ده چیزی که به آنها امیدوار بودیم و اپل آنها را در رویداد معرفی آیفون 11 رونمایی نکرد!

شرکت اپل در هفته گذشته سرانجام از نسل جدید گوشی آیفون در کنار چند گجت دیگر رونمایی کرد و ما نیز بر همین اساس به طور کامل اخبار مرتبط با آن مراسم را پوشش دادیم؛ اما اکنون در ادامه قصد داریم فهرستی از 10 محصولی که برخلاف انتظارهای قبلی اپل از آن‌ها رونمایی نکرد را مرور کنیم.

0

آیفون باز طراحی شده

آیفون باز طراحی شده

حتی اگر یکی از علاقه مندان به محصولات اپل باشید نیز احتمالا با این نظر که بخش طراحی محصولات اپل در حال جا زدن است موافقید. آیفون 11 با کمترین تغییرات ظاهری نسبت به نسل قبلی راهی بازار خواهد شد. در حالی که اغلب شرکت‌های تولید کننده گوشی اندرویدی مشغول استفاده از المان‌های جذاب و جدید در طراحی محصولاتشان هستند، اپل تنها به برخی تغییرات محدود از جمله تغییر ظاهر ماژول دوربین و اضافه کردن رنگ‌بندی جدید در آیفون 11 بسنده کرده است.

در سوی دیگر اکنون اغلب تولید کنندگان گوشی‌های اندرویدی عقیده‌ای به بریدگی نمایشگر ندارد و حتی توانسته‌اند در محصولات میان رده نیز سنسور اثر انگشت را در قسمتی از نمایشگر جای دهند. در این حال اپل نه بار دیگر سنسور تاچ آی‌‎دی را باز گرداند و نه تغییری در ابعاد بریدگی ایجاد کرده است. در حقیقت آیفون 11 از همان زبان طراحی آیفون X سال 2017 با کمترین تغییرات بهره برده است.

درگاه یواس‌بی_سی

اپل تنها تولید کننده گوشی هوشمند در جهان است که از خروجی اختصاصی در محصولاتش استفاده می‌کند. امروزه غریب به اتفاق تولید کنندگان گوشی هوشمند به سمت استفاده از درگاه یواس‌بی_سی گام برداشته‌اند، با این حال اپل همچنان معتقد است که لایتینگ بهترین خروجی برای گوشی‌های آیفون است.

البته این شرکت پشتیبانی از USB-C را به مک بوک و آی مک پرو اضافه کرده است، از این رو به وضوح قابل پیش بینی است که سرانجام شاهد جایگزین شدن آن با خروجی لایتینگ در گوشی‌های آیفون خواهیم بود؛ اتفاقی که شاید سال آینده رخ دهد.

پشتیبانی از Apple Pencil

یکی از شایعات مرتبط با آیفون 11 پرو مکس، پشتیبانی از قلم Apple Pencil بود که به حقیقت تبدیل نشد. بدون شک استفاده از قلم در یک گوشی بزرگ می‌تواند کاربردی باشد، با این حال اپل هنوز عقیده‌ای به ایجاد این قابلیت در گوشی‌های هوشمندش ندارد.

شارژ بی‌سیم دو طرفه

رویداد معرفی آیفون 11

در حالی که اپل تا چند سال پیش به عنوان یکی از پیش قراولان استفاده از فناوری‌های جدید در صنعت تولید گوشی هوشمند شناخته می‌شد، اما اکنون حتی از اضافه کردن برخی ویژگی‌هایی که دیگر شرکت‌ها سال‌ها است از آن‌ها استفاده می‌کنند اجتناب می‌ورزد. به عنوان مثال اپل با فاصله زمانی چند ساله نسبت به سایر شرکت‌های سخت افزاری، پشتیبانی از شارژر وایرلس را به گوشی‌های آیفون اضافه کرد. در همین حال کماکان هیچ یک از آیفون‌های 2019 قابلیت شارژ بی‌سیم دو طرفه را ندارند.

نمایشگر همیشه روشن

اپل قابلیت نمایشگر همیشه روشن را در حالی به اپل واچ نسل پنجم اضافه کرده است که خبری مبنی بر پشتیبانی از این ویژگی در آیفون 11 منتشر نشده است. البته این احتمال وجود دارد که ساکنین کوپرتینو، این ویژگی ابتدایی را در قالب یک به روز رسانی نرم افزاری به گوشی‌های جدید خود اضافه کنند.

Apple Tags

یکی از گجت‌هایی که ماه‌ها پیرامون آن شایعات مختلفی وجود داشته و شب گذشته توسط ساکنین کوپرتینو از آن رونمایی نشد اپل تگ است. اپل تک در واقع یک ردیاب هوشمند است که می‌تواند مکان اجسامی درون آن‌ها قرار گرفته است را مشخص کند. هرچند هنوز اطلاعات زیادی پیرامون شیوه عملکرد و ویژگی‌های اپل تگ به بیرون دز پیدا نکرده، با این حال کاربر در صورت گم کردن دستگاه، می‌تواند آن را در دسته گمشدگان Lost Mode در اپلیکیشن اختصاصی قرار دهد تا اگر کاربران دیگر آیفون پیدایش کردند، بتوانند به صاحبش زنگ بزنند یا پیام کوتاه ارسال کنند.

نسخه جدید مک بوک پرو 16 اینچی

مک بوک پرو 16 اینچی جدید

هرچند بر اساس اطلاعات از پیش درز کرده، اپل بر روی نسخه باز طراحی شده مک بوک پرو 16 اینچی با صفحه نمایش بزرگ‌تر و صفحه کلید بازسازی شده کار می‌کند، با این حال لااقل تا پایان سال شاهد عرضه آن نخواهیم بود. بدین ترتیب می‌توان حدس زد که اپل از این محصول در کنفرانس توسعه دهندگان سال آینده خود رونمایی کند.

مدل ارتقا یافته مک پرو و Pro Display XDR

هرچند شرکت اپل وعده داده بود تا پایان سال جاری نسخه جدید سیستم رومیزی مک پرو را معرفی خواهد کرد، با این حال لااقل در کنفرانس شهریورماه این شرکت چینی اتفاقی رخ نداد. در سوی دیگر در کنفرانس WWDC 2019 شاهد رونمایی از نمایشگر Pro Display XDR اپل ٬ تازه‌ترین صفحه نمایش این کمپانی بودیم. انتظار داشتیم که هفته گذشته اپل از نسخه ارزان قیمت این نمایشگر هم رونمایی کند، با این حال تمام این احتمالات اشتباه از آب درآمد.

ایرپاد مجهز به فناوری حذف نویز

ایرپاد جدید اپل

بر کسی پوشیده نیست که هدفون درون گوشی و کاملا بی‌‎سیم ایرپاد، یکی از بهترین مدل‌های موجود در بازار از لحاظ کیفیت ساخت و عمر شارژ باتری است. البته این گجت دارای برخی نقاط نقص از جمله عدم تجهیز به فناوری حذف نویز هست. برخلاف انتظارات قبلی، اپل همراه با آیفون 11، نسخه جدید ایرپاد را معرفی نکرد.

نسخه به روز شده آی‌‎پد پرو

ساکنین کوپرتینو در کنفرانس WWDC 2019 از نسخه جدید این محصول رونمایی کردند، با این حال دور از ذهن نبود که هم‌زمان با آیفون 11، از نسخه جدید آی‎‌پد پرو با تراشه A13 هم پرده بردارند. به هر حال به نظر می‌رسد اپل فعلاً معتقد است که آی‌ پد پرو می‌تواند به نیاز بازار پاسخ دهد و احتمالا تا پاییز سال آینده، خبری از نسخه جدید آن نخواهد بود.

منبع imore
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.