اپل با عذرخواهی بخاطر جاسوسی از کاربران سیری، وعده بهبود حریم خصوصی را داد

اپل بخاطر بکارگیری شیوه‌های حریم خصوصی خود و پنهان داشتن پیمانکاران انسانی که برای بهبود خدمات سیری، به فرمان‌های صوتی کاربران خطاب به این دستیار مجازی گوش فرا می‌دادند، رسما  عذرخواهی کرد.

0

اپل بخاطر بکارگیری شیوه‌های حریم خصوصی خود و پنهان داشتن پیمانکاران انسانی که برای بهبود خدمات سیری، به فرمان‌های صوتی کاربران خطاب به این دستیار مجازی گوش فرا می‌دادند، رسما  عذرخواهی کرد. در بیانیه اپل آمده است: «ما می‌دانیم که کاملاً مطابق آرمان‌های والای خود عمل نکرده‌ایم و از آن عذرخواهی می‌کنیم.»

اپل همچنین چندین تغییر در سیاست حفظ حریم خصوصی سیری را اعلام کرده است که شامل موارد ذیل است.

اول، ما به طور پیش‌فرض، دیگر فرمان‌های ضبط شده صوتی تعاملات با سیری را ضبط نخواهیم کرد. ما همچنان به استفاده از نسخه‌های رایانه‌ای برای کمک به سیری در بهبود ادامه خواهیم داد.

دوم، کاربران قادر به انتخاب برای کمک کردن به سیری با یادگیری از نمونه‌های صوتی دستورات خود خواهند بود. ما امیدواریم که افراد زیادی با دانستن اینکه اپل به اطلاعات آنها احترام می‌گذارد و حفظ حریم خصوصی آنها را به سختی در نظر می‌گیرد ، به بهتر شدن سیری کمک خواهند کرد. کسانی که برای کمک شرکت می‌کنند در هر زمان قادر به صرف‌نظر از این انتخاب هستند.

سوم، وقتی مشتریان کمک به سیری را انتخاب می‌کنند، فقط به کارمندان اپل اجازه داده می‌شود به نمونه دستورات صوتی تعامل با سیری گوش دهند. تیم ما تلاش خواهد کرد تا هر دستور دارای اطلاعات محرمانه‌ای را که به صورت ناخواسته ضبط شده است را حذف کند.

بد نیست بدانید اپل یکی از چندین شرکت بزرگ فناوری در کنار  گوگل، آمازون، فیس‌بوک و مایکروسافت است که از پیمانکاران انسانی برای بررسی فرامین صوتی کاربران دستیار دیجیتالی خودبهره برده و سرانجام در رسوایی پنهانکاری از کاربران گرفتار شده است.

پیمانکاران اپل در هر روز به بیش از هزار فرمان صوتی کاربران سیری گوش می‌دادند!

براساس گزارش گاردین، پیمانکاران اپل به طور روزانه به فرامین صوتی کاربران که به طور معمول مملو از جزئیات محرمانه و خصوصی بوده و گاها به طور تصادفی ضبط شده بودند، دسترسی داشته‌اند و گفته می‌شود این کارمندان به طور روزانه در هر شیفت تا بیش از هزار فرمان صوتی را گوش داده‌اند.

پس از انتشار این گزارش اپل اعلام کرد که برنامه بازبینی فرامین صوتی کاربران سیری را به حالت تعلیق درآورده و متوقف کرده است و سخنگوی اپل نیز در گفتگو با وب‌سایت ورج اعلام کرد که: «ما متعهد هستیم که یک تجربه عالی استفاده از سیری را در عین حفظ حریم شخصی کاربران فراهم کنیم.»

پیش از این و بنابر سیاست اپل فرامین صوتی کاربران سیری که به طور تصادفی ضبط شده بود به مدت شش ماه نگهداری می‌شد و پس از آن می‌توانست با شناسایی و حذف اطلاعات شخصی، نسخه باقیمانده را تا دو سال یا بیشتر حفط کند.

در اطلاعیه امروز ، هم نگهداری فرامین صوتی بدون اجازه کاربر غیرممکن شده و هم سیاست‌های درجه‌بندی فرامین صوتی کاربران سیری به حالت تعلیق درآمده است. اپل می‌گوید که دیگر فرامین صوتی کاربران سیری را نگهداری نمی‌کند مگر اینکه یک کاربر در فرایند بهبود سیری مشارکت کرده و امکان این کار را به اپل دهد. این شرکت علاوه بر این قول می دهد که تلاش خواهد کرد تا فرامین صوتی کاربران سیری که به طور تصادفی ضبط شده‌اند را حذف نماید که بنابر ادعاهای مطرح شده در گزارش گاردین پیش از این حاوی اطلاعات حساس بوده‌اند.

بر این اساس اپل قصد دارد پس از آپدیت نرم‌افزاری در اوایل پاییز امسال که گزینه جدید مشارکت (opt-in) را به دستگاه‌های این شرکت اضافه می‌کند، بررسی فرامین صوتی کاربران سیری را تحت سیاست‌های حفظ حریم شخصی جدید خود برای بهبود عملکرد این دستیار دیجیتالی از سر بگیرد.

منبع Apple
از طريق TheVerge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.