چگونه از شر اعلان های مزاحم در اندروید خلاص شویم

کسی مفید بودن اعلان‌ها (Notifications) در گوشی‌های اندرویدی را انکار نمی‌کند. اعلان‌های اندروید قرار ملاقات‌های مهم را یادآوری می‌کنند و اگر ایمیل جدیدی دریافت شود به ما اطلاع رسانی می‌کنند. اما اگر قرار باشد تعداد زیادی از آن‌ها پس از هر مدت کوتاه هشداری را ایجاد کنند، مطمئنا وجود آن‌ها آزار دهنده خواهد شد. در این مطلب قصد داریم نحوه غیر فعال کردن اعلان‌های خسته کننده و آزار دهنده را نشان دهیم. با فارنت همراه باشید.

214

See-them-Lets-disable-these-annoying-notifications

در بین توسعه دهندگان بازی تقریبا این موضوع تبدیل به عادت شده که در زمان عدم بازی کاربر تا یک روز هشداری از طرف بازی ارسال شود یا اینکه نسبت به خرید درون برنامه‌ای اپلیکیشن، استفاده کننده گوشی دائما اعلان‌هایی را دریافت کند. همانطور که خودتان می‌دانید اکثر افراد به تخفیف درون برنامه‌ای اپلیکیشن اهمیتی نمی‌دهند و بیشتر این نوتیفیکیشن‌ها بیشتر آزار‌دهنده هستند تا کمک کننده، خوشبختانه غیر فعال کردن اعلان‌های آزار دهنده اندروید کار راحتی است و هیچ دوره خاصی را لازم نیست بگذرانید؛ تنها تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

Go-to-Settings--gt-Apps

برای اینکه در این راهنما به هدف خود برسیم ما قصد داریم اعلان‌های آزاردهنده بازی آسفالت 8 که اتفاقا بازی بسیار خوبی است را غیر فعال کنیم. با اینکه این بازی در بین بهترین بازی‌های اندروید قرار می‌گیرد اما باز هم در صورت دادن هشدار‌های تکراری و بی‌ریط در زمان عدم حضور در بازی قطعا خسته کننده خواهد شد.

Find-the-culprit

قدم اول ما رفتن به تنظیمات گوشی هوشمند اندرویدی است. زمانی که وارد منوی Settings شدید بخشی را خواهید دید که در آن تمام اپلیکیشن‌های نصب شده قرار گرفته است و در بیشتر گوشی‌های اندرویدی با کلمه “Apps” نام‌گذاری شده است. مطمئنا بازی Asphalt 8 نیز در این لیست وجود خواهد داشت. این بازی را پیدا کنید و با کمی نگه داشتن دست خود بر روی آن به صفحه اطلاعات مربوط به این بازی بروید.

Disable-the-Show-notifications-option

همین که وارد بخش اطلاعات اپلیکیشن شوید به شما منوی به شکل بالا داده می‌شود که در آن مشخص شده چقدر از فضای حافظه‌های دستگاه اشغال شده است. همچنین این همان صفحه‌ای است که می‌توان اپلیکیشن انتخاب شده را حذف یا غیر فعال کنیم. هیچکدام از این موراد فعلا در اولویت ما نیستند و تنها قصد داریم مشکل اعلان‌های مزاحم این بازی را حل کنیم، به این منظور گزینه “Show notifications” را در این صفحه به صورت تیک خورده خواهید دید که باید تیک آن را بردارید. در واقع با غیر فعال کردن این گزینه برای هر اپلیکیشن، اعلان‌های آن اپلیکیشن متوفقف خواهد شد. بنابراین همین روند را برای هر برنامه‌ای که دوست ندارید اعلان یا نوتیفیکیشنی از آن دریافت کنید، تکرار کنید.

Hit-on-OK

حتما این موضوع را در ذهن داشته باشید که غیر فعال کردن اعلان‌های مزاحم تنها مختص به بازی‌ها نیست، بلکه برای هر اپلیکیشنی که با هشدار های متناوب قصد اذیت کردن شما را داشته باشد، قابل غیر فعال سازی است.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

214 نظر برای این مطلب
  1. نسرین می‌گوید

    سلام.گوشی نوت ۹ اس است وقتی تماس بی پاسخ دارم بعدش یه آهنگ پخش میشود چطوری این خذفش کنم.ممنون

  2. هادی می‌گوید

    سلام.گوشی نوت ۹ پرو است وقتی تماس بی پاسخ دارم بعدش یه آهنگ پخش میشود چطوری این خذفش کنم.ممنون

  3. مهدی عطایی می‌گوید

    سلام گوشی من یه سه ماهی است که اعلان های مزاحم کننده ای برام میاد ولی نشون نمیده که کدوم برنامه میاد چیکار کنم که قطع بشه خیلی اذیت میشم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام داخل مطلب همین موضوع رو توضیح دادیم

  4. سپیده می‌گوید

    گوشی من مدام یه صفحه باز میشه معمولا هم یه بازی هست که ایا می خواهید این برنامه رو نصب کنید و پایینشم گزینه نصب و لغو داره.
    اصلا نمیفهمم از کجاس این صفحه ای که بالا میاد
    کسی نمیدونه باید چیکارش کرد؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      حتما برنامه ای اخیرا نصب کردید (مثل تلگرام طلایی یا whatsapp gb و اینجور اپلیکیشن‌های جعلی). بهتره تک تک از آخر تمام اپلیکیشن‌هایی که از جایی به جز پلی استور گوگل دانلود کردید رو حذف کنید

  5. Miss mousavi می‌گوید

    خواهش میکنم اگر کسی راه حل مشکل من رو میدونه بگه
    من میخوام بعضی از برنامه هام مثل تلگرام وقتی پیام میاد صدای پیامش بیاد ولی نشان تلگرام نیاد بالای صفحه گوشیم سامسونگه اگر کسی میدونه و راهی داره بگه لطفا

    1. علی ارغوان می‌گوید

      همچین قابلیتی نداره اندروید. یا باید کلا اعلان رو غیرفعال کنید یا فعال باشه. برعکسش میشه که اعلان بیاد اما صدا نداشته باشه.

  6. Rad می‌گوید

    سلام لطفا خواهش میکنم اگر کسی میتونه مشکل بنده رو حل کنه
    حدود دو سه ماهه مدااام اعلان میاد روی صفحه گوشیم و باعث میشه توی هر برنامه ای که باشم قط بشه و مجبورم مثلا اگه تو اینستام اینستا رو ببندم و دوباره وارد شم و چند لحظه بعد این اخطاری که الان عرض میکنم میاد و اونم این هستش که یه برنامه ای رو میاره میگه نصب کن مثلا واتس اپو شادو دارم نصب شده ولی دوباره میگه نصب کن یا برنامه ای که اصلا ندارمم به همین وضع

    1. علی ارغوان می‌گوید

      قطعا برنامه‌ای اخیرا نصب کردید که این تبلیغات رو داره نمایش میده. توصیه من اینه یکی یکی برنامه‌هایی که نصب کردید از آخرین (جدیدترین) رو حذف کنید تا مشخص بشه مشکل از کدوم بوده

  7. رضا می‌گوید

    سلام ، مشکل گوشی من چیه ؟ گوشیم پوکو ام تری هست ، من وقتی ، مثلا گوشیمو میزارم حالت سایلنت یا همون بی صدا ، اون موقع روی صفحه گوشی پیامی میاد که حالت سایلنت فعال شد ، بعد اون هشدار که میاد خیلی زیاد روی صفحه گوشی میمونه ، زود نمیره ، مشکل چیه؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      چه هشداری میاد دقیقا؟

    2. توحید می‌گوید

      من هم این مشکلو دارم اعلان هایی که وسط صفحه میاد معمولا نهایت تا یه ثانیه باید بره ولی برا من با چن ثانیه تاخیر میاد و چندین ثانیه رو صفحه میمونه راه حل چیه؟اصلا اسم این نوع اعلان چیه؟

      1. کوثر می‌گوید

        منم‌همین مشکل رو دارم

  8. Mortal_j82 می‌گوید

    یه مدته وقتی از کروم چیزی دانلود میکنم تا دانلود تموم شه گوشیم هی زنگ میخوره . چیکار کنم؟

  9. مریم می‌گوید

    سلام من گوشی خود به خود دوبار زنگ میخوره یعنی گوشیم خاموشه کسیم زنگ نمیزنه بهم ولی زنگ میخوره اولا فقط متل من اینجوری بود الان ماله بقیه اعضای خانواده هم اینطوری شد اگه میشه راهنمایی کنید

  10. نیاز می‌گوید

    سلام من چن وقتیه که گوشیمو عوض کردم
    Redmi note 9 pro خریدم
    اصلا باهاش مشکلی ندارم همه چی اوکیه فقط وقتی نتم رو روشن میکنم یا به کسی وصل میشم یه علامتی میاد بالای گوشیم تازگیا اینطور شده
    راهنمایی میخام

  11. علی می‌گوید

    Vpnify رو نصب کن

  12. میلاد می‌گوید

    سلام دوستان،،،من چیکار کنم عکس کلید فیلتر شکن بیار روی صفحه گوشی،،،نت قویه،،،اما فیلتر شکن وصل نمیشه،،،حتی ده ها فیلتر شکن استفاده کردم اما وصل نمیشه،،،خودم رفتم توی تنظیمات خرابش کردم،،،لطفا اگه کسی بلده نشونم بده

  13. علیرضا می‌گوید

    سلام وقت بخیر

    راستش گوشی من نوا ۵ تی هستش و مشکلی که با نوتیفیشن هام دارم اینه که وقتی فعالیتی تو نوار اعلان انجام میشه مدام صدای اعلان پخش میشه تا انتهای اون کار

    مثل دانلود فایل و ….

    و تصور میشه که تعداد زیادی پیام اومده و خیلی ازار دهنس

    میتونید کمک کنید رفع بشه؟!

    1. علی ارغوان می‌گوید

      هر اعلان وقتی انگشت رو روش نگه دارید میتونین به تنظیماتش برید از صدا و لرزش و … تنظیم کنید

  14. زهرا می‌گوید

    عالی بود. ممنون

  15. مربم می‌گوید

    سلام و سپاس از آموزش های مفیدتون.لطفا راهنمایی میفرمایید.
    در قسمت لاگین اکتیویتی اینستاگرام،اسم دستگاهی ناشناس بود و من سریع لاگ اوت کردم و بعد آنتی ویروس نصب کردم و بعد از اسکن یک ویروس تروجان به اسم android downloader/.org.chromium.chromium پیدا شد. آیا این ویروس مربوط به هک اینستاگرام هست یا مربوط به هک گوشی؟اگر لطف کنید راهنمایی کنید بسیار سپاس.

  16. Moon می‌گوید

    من از طرف کروم و گوگل برام پیام هشدار میاد که گوشی خود را چک کنید برای چی این میاد لطفا کمک کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      داخل مطلب نوشتیم چطوری راحت بشید از دستش!

  17. Feghat khoda می‌گوید

    سلام من یک اپی رو حذف کردم اما اعلان حذفش در نوار وضعیت نمایش داده میشه و این اعصابمو بهم ریخته وقتیم که کلیک میکنم روش مینویسه نمیتوان این اعلان را خاموش کرد عنوان خود اعلان هم مینویسه مثلا اسم اپم رینگتون بوده عنوانش مینویسه حذف رینگتون و همینطور خطاش میره و میاد راهنمایی لطفاااا

    1. علی ارغوان می‌گوید

      قطعا اپ حذف نشده وگرنه اعلانش وجود نداشت.

  18. مهدی می‌گوید

    سلام گوشی من کاملا بی دلیل صدا میده ولی هیچی توی نوتیفیکیشن نمیاد. توی حالت ویبره هم هی ویبره ی الکی میزنه. خیلی ازار دهنده شده. بعد اینکه فلش اش کردم اینطور شد. راهنمایی ام کنید لطفا. میشه بگید چرا اینجوری میشه؟

    1. YFZ می‌گوید

      سلام منم دقیقا از وقتی که گوشیمو به اندرویت ۱۲ اپدیت کردم اینطور شده
      واقعا ازار دهندست
      جالب اینجاست که اکثر نوتیفامم قطعه

  19. Saharnaz می‌گوید

    سلام.من وقتی اس ام اس برام میاد صفحه قفل روشن نمیشه.گوشیم شیامی نوت8 میشه لطفا راهنماییم کنین

  20. علی الصگری می‌گوید

    منم گوشی j5 دارم واینم ی ماه اینطور شد میشه کمک کنید چکارکنم

  21. مهدی می‌گوید

    سلام خسته
    چند روزه هی صدا اعلام پیام میاد اما پیام برام نیمده علت چیه چه جوری درست میشه

  22. فریده می‌گوید

    من گوشیمو تازه خریدم و از دیروز تو آیکون نوتیفیکیشنش یک مربع سفید اومده چجوری میتونم پاکش کنم؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      نوار اعلان رو پایین بکشید و ببینید مربوط به چی هست. اگر اعلان باشه مشخص هست از کدوم برنامه می‌تونه باشه. در غیر این صورت مربوط به خود گوشی هست و اول باید متوجه بشید مربوط به چه چیزی هست.

  23. فرزان قاسمی می‌گوید

    سلام .گوشیم سامسونگA30s حدود۲ ماهه نمیتونم از اسکایپ ویدئو دانلود کنم و حتی یه آهنگ که میخوام دانلود کنم پشت سرهم صدا میده اما قبلا فقط آخر دانلود یه صدا میداد متوجه میشدم که دانلود شد بنظرتون مشکل از چیه؟

  24. مصطفی می‌گوید

    ممنونم 🌹
    خیلی خوب بود راحت شدم

  25. یاسمن می‌گوید

    سلام من یه برنامه ای رو حذف کردم اما اعلان اون از نوار عنوان پاک نمیشه میشه بگید چیکارکنم لطفا

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اگر برنامه رو کامل حذف کردید باید اعلانش حذف بشه. اگر نشد اعلان مربوط به برنامه دیگه ای هست

  26. عرفان مشاعی می‌گوید

    با سلام
    گوشی من نوکیا ۵ اندروید ۹
    یه چند روزیه که گوشی من به صورت الکی لرزش پیدا می‌کنه بدون اینکه پیامکی بیاید به نظر شما مشکل این برنامه چیست؟
    یعنی ممکن که ویروسی شده باشد.
    راه مقابله با این مشکل چطوریه؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      خیر بعید می‌دونم ارتباطی با ویروس داشته باشه. تنظیمات گوشی رو چک کنید

  27. S می‌گوید

    سلام گوشی منa10sهستش.چندروزیه صدای دریافت اعلان تقریبانیم ساعتی یبارمیادولی هیچی روصفحه نیست.بایدچکارکنم،؟

  28. Eli98 می‌گوید

    سلام نوتیفیکیشن پیامهایی برام میاد از واتساپ و غیره که مثلا میبینم کسی سلام داده ولی خود برنامه رو من در اون لحظه نصب ندارم یعنی از برنامه های ناشناس میبینم که کسی پیام داده . یا از واتساپ میبینم پیام اومده ولی وقتی میرم نگاه میکنم چیزی نمیبینم . بنظرتون اون چه برنامه ایه؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      روش شناسایی منبع اعلان رو در بالا توضیح دادیم
      مطلب رو بخونید لطفا

      1. Eli98 می‌گوید

        سلام . ممنون از پاسخگوییتون بله میدونم مثلا از چه اپلیکیشینی میاد مثلا نشون میده از واتساپ پیام دارم میرم میبینم اصلا تو واتساپ پیامی ندارم مثلا میبینم یوی نوشته سلام خوبی در حالیکه وقتی میرم سراغ واتساپ از اون شخصی که نمیشناسمش هیچ پیامی ندارم . ممکنه یه نرم افزار الکی باشه و از اون پیام داده باشن ؟

        1. محسن صحافی می‌گوید

          سلام
          در ظاهر مممکنه از واتس اپ با‌شه اما برنامه دیگه ای باشه در واقع. داخل مطلب گفتیم منبع این اعلان ها رو چجوری میشه پیدا کرد. اون برنامه رو پیدا و پاک یا دسترسی به اعلان رو براش قطع کنید.

        2. Rad می‌گوید

          دوست عزیزاونا تبلیغاته که از گروه و کانالای واتساپی مختلف و بدون اجازه برای همه میفرستن اصلا لازم نیست اهمیت بدین و بزنین پاک شه یا مثلا من صفحمو میکشم به سمت راست اون اعلان حذف مشه

      2. Eli98 می‌گوید

        بسیار عالی سپاس از شما

  29. حسین می‌گوید

    سلام
    ناتفیکیشن نرم افزار های خود سیستم رو چی حوری باید غیر فعال کنیم؟
    تیکش غیر فعاله نمی شه کاریش کرد