قابلیت ضبط همزمان با چند دوربین در آیفون XS و آیفون XR نیز کار خواهد کرد

به لطف یک API ویژه در سیستم‌عامل iOS 13 کاربران می‌توانند به صورت همزمان از سه دوربین برای فیلمبرداری استفاده کنند. یکی از اپ‌هایی که از این ویژگی بهره‌گیری می‌کند اپلیکیشن فیلمیک پرو است. با فارنت همراه باشید…

0

هفته پیش که اپل در رویداد اختصاصی خود گوشی‌های آیفون 11، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس را معرفی کرد، از یک اپلیکیشن غیر اختصاصی برای ضبط همزمان با چند دوربین استفاده کرد. ایده کار این بود که برای ضبط یک ویدیو فوق‌العاده نیازی نیست تجهیزات پیشرفته‌ای همراه خود داشته باشید و این کار را با استفاده از ترکیب دوربین سه‌گانه گوشی هم می‌توان انجام داد.

خبر خوب این است که برای استفاده از این قابلیت نیازی نیست که حتما صاحب جدیدترین گوشی‌های ساخته شرکت اپل باشید. اپل قابلیت ضبط همرمان با چند دوربین را با ارائه یک API خاص در iOS 13 آزاد می‌کند پس با گوشی‌های آیفون XR، آیفون XS و حتی آی‌پدهای سال 2018 هم می‌توان از چنین ویژگی‌ای بهره برد.

البته در این زمینه محدودیت‌هایی هم وجود دارد که به شرح زیر است:

ضبط همزمان با چند دوربین یک پروسه پیچیده و سنگین بوده و با محدودیت‌هایی هم روبه‌رو است. در گوشی آیفون XR تنها یک ترکیب مشخص از دوربین‌ها را می‌توان برای استفاده از این ویژگی به کار گرفت. توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها هم باید توجه داشته باشند که از کیفیت‌های بسیار بالا برای این ضبط استفاده نکنند.

از آیفون XS می‌توان برای ضبط از طریق دو دوربین جلو و اصلی واید یا جلو و اصلی تله‌فوتو و یا اصلی واید و تله‌فوتو استفاده کرد. ضبط همزمان با هر سه دوربین امکان‌پذیر نخواهد بود. البته هنوز مشخص نیست که گوشی‌های آیفون 11 و آیفون 11 پرو از چه ترکیب‌های برای ضبط همرمان بهره خواهند گرفت.

به نظر نمی‌رسد که خود اپلیکیشن دوربین گوشی‌های آیفون اجازه ضبط همزمان از چند دوربین را بدهد. پس از انتشار iOS 13 برای استفاده از چنین ویژگی جذابی می‌توانید به سراغ اپلیکیشن‌های جذاب‌تر مانند فیلمیک پرو بروید.

منبع iMore
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.