هواوی گوشی‌های خود را به بوت دوگانه اندروید / هارمونی مجهز می‌کند

خبرهای منتشر شده حاکی از آن است که هواوی به‌زودی محصولات مجهز به اندروید خود را به صورت بوت دوگانه و در کنار سیستم عامل هارمونی عرضه می‌کند.

0

با توجه به ادامه داشتن تنش‌ها میان دولت چین و ایالات متحده، شرکت هواوی هنوز هم در لیست تحریم‌های آمریکا قرار دارد. طبق این تحریم‌ها، هواوی امکان انجام مبادلات تجاری با شرکت‌های مستقر در ایالات متحده را ندارد. به همین علت هواوی نمی‌تواند در محصولات جدید خود از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل استفاده کند.

سری گوشی‌های میت 30 هواوی، اولین محصولات این شرکت هستند که بدون پشتیبانی از سرویس‌های گوگل معرفی می‌شوند. اگرچه احتمال بازگشت سرویس‌های گوگل به این گوشی هوشمند وجود دارد، اما هواوی هنوز در حال توسعه سیستم عامل اختصاصی خود به نام هارمونی است.

چند ماه پیش بود که هواوی رسما از سیستم عامل هارمونی به عنوان جایگزین اندروید رونمایی کرد. این سیستم عامل اختصاصی در واقع برای محصولاتی از قبیل تلویزیون‌های هوشمند، گجت‌های پوشیدنی و وسایل درون خودرو طراحی شده است، با این حال هواوی نسخه مخصوص گوشی‌های هوشمند هارمونی را نیز معرفی کرده است.

طبق گزارشات جدید، هواوی در حال بررسی امکان استفاده از سیستم عامل هارمونی در گوشی‌های مجهز به اندروید به صورت بوت دوگانه است. البته در این گزارش به این موضوع اشاره می‌شود که این ایده در مراحل ابتدایی خود است و هواوی هنوز تصمیم نگرفته است کدام مدل را به این سیستم عامل مجهز کند. پیش‌تر مدیرعامل هواوی گفته بود که هواوی سری P40 اولین محصولات با بوت دوگانه خواهد بود.

پس از استفاده از دو سیستم عامل به صورت هم‌زمان توسط هواوی، عملکرد و سازگاری آن می‌تواند نقش تعیین کننده در استقبال کاربران از این ایده را داشته باشد. این موضوع می تواند برای کاربر عادی پیچیده و گیج کننده باشد، با این حال بهتر است ببینیم این ایده چه نتیجه‌ای دارد.

هارمونی تا سال آینده از سهم لینوکس در بازار پیشی می‌گیرد

اخیرا گزارشی از Counterpoint منتشر شده است که بیان می‌کند تا سال آینده سهم سیستم عامل هارمونی به 2 درصد افزایش می‌یابد؛ به این ترتیب رتبه پنجم سیستم عامل‌های دنیا را در اختیار خواهد گرفت و از لینوکس پیشی می‌گیرد. هم‌چنین سیستم عامل هانگ‌منگ در جین تا پایان سال جاری میلادی 0.1 درصد از بازار و تا پایان سال 2020 حدود 5 درصد از بازار را در اختیار خواهد داشت.

سیستم عامل هارمونی قادر است طیف وسیعی از اپلیکیشن‌ها از جمله برنامه‌های ساخته شده برای لینوکس، اندروید و HTML5 را اجرا کند. این سیستم عامل به یک کامپایلر APK مجهز بوده و از زبان‌های کاتلین، سی، سی پلاس پلاس، جاوا و جاوا اسکریپت پشتیبانی می‌کند. هم‌چنین قادر است محیطی امن را برای اتصال دستگاه‌های مختلف ایجاد کند.

هواوی از سال 2017 در حال توسعه سیستم عامل هارمونی است و هم‌اکنون نسخه 1.0 آن منتشر شده است. نسخه 2.0 این سیستم عامل در سال آینده میلادی و نسخه 3.0 برای سال 2021 آماده می‌شود.

منبع gizmochina
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.