هواوی ویژن؛ تلویزیون هوشمند 4K هواوی با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

شرکت هواوی شب گذشته در کنار گوشی‌های سری میت 30 و ساعت هوشمند جی 2، از اولین تلویزیون هوشمند خود با نام هواوی ویژن هم پرده برداشت.

0

در اغلب بازارهای جهانی، هواوی با تجهیزات مخابراتی و گوشی‌های هوشمندش شناخته می‌شود، با این حال به نظر می‌رسد در آینده‌ای نه چندان دور این برند چینی به بازار لوازم خانگی هوشمند هم ورود پیدا خواهد کرد. بر همین اساس هواوی شب گذشته در کنار گوشی‌های میت 30 و میت 30 پرو، از اولین تلویزیون هوشمند 4K خود با نام هواوی ویژن پرده برداشت.

تلویزیون هوشمند هواوی ویژن علاوه بر نمایش تصویر با وضوح 4K از سیستم عامل اختصاصی Harmony OS هم بهره میرد. طبق اعلام شرکت سازنده، این تلویزیون در وهله اول در مدل‌های 65 و 75 اینچی راهی بازار خواهد شد. البته به مرور و از سال آینده مدل‌های 55 و 85 اینچی نیز ارائه می‌شود.

هواوی ویژن دارای حاشیه کناری بسیاری کمی بوده و برای ایجاد یک کنفرانس ویدئویی به یک دوربین خارج شونده سلفی تجهیز شده است. در سوی دیگر این تلویزیون از سیستم عامل هارمونی قدرت گرفته و علاوه بر بازی نقش یک هاب برای کنترل دیگر گجت‌های مبتنی بر این سیستم عامل، با دستگاه‌های هوشمند پلتفرم HiLink هم سازگاری دارد.

هواوی ویژن

هواوی ویژن از هوش مصنوعی بهره برده و شرکت سازنده آن را بیشتر به یک نمایشگر بزرگ دارای بلندگو تشبیه کرده تا یک تلویزیون! هرچند شیوه کار سیستم هوش مصنوعی در این تلویزیون هنوز شرح داده نشده، با این حال به نظر می‌رسد از طریق دوربین سلفی قادر به شناسایی افراد کم سن و کاهش نور آبی نمایشگر برای محافظت از چشم آن‌ها است. هواوی ویژن همچنین دارای یک ریموت کنترل مجهز به تاچ پد و سیستم تبادل اطلاعات با گوشی‌های هوشمند این برند چینی است.

هنوز هیچ اطلاعاتی پیرامون زمان و قیمت عرضه اولین تلویزیون هوشمند هواوی منتشر نشده است؛ با این حال بعید به نظر می‌رسد که به جز چین، شاهد ارائه این محصول در دیگر بازارها باشیم.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.