ده ترفند برای اینکه استاد تمام اینستاگرام شوید

شبکه اجتماعی عکس اینستاگرام در فروردین ماه رکورد 200 میلیون کاربر در ماه را شکست، پس مشخص است که این شبکه اجتماعی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار شده و برای رقبای خود اکنون به یک غول اشتراک گذاری عکس بدل شده است.

2936

چه هم‌اکنون در این شبکه فعال باشید و چه در زمان‌های قبل‌ فعالیت بیشتری داشته‌اید با این ده نکته و ترفندی که می‌خواهیم در این مطلب مطرح کنیم شما اطلاعات زیادی را در مورد نحوه کار با اینستاگرام دریافت خواهید کرد و از این پس بیشترین استفاده را از این شبکه اجتماعی خواهید داشت.


1. نسخه اصلی را ذخیره کنید

wwqio0lmvvgsnghzjnwo

تصاویر اینستاگرام که به درون این شبکه آپلود می‌شوند و با جهان به اشتراک گذاشته می‌شوند معمولا سایز 612 × 612 پیکسل را دارند. اگر می‌خواهید به رزولوشن بالاتری از عکس‌ها دسترسی داشته باشید (شاید برای آپلود در وب‌سایت) پس باید آن را در درون گوشی یا تبلت خود داشته باشید و آن را بیابید.

در اندروید تصاویر به صورت اندازه کامل و به شکل خودکار در پوشه Instagram و در گالری دستگاه شما ذخیره می‌شوند؛ در iOS نیز تصاویر به camera roll اضافه می‌شوند. در هر دو مورد شما باید مطمئن شوید که ذخیره نسخه اصلی تصاویر از درون صفحه تنظیمات اینستاگرام فعال باشد (به صورت پیش‌فرض فعال است). به یاد داشته باشید حداکثر رزولوشنی که اینستاگرام تصاویر را ذخیره می‌کند 2048 × 2048 پیکسل است (صرف نظر از قابلیت‌های دستگاه شما).


2. تصاویر خود را در وب قرار دهید

Embed-code-instagram

گاهی شده که یک عکس در اینستاگرام آنقدر الهام بخش و نکته آموز باشد که بخواهید در وبلاگ خود آن را قرار دهید؟ خب برای اینکار نیز راهی بسیار آسان وجود دارد؛ با کلیک بر روی دکمه منوی هر عکس (به صورت سه نقطه افقی) و انتخاب View Photo Page و سپس دوباره انتخاب دکمه منو و باز کردن آن، شما با گزینه‌ای به نام Embed رو به رو می‌شوید. زمانی که Embed را انتخاب کنید، در پنجره‌ای کوچک لینک آی‌فریم از آن عکس به شما داده می‌شود که با جایگذاری آن در هر جایی می‌توانید تصویر اینستاگرام را به اشتراک بگذارید، همچنین در مورد دیگر استریم‌های اینستاگرام نیز اینکار به راحتی تصاویر خود شما قابل انجام است. هر کدام از Embed‌هایی که انجام می‌دهید همراه با یک لینک از همان عکس در شبکه وب موجود است و تنها زمانی این لینک کار می‌کند که وضعیت اکانت آن عکس‌ها به صورت عمومی (Public) باشد و اگر محتوای اکانت به صورت خصوصی (private) تعیین شده باشد، به شما اجازه اشتراک داده نخواهد شد.


3. برای ویرایش تصاویر وقت بگذارید

pzddxchmq1gecmz4rcwm

آیا متوجه شده‌اید که اینستاگرام در ماه گذشته ابزار ویرایش تصویر بسیار پیشرفته‌تری را اضافه کرده است؟ این ابزار تنها شامل تنظیم قدرت و سبک نشان دادن هر فیلتر عکس نیست (با دو بار تپ کردن بر روی نام هر کدام از فیلتر‌ها می‌توانید یک درجه بندی را تنظیم کنید). شما همچنین می‌توانید در بخش‌های دیگر ویرایش عکس به گزینه‌های ویرایش تصویر بیشتری دسترسی داشته باشید.

اگر بخشی از تصویر شما سیاه است از گزینه Shadows  استفاده کنید، یا اینکه از تنظیم درجه Saturation برای بالا و پایین کردن قدرت رنگ تصویر خودتان بهره ببرید. خطی خاکستری در زیر میزانی که شما درجه را انتخاب کرده‌اید وجود دارد تا شما را برای تنظیم مقدار دلخواه درجه رنگ بیشتر کمک کند و اگر نخواستید خیلی راحت به رنگ اصلی تصویر بازگردید.


4. عکس‌های مورد علاقه خود را در فضای ابری دراپ‌باکس ذخیره کنید

qsjpaewr8bqnrps3hwn8

واقعا باید ابزار IFTTT را تحسین کرد که با فراهم آوردن یک نرم‌افزار آنلاین، زندگی آنلاین افراد زیادی را سهل کرده است. IFTTT با در برداشتن چندین سرویس و ابزار، راه‌های مختلفی را پیش روی شمایی که در اینستاگرام فعالید می‌گذارد. به وسیله IFTTT می‌توانید تصاویر خود را به شبکه های اجتماعی دیگر همچون توییتر یا فیس بوک بفرستید و یک خط مسیر را برای این نحوه اشتراک گذاری به صورت خودکار تعیین کنید، تصاویر اشتراک گذاشته شده توسط یک شخص خاص را فورا به عنوان تصویر زمینه خود قرار دهید، تصاویر به شما ایمیل شود، عکس‌های مورد علاقه و لایک شده توسط شما را در درون دستگاه ذخیره کرد و دیگر خدمات و ویژگی‌های بیشتری که IFTTT می‌تواند به صورت خودکار برای شما انجام دهد.

اما اضافه کردن تصاویر مورد علاقه (favorite) اینستاگرام به سرویس خدمات ابری شخصی دراپ‌باکس احتمالا یکی از بهترین خدمات IFTTT است، بدینوسیله شما می‌توانید تنها تصاویر دوست داشتنی خود و مورد علاقه (آنهایی که لایک کرده‌اید یا به اصطلاح قلب شده‌اند) را برای ذخیره شدن به دراپ‌باکس بفرستید تا هم در ذخیره نشدن تمام تصاویر نشان داده شده در این سرویس صرفه جویی شود و هم مجموعه عالی از تصاویری که دوست داشته‌اید برگزیده و درست شود. ذکر این نکته نیز لازم است، تصاویری که در اکانت دراپ‌باکس شما ذخیره می‌شوند دارای سایز 640 × 640 هستند.


5. مدیریت بر نقشه عکس

ieaifcrybggzgemjwnjs

هر باری که شما تصویری را در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارید، شما این فرصت را دارید که تصویر اشتراک گذاشته را به نقشه تصاویر (photo map) اضافه (پین) کنید. البته شما همیشه باید در زمان اشتراک مکان عکس خود مراقب باشید، اما به صورت کلی این ویژگی برای عکس‌های گروهی یا مشخص کردن تصاویری از یک سفر خاص بسیار مفید و خاطره ساز است.

برای مرور و بررسی کردن عکس‌هایی که گزینه مکان یابی را قبلا علامت زده‌اید یا تگ مکان را برای آن‌ها مشخص کرده‌اید، در صفحه پروفایل شخصی خود بر روی نماد یا علامت نقشه تپ کنید، صفحه بعدی که ظاهر می‌شود به شما نشان می‌دهد که تصاویرتان در چه محل‌هایی پین شده‌ یا قرار گرفته‌اند و البته در صورت دلخواه به شما اجازه می‌دهد که اطلاعات آن محل را برای هر عکس حذف کنید. به یاد داشته باشید تصاویری که برچسب جغرافیایی خاصی خورده‌اند در صفحه مکان‌ها (location’s page) در اپلیکیشن اینستاگرام مشخص و معلوم هستند.


6. با دقت زیاد هش‌تگ‌ها را انتخاب کنید

b25e53b2g47chzffqwhz

همیشه درباره انتخاب هش‌تگ تصاویر خود چندین بار فکر کنید: آیا برای دیده شدن توسط افراد بیشتر است یا اینکه می‌خواهید آن‌ها ترکیبی از یک حادثه عمومی باشند؟ انتخاب هشتگ‌ها اکنون دیگر خیلی معمول شده و به شکل مداوم سیلی از آن‌ها راه می‌افتد، پس باید انتخاب هشتگ در ارتباط با دیگر تصاویر شما باشد و رابطه آن‌ها به همراه صرفه جویی بیشتر در انتخاب عکس‌ها حفظ شود.

همچنین ارزشش را دارد که قبل از انتخاب هش‌تگ تصاویر، در آن‌ها بگردید و یک هش‌تگ مناسب که در اینستاگرام هم‌اکنون وجود دارد را انتخاب کنید یا اینکه جریان رسمی هش‌تگی ممکن است وجود داشته باشد که بیشتر در ارتباط با تصویر شما است و شما حتی از آن با خبر نشده‌اید. به طور خاص خود اینستاگرام نیز توصیه می‌کند تصاویر در هنگام هش‌تگ خوردن باید مرتبط با یکدیگر و هوشیارانه انتخاب شوند.


7. پروفایل خود را قوی کنید

welwjscp7r00k2g8rh9f

پروفایل شما اولین صفحه‌ای است که یک شخص غریبه آن را می‌بیند تا فید اینستاگرام شما یا عکس‌های اشتراک گذاشته شده توسط شما را بررسی کند، پس باید بتوانید در همان قدم اول به آن شخص چند دلیلی خوب برای فشار دادن دکمه Follow بدهید (اگر به دنبال‌کننده‌های بیشتری نیاز دارید). در مورد خودتان چیزی بگویید، چه کار می‌کنید و چه نوع تصاویری که به اشتراک می‌گذارید (ممکن است در چند تصویر مشخص شده اول در فید شما نتوان تشخیص داد). از وبسایت خود استفاده کنید تا به تماشاگران یک نگاه کامل و جامع‌تر بدهید یا اینکه فید توییتر خود یا هر چیز دیگری که بتواند به شخص بازدید کننده از پروفایل شما ارزش دنبال کردن شما را بدهد، نشان دهید.


8. اشتراگ گذاری تصاویر را گسترش دهید

rmmfgblkw2rnxvhabk0x

اینستاگرام می‌تواند شما را وارد دنیایی بزرگتر از سرویس‌های اشتراک گذاری فایل‌های مدیا کند، بنابراین از لینک‌های اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی دیگر استفاده کنید و به افرادی که هنوز اینستاگرام را نصب نکرده‌اند قدرت عکس‌برداری خود را نشان دهید و به رخ بکشید. البته باید مراقب هم باشید که با اشتراک گذاری زیاد تصاویر روی مخ آن‌ها نروید و به نوعی اسپم ایجاد نکنید، برای این منظور نیز می‌توانید گزینه اشتراک گذاری هر عکس را به صورت جداگانه فعال یا غیر فعال کنید (در زمان برقراری ارتباط با اینترنت).

متاسفانه عکس‌های اینستاگرام دیگر به صورت عکس‌های محلی در توییتر اشتراک گذاری نمی‌شوند. اما شما با استفاده از این کانال IFTTT می‌توانید همچین کاری را انجام دهید. البته ادغام این شبکه با فیس‌بوک بسیار سر راست است و همانطور که انتظار دارید با لینک کردن عکس‌ها از درون آلبوم تصاویر اینستاگرام می‌توانید اینکار را انجام دهید.


9. از حرفه‌‌ای‌ها یاد بگیرید

Sirvan-Instagram

لیست مخاطبین ایستاگرام خود را با اضافه کردن افراد خلاق و حرفه‌ای در کنار خانواده، دوستان و آشنایان خود ترکیب و تقویت کنید. شما خیلی زود می‌توانید شیوه اشتراک گذاری عکس‌های آن‌ها، مقدار نوری که در نظر می‌گیرند، فیلتر‌های مختلفی که استفاده می‌کنند و دیگر نکات ریز و درشت را یاد بگیرید. برای مثال از این چند نمونه شروع کنید؛ Foster Huntington (با 909,995 دنبال کننده)، عکاس نشنال جئوگرافیک Ira Block (با 52,072 دنبال کننده) یا نویسنده CNN آقای Jethro Mullen (با 900,800 دنبال کننده).

همچنین اگر دنبال کننده راهنمایی‌های انگلیسی هستید می‌توانید گوشه چشمی هم به بلاگ اینستاگرام داشته باشید، جایی که گاهی اوقات کاربران حرفه‌ای نکاتی بسیار مفید را درباره گرفتن بهترین عکس‌ها و بهترین نحوه اشتراک گذاری یادداشت می‌کنند (شبیه به این پست در ماکرو شاتز).


10. اپلیکیشن‌های بیشتری را اضافه کنید

iacbevzquhaxpfgsrya6

همانطور که اینستاگرام می‌تواند عکس‌هایی را از درون گوشی یا تبلت شما و همینطور عکس‌هایی که با دوربین خود گرفته را لود کند و نمایش دهد، شما می‌توانید چند اپلیکیشن جانبی نیز برای ترکیب و مخلوط کردن این قابلیت اضافه کنید. اپلیکیشن‌های بسیار زیادی هستند (برای مثال در iOS اپلیکیشن Diptic و در اندروید اپلکیشن Photo Grid) که به شما اجازه ساخت مجموعه تصاویر درون اینستاگرام را می‌دهد در حالی که ابزار‌های مخصوص دوربین (شبیه به + Camera یا Camera Zoom FX) می‌توانند بدون اینکه بخواهید اینستاگرام را باز کنید مهارت شما در عکس‌برداری را به یک مرحله بالاتر ببرد.

برای آشنایی بیشتر با اپلیکیشن‌های کمکی اینستاگرام و پاسخ سوالات رایج می‌توانید مطلب آموزشی سیر تا پیاز فارنت را مطالعه کنید. برای دنبال کردن اخبار فناوری هم می‌توانید اکانت اینستاگرام فارنت را دنبال کنید.

شما همچنین می‌توانید وسایل سخت‌افزاری جانبی برای لنز دوربین گوشی خود را نیز امتحان کنید، هر چیزی که به بهبود عکس‌های شما کمک کند در واقع به بهبود اینستاگرمینگ شما کمک کرده است!

توجه کنید: لطفا اگر با مشکلی در اینستاگرام مواجه هستید و یا سوالی در زمینه استفاده از ان دارید به مطلب آموزش جامع اینستاگرام مراجعه کنید و ابتدا مطلب را خوانده و اگر سوال شما در میان سوالات رایج نبود در بخش نظرات همان مطلب مطرح کنید. برای تمرکز بیشتر به سوالات انتهای این مطلب پاسخ داده نخواهد شد!!

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2,936 نظر برای این مطلب
  1. ali می‌گوید

    باسلام وخسته نباشید.یه سوال.من چندروزپیش اینستاگراموازگوشیم حذف کردم ومجددنصب کردم.ولی متاسفانه ازپستهای ایرانی هیچ خبری نیست فقط عکسها وفیلمهاخارجی هستن.مشکل ازکجاست بنظرشما

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      دوباره ثبت نام کردید؟
      اینستاگرام پست‌هایی که می‌بینید رو بر اساس افرادی که فالو کردید نمایش میده. اگر همون اکانت باشه که نباید مشکلی باشه.
      معمولا پست های بخش جستجو رو هم بر اساس افرادی که فالو کردید نمایش میده
      در هر صورت تنظیماتی نداره که بگیم انجام بدید

  2. شیوا می‌گوید

    سلام خسته نباشید چطور میشه وقتی یه پست میذاریم اینستا بدون اینکه تگ کنیم فرد خاص رو براش نشون داده شه که پست گذاشتیم یعنی راهی هست که وقتی پست میذاریم بدون تگ برای فرد مورد نظر نشون داده شه که پست گذاشتین ؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر. فقط افرادی که دیر به دیر پست میذارن گاهی یه اعلان برای فالورهاشون ارسال میشه

    2. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      خیر

  3. ala می‌گوید

    سلام کسایی که شماره خودم رو توی لیست مخاطبانشون دارن چجوری کاری کنم تویه لیست contac منو نبینن؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      امکانش نیست.

  4. سارا می‌گوید

    سلام. راهی یا برنامه ای هست که توسط اون بشه سرچ های اینستا ی فردی رو دید؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      خیر

  5. احسان می‌گوید

    با سلام پیج اینستا من 12k هستش ولی پستهام دیده نمیشن و کم لایک میخورن ، امکانش وجود داره که از سوی اینستا ریپورت شدم ؟ آخه یه مدت خیلی فالو کردم

  6. ابولفضل می‌گوید

    سلام پستهایی یا عکسهایی که توی اینستا میزارم ،آیا کسانی را که من فالو کردم میبینن یا آنهایی که من را فالو کردن میبینن یا هردو

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      اگر اکانتتون پرایوت باشه تنها کسانی عکس‌هیا شمارو می‌بینن که در بخش فالورز شما باشن.
      فالوینگ کسانی هستن که شما عکسای اونهارو می بینید و ارتباطی نداره.
      ممکنه یه شخص هم در فالورز شما باشه و هم در فالوینگ.
      ظاهرا تازه کار هستید حتما این مطلب رو بخونید تا سوالی براتون باقی نمونه
      http://farnet.ir/1392/07/41410/instagram-ultimate-guide-everything-you-need-to-learn/

  7. zeynab می‌گوید

    سلام چجوری میتونم پستمو جهانی کنم ینی اینکه مثل بقیه پستایی ک تو قسمت جستجو میاد

    1. علی ارغوان می‌گوید

      صفحتون پرایوت نباشه به صورت خودکار توی این صفحه برای بعضی افراد میاد

  8. Sara.m.j می‌گوید

    سلام .من پیجم ۱۱کا هستش بعضی فیلم هایی کع میزارم ده هزار یا حتی ۲۲ هزار ویو دارند گاهی وقتا ولی بیشتر وقتا همون هزار ویو بازدید داره ویدیو هام. دلیلش چی میتونه باش. چجوری میشه همیشه ویدیو روها زیاد ببینن

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      در اختیار شما نیست طبیعتا بعضی چیزها خیلی موثره مث موضوع مطلب، زمان ارسال و ..

  9. الهام می‌گوید

    با چه تعداد ریپورت پیج بسته می شه? اگه یک نفر از روی قصد و غرض آدرس پیج من بزار داخل پیج و به فالورهاش بگه ریپورت کنید برای جلوگیری از این کار چیکار می شه کرد

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      بسته شدن ریپورت به واقعی بودن تخلف بستگی داره نه تعداد! کاری هم نمیشه کرد!
      مطلب پایین رو بخونید:
      farnet.ir/1395/05/157175/how-to-report-on-instagram/

  10. Titis می‌گوید

    سلام و ممنون بابت مطالب خوبتون
    چطور تو اینستا میشه از تصاویر پابلیک مون محافظت کنیم که کپی نشه مثلا من یه تصویر از یه هنر شخصی میزارم بعد میبینم فلان شخص یا شرکت اونو به نام محصول خودش منتشر کرده

    1. علی ارغوان می‌گوید

      متاسفانه کار خاصی نمیشه انجام داد مگر اینکه اسم صفحتون رو روش بنویسید

  11. Hosein می‌گوید

    سلام ببخشید چجوری باید تو اینستا پروفایل کسی رو کامل ببینیم

    1. محسن صحافی می‌گوید
  12. haniye می‌گوید

    ببخشید من میخوام اینستامو ببندم وقتی اون آبیه رو میزنم که بسته بشه دوباره برمیگرده به home مشکل چیه؟قبلا وقتی آبیه رو میزدم بسته میشد اما الان نه

    1. محسن صحافی می‌گوید

      دوباره امتحان کنید..

  13. مرتضی می‌گوید

    یک نفر رو چند بار بلاک کردم اونهم بلاک کرد منو. ولی هربار از بلاک درآوردیم همو و دوباره همو فالو کردیم… بار آخری که بلاکش کردم کلا غیب شده… حتی توووی لیست بلاک هم اسمش نمیاد… نه لیست بلاک من… نه لیست بلاک اون
    چطور میشه مشکلو حل کرد که بشه هم پیج طرفو دوباره پیدا کردو هم دوباره فالو کردش…؟!

    1. محسن صحافی می‌گوید

      ممکنه پاک یا غیرفعال کرده باشه. امکان دیگه‌ای وجود نداره و در هر صورت نمیشه پیداش کرد.

  14. پانی می‌گوید

    چجوری به جای اینکه افراد ایرانی را داشته باشیم در قسمت اکسپلور افراد خارجی داشته باشیم؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بخش اکسپلور بر اساس فالورها و فالویینگ های شما و علایق اونها و شماست

  15. ميلاد می‌گوید

    لینک تلگرامو باچه فرمتی باید تو اینستا بزاریم؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      t.me/username

  16. جعفر می‌گوید

    سلام قبلا تو کانتکها فالوورهای آنها رو تقریبا میشد دید اما الان ن علت چیه؟

  17. ياشار می‌گوید

    سلام میشه مخاطبین یا فالوور ها رو چک کرد ک توً اینستا انلاین هستن یا نه

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر چنین قابلیتی وجود نداره

  18. کاربر می‌گوید

    ترفندی هست که بشه فالو ینگ های یک اکانت پرایوسی رو مشاهده کرد؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر

  19. حسین می‌گوید

    سلام چکونه می شه عکس پرفایل فالور هاتو دید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      بخونید:
      http://farnet.ir/1395/05/157598/

  20. محمد علی می‌گوید

    سلام.
    من حدود 7500 تا فالو کردم الان دیگه بیشتر از اون نمی تونم فالو کنم.وقتی تعداد فالوینگ ها از 7500 تا پایین تر میشه میتونم فالو کنم همین که به 7500 میرسه دیگه نمیشه.یعنی 7500 مرز تعداد فالوینگ ها هست؟ممنون

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر احتمالا توی فاصله زمانی کمی فالو کردید باید صبر کنید و زیاده روی نکنید

  21. farideh می‌گوید

    سلام.چطوری میشه اکانته مارو یه نفر هرچی سرچ میکنه بالا نیاد?تیا ترفند خاصی وجود دارد?

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      بلاکش کنید. با اون اکانت نمیتونه پیدانتون کنه

  22. بهنوش می‌گوید

    سلام چطور میشه ببینم دوستم چه عکس های رو لایک می کنه؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      آیکون قلب پائین صفحه رو بزنید و از بالای صفحه Following رو انتخاب کنید
      جای دیگه و یا روش دیگه‌ای وجود نداره. توضیه می کنم مطلب پائین رو هم حتما بخونید
      http://farnet.ir/1392/07/41410/instagram-ultimate-guide-everything-you-need-to-learn/

  23. سارا می‌گوید

    سلام من یه نفرو بلاک کردم اون یه نفرم منو ولی هم من هم ایشون آیدی همدیگرو پیدا نمیکنیم تو صفحه ی بلک لیستمونم نیست وقتی آیدی همو میزنیم میزنه پیدا نمیشه خواهشا بگید چیکار باید بکنم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      راهی سراغ ندارم متاسفانه

  24. ramin می‌گوید

    سلام.
    تو اینستاگرام میشه شماره افرادی که جز لیست مخاطبین تلفن هستند رو دید؟
    میزنهone of yuor contacts.
    از کجا بفهمیم شمارشونو؟؟
    ممنون

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      خیر.. صرفا به همین صورت نمایش میده

  25. نگین می‌گوید

    سلام ایا امکانش هست عکسی که در اینستاگرام میگذاریم را از دید بعضی از فالور ها مخفی کنیم؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      خیر.. مگر اینکه به صورت عمومی منتشر نکنید و فقط به افرادی که مورد نظرتون هست که ببینند به صورت دایرکت ارسال کنید.

  26. Ghazal می‌گوید

    سلام خسته نباشید،من و خواهرم هر2 هم رو بلاک کردیم،ولی الان میخوایم آزاد کنیم همو،اما اصلا نمیشه،تویه هیچجا نمیشه اکانت هم رو پیدا کنیم.حتی تویه blocked usser،چون هر 2همو بلاک کردیم.خیلی ممنون میشم اگه کمکم کنید.

  27. Abol می‌گوید

    سلام چگونه میتونم پست بذارم ک همه بتونن ببینن ..حتی اونایی ک جزو فالوور یا فالوینگام نیستن

    1. علی ارغوان می‌گوید

      صفحه پابلیک باشه و از هشتگ های مرتبط استفاده کنید

  28. مریم56 می‌گوید

    تروخدا به من جواب بدید. من ی اکانت داشتم تو اینستا بعد اومدم ی اکانت جدید درست کردم. الان هرکار میکنم نمیتونم برم تو اکانت اصلی و قبلیم. لطفااااا کمکم کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      توضیحتون نامفهومه
      از پایین صفحه اول از بخش login با نوشتن یوزرنیم و پسورد وارد بشید!
      به نظرتون با گفتن نمیتونم میشه متوجه مشکل شد!!

  29. علیرضا می‌گوید

    سلام چگونه میتونم اجازه ندم کسی از گزینه Copy share URL استفاده نکنه چون مال بعضی ها فعال هست و نمیشه کپی کرد . لطفا جوابمو به تلگرام بفرستین سپاس گذارم .

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      لطفا جواب رو همینجا بخونید!
      اکانتتون پرایوت باشه اون گزینه خاموش میشه! هیچ راه یا گزینه دیگه‌ای نداره

  30. حسین می‌گوید

    سلام چطور میتونم ک چیو لایک کردم نبینن فالور هام

    1. علی ارغوان می‌گوید

      چنین امکانی وجود نداره. لایک صفحات پابلیک همیشه برای سایر فالورهاتون مشخصه

  31. شهرزاد می‌گوید

    با درودی دوباره…سوال دیگه اینکه منم نزدیک شش هزار فالور دارم اما هر روز بیست یا ده تا بیخودی کم میشه ازش…دلیلش چیه. سپاس بابت پاسخ

  32. شهرزاد می‌گوید

    درود برشما، من فقط یک پیج دارم اما دیدم که چهار پیج بنام من و بنام آی دی من درست کردن چطور بفهمونم پیج دیگه ای ندارم و بقیه متعلق بمن نیست راهی هست ????سپاسگزارم

    1. علی ارغوان می‌گوید

      کاری که معمولاً بازیگر ها می کنن. یه ویدئوی کوتاه و اعلام اسم رسمی

  33. سارا می‌گوید

    سلام،چطوری میشه فهمید که چه کسایی از پیجمون دیدن کردن.

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      راهی نداره

  34. ماهی می‌گوید

    درسته ممنون اصلا حواسم ب خصوصی بودنش نبود…ممنونم از راهنماییتون / حالا هر دو خصوصی باشه پیجمون/ ایشونم منو فالو کرده منم اونو/ ایشون میتونه ببینه یا نه؟/منم پیجهای مختلف لایک کنم؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      بله هر کی شما رو فالو کرده حتی اگر صفحه‌اتون پرایوت باشه می‌تونه لایک‌ها و.. ببینه

  35. ماهی می‌گوید

    سلام خسته نباشید ی سوال داشتم/ اینکه تو فالوینگ قسمتی ک میشه کسایی چه چیزارو فالو کردن/ ترفندی هست /// مثلا من غیره فعال کنم ک چه کسایی رو لایک کردم و کسی نبینه. لایکهایی. رو ک از پیجهای مختلف کردم….چون بعضی افرادو نشون نمیده کاری کردن آیا؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر اگر صفحه پرایوت نباشه معلوم میشه

  36. سوگل خجسته می‌گوید

    سلام وقتى عکسى رو به اشتراک میگذاریم بعدازچندساعت که عکسهاى بقیه به اشتراک گذاشته میشود عکس ما به اخرانتقال میابد چطورى میشود همون عکس رو به اول صفحه اورد ممنون متشکر

    1. علی ارغوان می‌گوید

      امکانش نیست

  37. علی می‌گوید

    سلام من مشکلی که تو اینستا واسم پیش اومده اینه که یه ویدیو کلیپ گذاشتم ولی بعد از چند دقیقه کیفیت صدای کلیپ پایین اومد و تغییر کرد یعنی در اصل صدای کلیپم خراب شد.مشکلش چیه??

  38. مولود می‌گوید

    سلام شنیدم تو نسخه جدید اینستاگرام انلاین بودن افراد و تعداد بازدید پست رو میزنه.دانلود کردم اخرین نسخه رو ولی همچین چیزی نبود میشه لطفا کمکم کنید ؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر همچین قابلیتی هیچوقت نبوده و نیست. تعداد بازدید رو هم فقط ویدیوها رو نشون میده و اسامی هم مشخص نیست

    2. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      آنلاین بودن افراد رو خیر هرگز نداشتیم اما مدتهاست اگر اکانتتون بیزینس باشه تعداد بازدید رو به خودتون نشون میده

  39. آریا می‌گوید

    سلام.من موتاسفانه چند تا از پست های گذشتم پاک کردن میخوام برگردونم راهی وجود داره برای اینکار و برای ارسال ایمیل به اینستاگرام چه راهی هست

    1. علی ارغوان می‌گوید

      امکانش نیست و مکاتبه با اینستاگرام هم فایده ای نداره. با حذف پست ها محتوا از سرور اینستاگرام هم حذف میشه

  40. احمد می‌گوید

    سلام من وقتی زیر یک پستی کامنت میذارم .ودیگران جواب منو میدن ولی من نمیتونم برای ان شخص پیام بدم .قبل میشد ولی بروزرسانی جدید نمیشه. لطفا راهنمیایی کنید،وبه ایمیلم بفرست باتشکر

  41. الهام می‌گوید

    سلام من قبلا اینستاگرام نصب کردم بعد برنامشو پاک کردم الان با همون شماره اما به اسم دیگه نصب کردم هر کی شماره منو داره فبلی هم واسش میاد چیکار کنم یادم رفته بود قفل کنم خیلی ها فالو کردن ومشکلا ساز شده برام ….ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      اگر دنبال حذف اکانت قبلی هستید باید با این روش پاک کنید.
      http://farnet.ir/1392/08/43541/how-to-delete-instagram-account/

  42. زهره می‌گوید

    سلام
    وقتی کسی یه پست تو صفحه خ ودش میزاره و بعد برای ما آلارم میاد که فلانی پست گذاشته میشه بگید از جه راهی اینکارو کرده؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      هیچ کاری یا شما نوتیفیکیشن ها رو براش روشن کردید یا مدتی پست نذاشته

  43. مریم می‌گوید

    باسلام
    ببخشیدمشکل من دراینستا گرام اینه که تعدادکامنتهای گذاشته شده رو کامل نمیبینم مثلا از100کامنت من 30تاشومیبینم وبقبه رونمیتونم ببینم وبخونم
    لطفا راهنمایی کنیدچجوری این مشکل را حل کنم ؟
    با سپاس فراوان ازشما.

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      برای همه همینطوریه و راه حلی نداره

  44. Fatemeh می‌گوید

    سلام میخواستم بدونم اگر کسی که ما رو فالو نکرده از پیجمون اسکیرین شات بگیره راهی برای فهمیدنش توسط صاحب پیج وجود داره؟!

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر

  45. نرگس می‌گوید

    سلام
    من هم ایمیلمو و هم شماره تلفنی که اکانت اینستامو باهاش فعال کردم یادم رفته ،حالا وارد اکانتم که میخوام بشم واسه شماره ای که باهاش اکانتو فعال کردم یه کد میاد با اس که باید کد رو بزنم بعد فعال شه،منم دسترسی به اون خطم ندارم، راه حلی وجود داره؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      متاسفانه راهی نیست

  46. donya می‌گوید

    سلام یه سوال داشتم دلیل اینکه اینستا تعداد پستامو اشتباه میرنه چیه ؟ من فقط 30تا پست دارم ولی 33تانشون میده هرسایتی سوال کردم جوابمو ندادن لطفا کمکم کنید

  47. دیانا می‌گوید

    سلام چطوری میتونم فالویینگ ها رو قفل کنم که کسی نبینه؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      چنین امکانی وجود نداره

  48. الهام می‌گوید

    سلام.مشکل اینستاگرامی من اینکه .کلا 3تا پست دارم ولی تعداد 14تا رو نشون میده.
    میشه راهنمایی کنید .ممنون

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      راه حلی نداره و مشکل از خود اینستاگرام هست. صبر کنید رفع میشه معلوم نیست چه قدر

      1. الهام می‌گوید

        وااای.این خیلی بدِ?

  49. پویا می‌گوید

    سلام
    چطور میشه بقیه فالورهام نفهمن من چه عکسی رو لایک کردم
    یعنی وقتی میرن توو قسمت فالویینگ پیج خودشوون ، نشوون نده که من چه چیزی را لایک کردم.
    تشکر

    1. علی ارغوان می‌گوید

      راهی وجود نداره اگر صفحه ای که عکسش رو لایک می کنید پابلیک باشه همیشه نمایش داده میشه

  50. محمد می‌گوید

    سلام دوستان،من قبلایه اکانت دیگه داشتم باهمین خطم امابایه گوشیه دیگه که سوخت،الانم یه اکانت جدیدبازکردم اماویدئوبه هیچ عنوان نمیشه بزارم حتی۵ثانیه درحالیکه من تواکانت قبلیم تا۱دقیقه هم میذاشتم حتی گیف هم میذاشتم،میخوام راهمنماییم کنیدکه آیاممکنه من ازتنظیماتم چیزیوفعال کردم که نمی تونم ویدئوبزاریانه؟درضمن موقع آپلودکردن ویدئونوارآبی تانصفه میره وگیرمیکنه بعدپیغام میادکه مینویسه:Will auto-post when possible
    ممنون میشم کمکم کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      خیر ربطی به اکانت نداره و مشکل اینترنت سراسری هست. راهی هم به جز صبر نداره نمیدونم چقدر
      ضمنا با یه خط اگر اکانت جدید درست کنید اکانت قبلی از اعتبار خارج میشه و اینستاگرام به صورت خودکار دتسرسی شما رو قطع می‌کنه. هر اکانت باید شماره موبایل و ایمیل معتبر خودش رو داشته باشه