سامسونگ مشکل باز کردن قفل اثر انگشت گلکسی اس 10 را حل می‌کند

یک کاربر بریتانیایی اعلام کرده است، سنسور اثر انگشت مورد استفاده در گلکسی اس 10 از یک مشکل جدی رنج می‌برد که موجب می‌شود قفل گوشی با اثر انگشت هر فرد دیگری باز شود!

0

اسکنر اثر انگشت معمولا راه حل ایمن‌تری برای قفل گذاشتن روی تلفن همراه به نسبت دیگر روش‌های احراز هویت بیومتریک نظیر سیستم تشخیص چهره است. با این حال ظاهرا عملکرد این سنسور نیز همیشه بدون نقص نیست، گلکسی اس 10 که زمانی پرچم‌داری سامسونگ را به یدک می‌کشید نیز با مشکلاتی در این زمینه مواجه شده است.

سامسونگ به‌تازگی اعلام کرده است پس از دریافت گزارش مبنی بر باز شدن قفل اثر انگشت گلکسی اس 10 به وسیله اثر انگشت افرادی دیگر که در گوشی ثبت نشده است، یک پچ را برای برطرف کردن آن آماده کرده است.

اخبار مربوط به این مشکل توسط وب‌سایت The Sun منتشر شد. ظاهرا یک کاربر بریتانیایی پس از نصب یک اپلیکیشن شخص ثالث برای قفل دستگاه خود، با یک مشکل جدی مواجه شده است. اسکنر اثر انگشت دستگاه پس از نصب این اپلیکیشن اثر انگشت همسر او را شناسایی و امکان باز شدن دستگاه را فراهم کرده است. این کاربر اعلام کرد که اثر انگشت همسر خود را در گوشی ثبت نکرده است.

مطابق گفته‌های مرکز پشتیبانی کاربران سامسونگ، الگوریتم مورد استفاده برای اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک سامسونگ گلکسی اس 10 تنها توسط برخی از اپلیکیشن‌های شخص ثالث پشتیبانی می‌شود. با این حال این یک مشکل آزار دهنده است!

البته سری محصولات گلکسی اس 10 از سیستم تشخیص چهره برای بازگشایی قفل نیز پشتیبانی می‌کنند، اما امنیت این سیستم چندان قابل اعتماد نیست. بنابراین اگر از یک برنامه شخص ثالث برای قفل کردن گوشی خود استفاده می‌کنید بهتر است سراغ قفل‌هایی نظیر پین کد و پسورد بروید! تا سامسونگ این مشکل را که به سایر مشکلات رایج گلکسی اس 10 اضافه شده را حل کند!

منبع androidauthority
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.