اپل می‌گوید iOS 13 هم‌اکنون بر روی 55 درصد از آیفون‌ها در حال اجراست

اپل امروز اولین گزارش از نرخ مهاجرت کاربران به iOS 13 و iPadOS 13 را منتشر کرد که بر اساس آن هم‌اکنون 50 درصد از دستگاه‌های آیفون و آی‌پاد تاچ به iOS 13 مجهز هستند و 33 درصد از تبلت‌های آیپد نیز سیستم عامل جدید iPadOS را اجرا می‌کنند.

0

بنابر اعلام اپل، 55 درصد از آیفون‌های معرفی شده در چهار سال گذشته، iOS 13 را اجرا می‌‌کنند، در حالی که همچنان 38 درصد از آنها به iOS 12 مجهز هستند و حتی 7 درصد از آنها نسخه قبل‌تر را اجرا می‌کنند! اگر این اطلاعات را دقیق‌تر ببینیم باید بگوپیم تنها 50 درصد از دستگاه‌ها iOS 13 را اجرا می‌کنند، 41 درصد از انها بهiOS 12  مجهز هستند و 9 درصد از انها نسخه قبل‌تر را در حال اجرا دارند.

در مقایسه با iOS 12 (طبق اطلاعات منتشر شده توسط اپل در  سال گذشته و در همین روزها)، از نظر آیفون‌های معرفی شده در چهار سال گذشته، آپدیتiOS 13  در مقایسه با سهم 53 درصدی آپدیت iOS 12 در سال گذشته، با سهم 55 درصدی کمی جلوتر است. در عین حال نکته‌ای که هنگام مقایسه این اطلاعات با سال گذشته باید در نظر بگیریم این است که آپدیت  iOS 12برای تبلت‌های آیپد نیز عرضه شده بود در حالی که  آپدیت iOS 13 اینگونه نیست و این به خاطر جدایی iOS و iPadOS در سال جاری است.

سهم آپدیت iOS 13

41 درصد از تبلت‌های سازگار هم‌اکنون iPadOS 13 را اجرا می‌کنند

اپل همچنین اطلاعات ویژه‌ای را برای سیستم عامل  iPadOS تبلت‌های آیپد ارائه کرده است که می‌توان انتظار داشت این تعداد پایین‌تر باشد چرا که  iPadOS 13 تقریباً یک هفته بعد از آپدیت iOS 13 منتشر شد.

اپل می‌گوید 41 درصد از کل تبلت‌های آیپد معرفی شده در چهار سال گذشته iPadOS 13 را اجرا می‌کنند، در حالی که 51 درصد از آنها iOS 12  و 13 درصد نسخه قبل‌تر را اجرا می‌کنند. بر این اساس 33 درصد از تمام تبلت‌های آیپد موجود iPadOS 13 را اجرا می کنند، 51 درصد به iOS 12 و 16 درصد نیز به نسخه‌های قبلی مجهز هستند.

اپل اعلام کرده که این اطلاعات را بر اساس مراجعه دستگاه‌ها به اپ استور تا همین چهار روز پیش جمع‌آوری کرده است. اپل مقیاس چهار سال را که در این گزارش تاکید زیادی بر روی آن داشته از سال گذشته برجسته کرده است که می‌تواند راهکاری هوشمندانه برای بالا نگهداشتن آمار و ارقام مهاجرت کاربران به جدیدترین نسخه سیستم عامل‌های همراه این شرکت باشد.

چرخه انتشار آپدیت iOS 13 و iPadOS 13 کاملاً متفاوت از iOS 12 است. اپل پیش از این آپدیت‌های iOS 13.1، iOS 13.1.1، iOS 13.1.2  و iOS 13.1.3 را با رفع اشکال‌های مختلف و به منظور بهبود عملکرد دستگاه‌ها منتشر کرده است.  iOS 13 به دلیل عدم پایداری و وجود انواع باگ‌ها و مشکلات مورد انتقاد فراوانی قرار گرفته است و این آپدیت‌های سریع و متوالی، در واقع تلاش اپل برای رفع سریع مشکلات بوده است.

در حال حاضر اپل در حال آزمایش نسخه بتا iOS 13.2 است که شامل ایموجی‌های جدید و تغییرات مختلف دیگر است.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.