اینتل فناوری ویژه ردیابی سه‌بعدی ورزشکاران 3DAT را به المپیک 2020 می‌آورد

همیشه رقابت‌های بزرگ ورزشی مکانی مناسب برای شروع کار تکنولوژی‌های مختلف بوده تا جزئیات هر چه بیشتری از روند کار ورزشکاران به دست بیاوریم.

0

برنامه اینتل این است که در المپیک 2020 توکیو بتواند از فناوری ویژه ردیابی سه‌بعدی ورزشکاران 3DAT استفاده کند. چند روز پیش شرکت آمریکایی اعلام کرد که سیستم 3DAT این شرکت از چهار دوربین برای فیلم‌برداری از ورزشکاران دو 100 متر و سایر ورزش‌های سرعتی استفاده می‌کند. سپس الگوریتم‌ها به آنالیز ویژگی‌های بیومکانیکی حرکات ورزشکاران می‌پردازد و از این آنالیزها در حرکات آهسته ویدیوهای ضبط شده بهره‌گیری می‌شود.

اینتل المپیک 2020

طبق شنیده‌ها انتظارات بسیاری از شرکت اینتل در المپیک 2020 ایجاد شده و اینتل هم قول‌های زیادی داده است. این شرکت قبلا اعلام کرده که در حال کار روی فناوری 5G برای بازی‌های المپیک است و به احتمال زیاد شاهد یک نورپردازی عالی دیگر با پهبادها در آسمان محل برگزاری مسابقات باشیم.

همچنین اینتل می‌خواهد در یک همکاری بزرگ با کمیته بین‌المللی المپیک تمرینات واقعیت مجازی را برای عوامل المپیک به ارمغان بیاورد. این سیستم مدل‌هایی از مکان‌های برگزاری مسابقات را بازسازی می‌کند.

البته از چیپ‌های پردازشی Core i5 این شرکت در یک سیستم تشخیص چهره به نام نئوفیس (NeoFace) استفاده خواهد شد که برای شناسایی چهره بیش از 300 هزار نفر اعم از ورزشکاران، داوطلبان، رسانه‌ها و عوامل مسابقات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بدیهی است که اینتل در گذشته هم برای بهبود تجربه تماشای بازی‌های المپیک از سیستم واقعیت مجازی بهره برده است اما باید گفت که همیشه عاقبت خوشی نداشته است. شرکت آمریکایی به اندازه کافی زمان برای بهبود تکنولوژی‌های خود داشته است و باید تا بازی‌های سال 2020 صبر کنیم تا ببینیم واقعیت مجازی بهتر خواهد بود و یا سیستم ردیابی سه‌بعدی 3DAT می‌تواند تفاوت‌ها را رقم بزند.

منبع Intel
از طريق Engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.