درز اطلاعات اپلیکیشن دوربین پیکسل 4 از ارتقاء قابل توجه دوربین آن خبر دارد

اخیرا اطلاعات زیادی از ویژگی‌های فنی و البته ظاهری گوشی پیکسل 4 گوگل به دست رسیده است. اکنون نوبت بررسی ویژگی‌های مختلف مربوط به دوربین این گوشی است. با فارنت همراه باشید…

0

جزئیات به دست آمده از دوربین پیکسل 4 از طرف منابع ویتنامی و تعدادی از کاربران فعال روی توییتر منتشر شده است. در واقع این بار با انتشار یک فایل نصب اندرویدی روبه‌رو هستیم که تحت عنوان Google Camera 7.0 ارائه شده است.

این اپلیکیشن، اپ مورد استفاده گوگل روی گوشی‌های ساخت این شرکت است و ظاهرا به صورت پیش‌فرض روی پیکسل 4 پیش‌بارگذاری شده است. این فایل APK از روی گوشی‌های پیکسل 4 برداشته شده که اخیرا به صورت غیر رسمی دست به دست شده است.

تعدادی از تغییرات این اپلیکیشن بیشتر ظاهری هستند در حالی که در این بین چند گزینه جدید هم در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. برای مثال یکی از این ویژگی‌های کاربردی حالت اینفینیتی قابلیت نایت سایت است که همانطور در ویدیو تبلیغاتی گوشی پیکسل 4 وعده داده شده بود برای تصویربرداری از ستارگان آسمان در نظر گرفته شده است.

نایت سایت قابلیتی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا در روشنایی ضعیف بتوانند تصاویر روشن‌تری به ثبت برسانند و عکس‌برداری فضایی به حالتی گفته می‌شود که از ستارگان و سیاره‌های بالای سرتان تصویربرداری نمایید. حالت اینفینیتی این ویژگی را به شما هدیه می‌دهد. نایت سایت برای تصویربرداری اشیا نزدیک در نظر گرفته شده اما اینفینیتی طبق آن چیزی که در تبلیغات گفته شده می‌تواند نور ستارگان را هم برای شما از هم تفکیک نماید.

زوم دوربین پیکسل 4 هم دستخوش تغییر شده و این بار اسلایدر زوم اندازه دقیق زوم را با تکان دادن آن به شما نشان می‌دهد. اسلایدر هر دو گزینه زوم و اکسپوژر اکنون بسیار روان‌تر عمل می‌کنند هر چند که سطح دقیق اسلایدر اکسپوژر دیگر مانند قبل مشخص نیست.

ستون بالایی رابط دوربین که میزبان گزینه‌هایی مانند تایمر، تنظیمات موشن و فلش بود از نسخه جدید اپلیکیشن حذف شده است و جای خود را به یک باکس داده است که با زدن گزینه تنظیمات بیشتر یا لمس صفحه به سمت پایین در وسط صفحه‌نمایش ظاهر می‌شود. همچنین در هنگام تصویربرداری 16:9 گزینه‌های پایین صفحه به بالای آن نقل مکان می‌کند تا فضای بیشتری برای دید باشد.

با اپلیکیشن Google Camera 7.0 کاربران برای ضبط سریع ویدیو می‌توانند دکمه شاتر را لمس کرده و انگشت خود را روی آن نگه دارند و تا زمانی که انگشت روی شاتر بماند، ضبط ویدیو ادامه خواهد داشت.

برای افرادی هم که به قابلیت تایم لپس علاقه دارند گزینه‌های بیشتری در زمینه تنظیم سرعت ضبط آن ارائه شده است. برای مثال سرعت 5x برای دورهمی‌ها گزینه مناسبی است، 10x برای پیاده‌روی، 30x برای نقاط شلوغ و البته 120x برای ضبط غروب خورشید می‌تواند بسیار زیبا باشد. همچنین در هنگام تصویربرداری در موقعیت‌های مختلف دوربین به صورت خودکار برای برداشت تصاویر بهتر نکاتی را به شما یادآوری می‌کند.

گوشی پیکسل 4 XL با یک سنسور دوربین IMX363 سونی 12.2 مگاپیکسلی دارای گشادگی دیافراگم f/1.7 عرضه می‌شود و یک سنسور دوربین IMX481 سونی با لنز تله‌فوتو هم آن را همراهی می‌کند.

البته سنسور سومی هم در کار است که احتمالا سنسور عمق و یا سنسور طیفی باشد. سنسور طیفی می‌تواند چیزهایی مانند اشعه ایکس، اشعه مادون قرمز و فرابنفش را به ثبت برساند که با چشم عادی قادر به دیدن آن‌ها نیستیم. البته احتمال سنسور طیفی پایین است اما در غیر اینصورت غیبت یک سنسور اولتراواید به صورت کامل خودنمایی می‌کند. دوربین سلفی این گوشی هم میزبان یک سنسور 8 مگاپیکسلی است.

سری پیکسل 4 گوگل احتمالا در رویداد بعدی Made by Google این شرکت در روز 23 مهر ماه به عموم معرفی خواهد شد. نظر شما در مورد گوشی پیکسل 4 چیست؟

منبع phoneArena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.