در دسترس است در حال حاضر از ویژگی دایرکت بی‌بهره بوده و به این ترتیب نمی‌توانید بدون استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام روی گوشی هوشمند خود یا شبیه‌ساز اندروید در ویندوز از دایرکت استفاده کنید.

مطمئنا، مطابق هر آموزش دیگری، برخی از نکات این مطلب آموزشی برای برخی از کاربران به شدت ساده خواهد بود اما به دلیل قدم به قدم بودن آموزش چاره‌ای جز آموزش این قابلیت از ابتدای کار نداریم. در عین حال اگر به دنبال خواندن آموزش کاملی از برنامه اینستاگرام هستید، کاملترین آموزش اینستاگرام را می‌توانید در لینک زیر بخوانید.

از سیر تا پیاز؛ آموزش جامع اینستاگرام

سرویس دایرکت اینستاگرام چیست؟

سرویس دایرکت اینستاگرام به طور دقیقتر در بیست و یکم آذر ماه سال 1392 معرفی شد. می‌توان گفت در واقع اینستاگرام با بالا رفتن تعداد کاربران خود متوجه نوعی خلا در سرویس خود شده بود. کاربران می‌خواستند تصاویر خود را با تعداد محدودتری از کاربران به اشتراک بگذارند و این امکان به دلیل عدم وجود حلقه‌ها و یا گروه‌هایی که در سایر شبکه‌های اجتماعی می‌توان دید وجود نداشت. در عین حال اپلیکیشن‌هایی برای گفتگو میان کاربران بر پایه اینستاگرام ایجاد شده بود که امنیت اطلاعات شخصی کاربران این اپلیکیشن را با مخاطره مواجه می‌کرد.

دایرکت اینستاگرام به چه کاری می‌آید؟

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-01

در واقع از نام این سرویس می‌توان به اصلی‌ترین قابلیت آن یعنی برقراری ارتباط مستقیم پی برد. در واقع اگر قصد دارید تصویری را تنها برای عده کمتری از کاربران (از یک تا 15 نفر) ارسال کنید و یا اگر قصد ارتباط گرفتن با یکی از کاربران را دارید اما تنها به اکانت اینستاگرام او دسترسی دارید این سرویس می‌تواند چاره‌ساز باشد.

چگونه استفاده کنیم؟

برای استفاده از سرویس دایرکت اینستاگرام نیاز به استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام بر روی گوشی تلفن همراه را دارید که خب به طور معمول باید در آن ثبت‌نام کرده و فرض ما بر این است که شما در اینستاگرام ثبت نام کرده و روش استفاده از آن را می‌دانید. از این به بعد به صورت قدم به قدم استفاده از این قابلیت را با هم پیش خواهیم رفت.

به طور معمول پس از وارد شدن به اینستاگرام در صفحه اصلی آن با چنین چیزی مانند تصویر بالا روبرو هستید که شامل آخرین تصاویر خود شما و کسانی است که آنها را دنبال یا همان فالو می‌کنید و لیست آنها را می‌توانید در بخش Following پروفایل خود ببینید.

آموزش ارسال دایرکت:

شما به تمام کسانی که در لیست کسانی که آنها را فالو می‌کنید و یا آنها شما را فالو می‌کنند وجود دارند و به تمام اعضای اینستاگرام که نام اکانت آنها را دارید می‌توانید به صورت دایرکت تصویر ارسال کنید و البته این امکان در خصوص کسانی که قبلا شما را به هر دلیل بلاک کرده باشند وجود ندارد.

هشدار: اصرار به ارسال تصاویر دایرکت در صورت عدم تمایل فرد مورد نظر و ارسال گزارش از سوی کاربر مورد نظر و تکرار این رویه ممکن است به بسته شدن اکانت شما منجر شود.

در واقع روش ارسال تا حدودی با روش انتشار سایر تصاویر در اینستاگرام مشترک است. برای آغاز ارسال تصاویر در صفحه اصلی و در گوشه بالا سمت راست بر روی علامت دایرکت ضربه بزنید که با صفحه زیر روبرو می‌شوید و اگر قبلا کسی برای شما به صورت دایرکت تصویری ارسال کرده باشد و یا شما ارسال کرده باشید در این صفحه می‌توانید سابقه آنها را ببینید.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-02

با زدن علامت بعلاوه در گوشه بالا سمت راست به صفحه بعدی هدایت می‌شوید که از شما می‌خواهد تصویری را برای ارسال از گالری انتخاب کنید. از پائین صفحه می‌توانید گزینه‌های دیگر شامل Photo (برای گرفتن عکس با دوربین و ارسال در همان لحظه) و VIDEO (برای فیلمبرداری و ارسال در همان لحظه)‌ با توجه به نیاز خودتان انتخاب کنید. توجه داشته باشید حتی اگر قصد گفتگو با هر کاربری را داشته باشید برای آغاز گفتگو به هر حال نیاز به ارسال تصویر است.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-03

پس از انتخاب تصویر مورد نظر با زدن فلش در گوشه بالا سمت راست می‌توانید به مرحله بعد بروید. در این مرحله مطابق انتشار تصاویر عادی در اینستاگرام باید کادر مورد نظر و فیلتر مورد نظر خودتان را برای اعمال بر روی تصویرتان انتخاب کنید که شامل انواع فیلترها و تنظیمات ویژه تصاویر است. حالا با زدن فلش در گوشه بالا سمت راست می‌توانید به مرحله بعد بروید. حالا در این مرحله راهمان از انتشار تصاویر عادی جدا می‌شود. در این مرحله پس از نوشتن متن مورد نظرتان و در صورت لزوم انتخاب هشتگ‌های مورد نیاز، باید با زدن ضربه، گزینه DIRECT را در میان دو گزینه بالا انتخاب کنید.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-04

پس از انتخاب گزینه DIRECT با صفحه بالا روبرو می‌شوید که در دو بخش Suggestions‌با پیشنهادات اینستاگرام با توجه به سوابق شما و در بخش Following لیست کسانی که دنبال می‌کنید را مشاهده خواهید کرد. در صورتی که کاربر مورد نظر در این لیست بود که خب کار راحت است و کافیست روی نام آن علامت بزنید تا تصویر وی در برابر عبارت TO و جزو گیرندگان ظاهر شود.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-05

اگر نام فرد مورد نظر در لیست دنبال‌کنندگان و کسانی که شما دنبال می‌کنید وجود نداشته باشد در صورتی که نام کاربری وی و یا حداقل بخشی از آن را بدانید می‌توانید بر روی علامت جستجو (ذره‌بین) در برابر عبارت To ضربه بزنید و نام کاربری او را وارد کنید تا از میان نام‌های کاربری ظاهر شده کاربر مورد نظر را پیدا کرده و به لیست اضافه کنید.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-06

پس از اضافه کردن کاربر یا کاربران مورد نظر که می‌تواند از یک تا 15 کاربر باشد. کافیست تیک سبز رنگ گوشه بالا سمت راست را بزنید تا کار ارسال به پایان برسد. حالا می‌توانید تصویر ارسالی را در بخش دایرکت ببینید و آن را باز کنید تا به مرحله بعد برویم.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-07

در پائین تصویر ارسالی علائم بدین مفهوم هستند.

  • تصویر کم‌رنگ کاربر: تصویر ارسال شده اما هنوز ندیده است.

  • تصویر کاربر با تیک سبزرنگ: کاربر تصویر را مشاهده کرده است.

  • تصویر کاربر با علامت قلب (لایک): کاربر تصویر را دیده و لایک کرده است.

در همین حال و در پائین تصویر می‌توانید نظرات کاربران در مورد تصویر یا پیغام‌های رد و بدل شده بین طرفین یا دو طرف را بخوانید.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-08

در صورتی که کار را خاتمه یافته می‌دانید و می‌خواهید این تصویر را پاک کنید، کافیست علامت سه‌نقطه گوشه سمت راست و بالا را بزنید که با گزینه Delete‌ روبرو می‌شوید که با زدن آن این تصویر و دایرکت از اپلیکیشن اینستاگرام شما و کاربر یا کاربران گیرنده پاک می‌شود. البته این بدان معنا نیست که کاربر یا کاربران مورد نظر موفق به ذخیره آن نشده باشند چرا که انجام آن به سادگی اسکرین‌شات گرفتن از صفحه است. توجه داشته باشید که تصویر پاک شده و مکالمه انجام شده در پائین آن به هیچ وجه قابل بازیابی نیست.

آموزش دریافت دایرکت:

هنگامی که تصویری در بخش دایرکت اینستاگرام خود دریافت می‌کنید در صورتی که کاربر مورد نظر جزو کسانی نباشد که آنها را دنبال می‌کنید اینستاگرام از شما سوال می‌کند که این کاربر قصد ارسال تصویر و یا ویدئو برای شما را دارد. شما با پاسخ مثبت به این سوال می‌توانید تصویر او را ببینید و در صورت لزوم در بخش کامنت‌ها با او گفتگو کنید.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-09

در نظر داشته باشید که به شرحی که بالاتر گفتیم در صورتی که تصویر را ببینید کاربر فرستنده متوجه موضوع خواهد شد. اما در صورتی که پاسخ منفی دهید دیگر تصویر ارسالی را نخواهید دید و راهی برای پاسخ دوباره به سوال نخواهید داشت.

Farnet-the-ultimate-beginners-guide-to-instagram-direct-10

در صورتی که تصویر را دیدید اما تمایلی به پاسخ به آن نداشتید و یا آن را مزاحمتی برای خود دانستید می‌توانید با زدن علامت سه‌نقطه در گوشه بالا سمت راست کاربر مورد نظر را از ارسال دوباره تصویر بلاک کنید، کلیه پست‌های او را نادیدیه بگیرید و در صورت لزوم حتی این موضوع را گزارش کنید. در عین حال در صورتی که نگران دیده شدن تصویر و مکالمه انجام شده در پائین تصویر توسط سایر افرادی که احتمالا به گوشی شما دسترسی دارند، هستید می‌توانید با انتخاب گزینه HIDE آن را برای همیشه مخفی کنید.

در نظر داشته باشید که این گزینه‌ها مانند بسیاری دیگر از گزینه‌های اینستاگرام قابل بازگشت نیستند بنابراین در انجام آنها دقت کنید. این یعنی هیچ تصویر پنهان شده‌ای قابل بازگشت نیست، کاربری که او را از دایرکت بلاک کرده‌اید قابل انبلاک شدن نیست و کاربری که در خصوص او گزارش ارسال کرده‌اید این گزارش غیرقابل پس گرفتن است.


 

خب سعی کردیم در این مطلب تمام تلاش خودمان را برای بیان تمام موارد قابلیت دایرکت اینستاگرام به انجام برسانیم. در بخش نظرات پاسخگوی سوالات شما در خصوص مواردی که مطرح نکردیم هستیم. لطفا پس از خواندن مطلب نسبت به طرح سوال خود اقدام نمائید. مطمئنا با توجه به پیش‌بینی حجم سوالات، تنها پاسخگوی سوالاتی خواهیم بود که در این مطلب به آنها پاسخ نداده‌ایم. در خصوص سایر مسائل اینستاگرام نیز مطابق معمول تنها و تنها در مطلب آموزش جامع اینستاگرام پاسخگوی شما هستیم. سپاس

از سیر تا پیاز؛ آموزش جامع اینستاگرام

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2,318 نظر برای این مطلب
  1. نسیم می‌گوید

    منظورم اینه که مثلا من برای کسی دایرکت کردم و طرف مقابل اومده ولی چشم نیاد؟ ینی اینستاشو طوری تنظیم کرده باشه که دایرکت منو خونده باشه ولی برای من چشم نیاد که بفهمم خونده؟

  2. نسیم می‌گوید

    سلام ببخشید میخواستم بپرسم اگر برای کسی دایرکت بفرستی ولی چشم نیاد آیا طرف دایرکتو چک نکرده؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      ممکنه از اعلان های بالای صفحه خونده باشه

  3. مينا می‌گوید

    سلام ،چطور میشه در دایرکت چت هر دو طرف رو پاک کرد؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      مطلب رو بخونید..

  4. roksana می‌گوید

    سلام اگه اینستا رو اپدیت کنیم باید از اول انستارو راه اندازی کنیم

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر

  5. ملیکا می‌گوید

    سلام.من اینستاگرام رو رو کامپیوتر نصب کردم. ولی دایرمتشو نمیدونم کجاست و چه جوریه؟کمک کنید

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اگر منظورتون از نصب نسخه تحت وب هست دایرکت نداره

  6. علي می‌گوید

    علیسلام خسته نباشید از کجا بفهمیم از دایرکت بلاک شدیم ،چون بنده پیام میفرستم نمیدونم بلاک شدم یا نه البته از دایرکت.شایدم طرف مورد نظرم انلاین شده یانه ؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اگر شکل چشم بیاد یعنی پیام خونده شده. در مورد بلاک نمیتونین بفهمین

  7. زهرا می‌گوید

    سلام.توی اینستاگرام جدید که وارد بازار شده و قابلیت زوم داره .اگر بخوای تصویری رو برای کسی بفرستی با استفاده از فلش کنار عکس ،بر عکس نسخه قبل حتی اگه فردی رو از توی دایرکتت پاک کرده باشی بازم وقتی میزنی رو اون فلش عکس پروفایلش هنوز هست….چه جوری میشه اون رو پاک کرد؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      نمیشه! تنها امکان موجود پاک کردن سابقه جستجو هست که از طریق سه نقطه بالا سمت راست در صفحه پروفایل قابل دسترسی هست Clear Search history
      ضمنا ایمیل رو باید بدون www نوشت. آدرس ایمیله نه آدرس سایت!

  8. حمید می‌گوید

    سلام ، آیا میشه چت های دایرکت رو که پاک کردم، برشونگردوند ،خیلی واسم مهمه

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر

  9. Az می‌گوید

    سلام برای ادم های معروف از دایرکت پیام میفرستم خونده نمیشه. احتمالش هست ک دایرکتش بسته باشه؟ کلا همچین چیزی ممکنه؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      دایرکت رو نمیشه کلا بست!
      اگر زیاد دایرکت فرستاده باشید و مزاحمت به حساب بیاد، براتون محدودیت ایجاد میشه و معلوم نیست کی رفع میشه و راهی هم نداره جز صبر! نمی دونم چقدر!
      در صورت تکرار هم اکانتتون بسته میشه!
      مطلب رو بخونید بعد سوال کنید

  10. فرهاد می‌گوید

    سلام
    وقتی برا یک نفر از اینستا پیام مزفرستی بعد اون آیدی رو بلاک میکنی.پیام به دستش میرسه؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      پیام رو باید Unsend کنید

  11. fg می‌گوید

    slm
    kasi be mn direct dade va mn eshtebahi ghabol kardm vali bad blickesh kardm oon shakhs hanozm mitone be mn direct bede ya axe profilamo bbine chikar konm?

    1. علی ارغوان می‌گوید

      دیدن عکس پروفایل رو نمیشه کاریش کرد. ولی اگر پرایوت کنید توی سرچ پیداتون نمیکنه

  12. aaa می‌گوید

    با سلام و تشکر توی دایرکتها ی من فیلم و عکسها اون علامت سه نقطه سمت راست بالای صفحه وجود نداره که بتونم ازش آدرس رو کپی کنم باید چکار کنم

  13. aaa می‌گوید

    چگونه فیلم هایی که برایمان دایرکت شده را دانلود کنیم

  14. tarsa می‌گوید

    یکی به من دایرکت داد من allow رو زدم ولی پشیمون شدم بلاکش م که کردم پیاماش میاد راهی هست که پیاماش نیاد؟

  15. احمد می‌گوید

    سلام این برای اندروید بود . برای پی سی باید چیکار کرد با لب تاب اصلا دایرکت نداره بسایت اینستا هم میریم همینه

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      سایت اینستاگرام دایرکت نداره..

      1. احمد می‌گوید

        برا لبتاب پس نرم افزار اینستا هست ؟

        1. علی ارغوان می‌گوید

          خیر نیست. فقط میتونین شبیه ساز اندروید دانلود کنید مثل bluestacks

  16. محمد می‌گوید

    من در ایسنتا گرام اشتباهی گروهی ساختم و می خواهم پآک کنم یا میشه افرادی که عضو کردم را هم مثل تلگرام پاک کنم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      خیر.. کل دایرکت رو باید پاک کنید

  17. محمد می‌گوید

    سلام وقتی برا من دایرکت میفرستن یه هشدار میده چجوری میتونم اونو غیر فعال کنم؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      سه نقطه رو بزنید push notifications بعد instagram direct و off

  18. طلوع می‌گوید

    باسلام اگر عکس چشم بیفته در دایرکت یعنی چی

    1. علی ارغوان می‌گوید

      یعنی طرف مقابل پیام رو دیده

  19. ee می‌گوید

    سلام.وقتی به یکی دایرکت میدیم بعد اون پیام رو از دایرکت حذف میکنیم وقتی میخوام یه پستی رو واسه یکی از طریق دایرکت بهش بفرستم علامت فلش که زیر پسته رو میزنم اسم کسایی که قبلابهشون دایرکت کردم و ولی پکشون کردم ظاهرمیشه.چه جوری اونازو کلا پاک کنم؟که دیگه اسمشون ظاهر نشه

    1. علی ارغوان می‌گوید

      کاری نمیشه کرد. به مرور زمان که به افراد دیگه دایرکت میدید لیست قبلی حذف میشه

  20. ه.م می‌گوید

    سلام، وقتی کسی مطلبی برامون دایرکت میکنه و ما مطلب رو میبینیم، پیغام داده میشه که دیده شد، آیا امکانی هست که ما وقتی مطلب رو میخونیم، پیغامی داده نشه، یعنی مشابه حالت seen در تلگرام؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر امکانش نیست

  21. انصاری می‌گوید

    قبلا نشون نمیداد مگر اینکه داخل برنامه میرفتم ،از کجا ofکنم ؟ممنون ازپاسخگوییتون

    1. علی ارغوان می‌گوید
  22. انصاری می‌گوید

    اینستام رو آپدیت کردم الان هر چی دایرکت برام میاد رو خارج از برتامه برام نشون میده رفتم تنظیماتش ک ofکنم نتونستم اصن گزینش فعال نی چیکار کنم ،نمیخام پیام دایرکتم بیرون اینستا دیده بشه ،مرسی

    1. علی ارغوان می‌گوید

      همیشه دایرکت ها رو توی اعلان هم نشون میداد. میتونین کاری کنین هیچ نوتیفیکیشنی از اینستاگرام نشون داده نشه. اما این شامل لایک و کامنت و فالو و … هم میشه.

  23. نسيم می‌گوید

    سلام
    من دایرکتام رو اشتباها پاک کردم ایا میشه برگردوندشون ؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر

  24. اصغر آذر می‌گوید

    شلام.ببخششیدیه سوال داشتم.دستم خوردوپیامهای دایرکت روحذف کردم.راهی هست که بتونم برگردونمش؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر

  25. محمدرضا می‌گوید

    آپشنی وجود داره که تمامی دایرکت هایی ک برامون میاد رو لغو کنه؟؟؟ یعنی هیچ پیامی دریافت نکنم. چه اشخاصی ک فالو کردم یا نکردم؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      متاسفانه خیر

  26. رز می‌گوید

    سلام،خسته نباشین.ببخشید میخواستم بدونم وقتی ما تو پیج کسی یه نفرو منشن میکنیم،فالوورای ما تو اون قسمت قلب(تو قسمت فالوینگ )میتونن ببینن ما کسیو منشن کردیم؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر

  27. m می‌گوید

    سلام من میخوام عکس ک واسم فرستادن دایرکتو سیو کنم امانمیدونم چجوری

    1. محمدرضا می‌گوید

      با نصب کردن اینستادانلودر که در بازار هم موجود هست میتونی هر عکس و فیلمی رو دانلود کنی. برنامه رو باز میکنی و بعد از فعال کردنش میری سراغ عکس و اون سه نقطه رو بزن و copy share url

  28. الهه می‌گوید

    سلام من یکی رو بلاک کردم ولی باز از دایرکت پیام میده چجوریه؟
    میتونم کسی رو ک بلاک کردم بیو و عکس پروفایلم رو ازش مخفی کنم؟

  29. Niki می‌گوید

    اگه کسی بلاک کرده باشه از طریقی میشه بهش پیام داد

    1. علی ارغوان می‌گوید

      از طریق اینستاگرام و همون پروفایل خیر

  30. سیامک می‌گوید

    سلام چجوری میشه لیست نفراتی رو که براشون پستی ارسال کردیم پاک کرد.نفراتی که تو sent to میاره رو منظورم هست

    1. علی ارغوان می‌گوید

      متاسفانه تا جایی که اطلاع دارم نمیشه

  31. hds می‌گوید

    سلام .دو سوال داشتم.. برنامه اینستاگرام من 6tag هست و گوشیم ویندوزفونه و من بعد از مرحله انتخاب افراد و زدن تیک سبز به قسمت chekpoint از اینستاگرام میرم که میگه باید وضعیت انلاین بودن شما رو بررسی کنیم که اسم و پسوورد رو میخواد که من میزنم اینا رو ولی یهو میپره میرم صفحه اصلی گوشیم . نمیدونم مشکل چیه؟ .. و سوال بعد اینکه برنامه اصلی اینستاگرام گوشیم دایرکت نداره . همه ویندوزفونا همینطورن ؟

  32. Tarane می‌گوید

    سلام
    چجوری میشه فیلم تو دایرکتو ذخیره کرد؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      مستقیم از دایرکت نمیشه
      مگر اینکه پستی باشه که از طریق دایرکت ارسال شده باشه و بتونید لینک پست رو داشته باشید
      در اون صورت سرچ کنید دانلود تصاویر از اینستاگرام

  33. دنیا می‌گوید

    سلام، اگه به کسی دایرکت بدی و فالو نکرده باشی و ایدیشم فراموش کرده باشیم، و دایرکتمون پاک کرده باشیم، چطوری میشه شخص مورد نظر رو پیدا کرد

    1. علی ارغوان می‌گوید

      در این صورت امکانش نیست

  34. م می‌گوید

    کسی منو بلاک کرده ولی از ذایرکت تو لیستم هست عکس پروفایلش هم هست ایا پیام دستش میرسه؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر

  35. زهرا می‌گوید

    سلام.ببخشید دوستم تو گروه بودیم زده گروهو بلاک کرده.بعدم حذفش کرده.چجوری میتونه دوباره بازش کنه.ممنون میشم

  36. لیلا می‌گوید

    سلام,من میخوام پیام هایی که تو دایرکت هستن رو پاک کنم ولی نمیتونم قبلا گوشیم سامسونگ بود امکان پاک کردن وجود داشت و به راحتی میتونستم پاک کنم ولی الان ایفون دارم نمیدونم چه جوری پاک کنم لطفا کمکم کنید

  37. فرشته می‌گوید

    بله من خوندم ولی اون گزینه بالای صفحه دایرکت ایشون نمیاد

  38. فرشته می‌گوید

    سلام من یه نفر رو بلاک کردم از پیجم ولی ایشون میتونن تو دایرکت بهم پیام بدن
    باید چطور ازونجا بلاکشون کنم؟
    ممنون

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      مطلب رو بخونید بعد سوال کنید کامل توضیح دادیم

  39. مریم می‌گوید

    ی سوال دیگه داشتم. اگه کسی بلاکم کنه تو پیجای دیگه میتونم ببینم ک لایک میکنه؟ یا اینکه برام نمایش داده نمیشه

    1. علی ارغوان می‌گوید

      کلا هیچ چیزی ازش نمی تونین ببینین

  40. مریم می‌گوید

    سلام اگه از طریق دایرکت پیام بدیم میتونیم بفهمیم بلاک شدی یا نه؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر

  41. محسن می‌گوید

    سلام. آیا عکس و فیلم در اینستاگرام توی گالری
    -ذخیره میشه کرد؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      از اینستاگرام خیر. شاید برنامه های جانبی برای این کار باشه

  42. شیرین می‌گوید

    سلام ببخشید دایرکت از طریق لپ تاپ چهجوری میشه؟؟؟
    لطفا کامل توضیح بدید

    1. علی ارغوان می‌گوید

      نسخه تحت وب دایرکت نداره

  43. فواد می‌گوید

    سلام میشه دایرکت رو به روی شخص خاصی بست؟!بدون این که آون شخص رو بلاک کنی؟؟!

    1. محسن صحافی می‌گوید

      روش در متن توضیح داده شده کامل..

  44. جعفری می‌گوید

    سلام توی دایرکت یه پیام دادم برای یک نفر که جز دنبال کننده هام نیست و من هم دنبالش نمی کنم بعد پیامو حذفش کردم میخواستم بدونم اون طرف پیامو میتونه بخونه یا براش نمی ره ؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اگر Unsend Message رو زده باشید نمیتونه بخونه ولی صرفا چت رو Delete کنید میتونه

      1. جعفری می‌گوید

        خیلی ممنونم از شما لطف کردید

  45. Mohammadi می‌گوید

    سلام برای شخصی توی دایرکت عکس فرستادم و بلافاصله حذف کردم آیا اون شخص میتونه عکس رو باز کنه؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اگر Unsend Message کردید نمیتونه ببینه

  46. سحر می‌گوید

    سلام. آیا امکانش هست پیام های ک ب کسی دادم و حذف شدن… برگردونم؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اگر دیده باشه خیر

      1. امین می‌گوید

        ازکجا باید فهمید دیده شده یا نه؟

        1. علی ارغوان می‌گوید

          معمولاً اگر علامت چشم زیر پیام بیاد یعنی خونده شده

  47. fafa می‌گوید

    چه جوری پیام هایی که دردایرکت برام اومده روپاک کنم?

    1. علی ارغوان می‌گوید

      انگشت رو روش نگه دارید و Delete

  48. saba می‌گوید

    salam chera mikham direct bedam faild mishe

  49. estiv می‌گوید

    سلام و شب بخیر. دوست عزیز بنده بارها از دایرکت استفاده کردم. ام تنها سوالی که بی پاسخه اینه که: وقتی ویدیو یا عکسی رو که تو اینستا میبینیم و طبق روال بعد از زدن@ اسم مخاطب رو میزنی و به دایرکت میفرستی، حالا مشابه این عمل رو میخوام تو گروه 10 نفری که عضو هستم بفرستم باید چیکار کنم؟ بعد از زدن @ اسم گروه نمیاد و بعد از کامل تایپ کردن اسم گروه

    1. علی ارغوان می‌گوید

      با این روش نمیتونین برای چند نفر ارسال کنید

  50. نگار می‌گوید

    سلام می خواستم بدونم که درموقع نصب اینستاگرام ازمون شماره می خواد?????از طریق دایرکت می توانم شماره کسی رو پیدا کنم????

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر امکانش نیست