تماشا کنید: گرامیداشت هشتادمین سالگرد اکران فیلم جادوگر شهر اُز در صفحه جستجوی گوگل!

هشتاد سال از اکران فیلم جادوگر شهر اُز می‌گذرد، گوگل به همین مناسبت یک سرگرمی مخفی را در نظر گرفته است که در نوع خود بسیار جالب است.

0

در تاریخ 25 آگوست 1939 یا دوم شهریور 1318 شمسی فیلم محبوب جادوگر شهر آز یا اُز برای نخستین بار اکران شد. گوگل به همین مناسبت یک ایستر اگ یا همان سرگرمی قرار گرفته درون تخم مرغ شانسی (!) در نظر گرفته است که این سالگرد را جشن بگیرد. برای دسترسی به این سرگرمی مخفی می‌توانید عبارت The Wizard of Oz را به وسیله تلفن همراه یا کامپیوتر خود جستجو کنید.

جادوگر شهر از

پس از انجام جستجو یک کفش قرمز رنگ درخشان را در صفحه جستجو مشاهده می‌کنید. این کفش را لمس کنید، حالا آن‌ها سه بار به هم می‌خورند و سپس صدای جودی گارلند بازیگر نقش اصلی این فیلم یعنی دوروتی گیل پخش می‌شود که عبارت “هیچ کجا مثل خانه نیست” را بازگو می‌کند. سپس صفحه جستجو شروع به چرخش می‌کند، این‌طور به نظر می‌رسد یک گردباد نتایج جستجو را با خود می‌برد.

وقتی چرخش صفحه به پایان رسید، نتایج جستجو به صورت سیاه و سفید در می‌آیند. حالا در همان محلی که کفش‌های قرمز رنگ قرار داشتند، یک علامت گردباد قرار گرفته است. با لمس این نماد صفحه دوباره به چرخش درمی‌آید و دیالوگ دیگری از فیلم پخش می‌شود، پس از اتمام چرخش دوباره نتایج رنگی می‌شود. این موضوع اشاره به خود فیلم دارد که در ابتدا و انتهای آن به صورت سیاه و سفید است و تنها در صحنه‌های مرتبط شهر اُز می‌توانیم عناصر رنگی را مشاهده کنیم.

جادوگر شهر اُز یک اثر کلاسیک معروف محسوب می‌شود. با این حال اولین اکران آن موفق نبود و کمپانی مترو گلدوین مایر با ضرر یک میلیون و صد و چهل و پنج هزار دلاری مواجه شد. با این حال دومین اکران این اثر در سال 1328 هجری شمسی با فروش 1.5 میلیون دلاری همراه بود. در تاریخ 3 نوامبر 1956 یا 12 آبان 1335 این فیلم برای نخستین بار در تلویزیون پخش و به شدت محبوب شد. گفته می‌شود در آن زمان 53 درصد مخاطبین تلویزیون این اثر را مشاهده کردند. البته لازم به ذکر است تنوع برنامه‌ها و کانال‌های تلویزیونی در آن زمان واقعا کم بود. با این حال پخش مجدد آن در سه سال بعد از تلویزیون آمار بهتری را رقم زد.

اگر از دوست‌داران این فیلم هستید و می‌خواهید ادای احترام گوگل به این اثر را مشاهده کنید، می‌توانید همبن حالا عبارت The Wizard of Oz را در گوگل جستجو کنید.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.