تصمیم جدید گوگل برای مقابله با بدافزارهای اندرویدی خوشایند تمام توسعه‌دهنده‌ها نیست!

گاهی اوقات یک سری اپلیکیشن خطرناک در پلی استور ظاهر می‌شوند در ابتدا به نظر بی‌خطر هستند، اما بعدها ضربات خود را وارد می‌کنند.

0

بدافزارها کم نیستند و خطرات آن‌ها هم گسترده است. برخی از این اپلیکیشن‌ها پس از دانلود و نصب در پس‌زمینه شما تبلیغ پخش می‌کنند. یا اینکه از طریق یک سری اپلیکیشن پولی پیام ارسال می‌کنند. خلاصه هر کاری می‌کنند که درآمد کسب کنند. حذف این بدافزارهای اندرویدی گاهی اوقات بسیار سخت است و گوگل به دنبال مبارزه بیشتر با آن است.

سرویس Protect استور قبل از دانلود، بسیاری از اپلیکیشن‌ها را اسکن می‌کند. اما برخی از زیر فیلتر گوگل رد می‌شوند. طبق گزارش XDA، گوگل به توسعه‌دهندگان اعلام کرده که زمان بررسی یک اپلیکیشن را افزایش خواهد داد. گوگل دلیل اینکار را توجه بیشتر به بررسی از اپلیکیشن و محافظت از کاربران اعلام کرده است.

برای حساب برخی از توسعه‌دهندگان، ما زمان بیشتری را صرف بررسی خواهیم کرد تا از کاربران محافت کنیم. از این پس یک نوتیفیکیشن در داشبورد خود دریافت خواهید کرد که زمان بررسی را به شما اعلام می‌کند. ما پیشنهاد می‌کنیم که یک فضای سه روزه بین ارسال اپلیکیشن و انتشار آن ایجاد کنید.

بسیار از توسعه‌دهندگان از این اتفاق تازه و شیوه مبارزه با بدافزارهای اندرویدی راضی نیستند. شاید سه روز مدت زمان زیادی به نظر نرسد. اما توسعه‌دهندگان عموما عرضه آپدیت‌های تازه را از پیش برنامه‌ریزی می‌کنند. تاخیر انداختن گوگل برنامه این شرکت‌ها را هم به هم می‌ریزد.

مقابله با بدافزارهای اندرویدی مشکل است

این بدافزازها مدت زیادی است که اندروید رو تسخیر کرده‌اند. گوگل هم نیازمند یک شیوه جدید است. اما در این میان باید به فکر توسعه‌دهندگان حرفه‌ای هم بود. در حال حاضر توسعه‌دهندگان حرفه‌ای می‌توانند پس از دریافت تاییدیه اولیه، برای آپدیت‌های خود تا حدودی برنامه‌ریزی کنند. بدین شکل که شما باید آپدیت را برای بررسی ارائه دهید، سپس پس از تاییدیه، می‌توانید زمان‌بندی خود را انجام دهید. گوگل می‌گوید که بهتر است توسعه‌دهندگان ابتدا اپلیکیشن را به صورت بسته و محدود عرضه کنند. سپس می‌توانند برای عرضه آپدیت‌ها از زمان‌بندی استفاده کنند.

ممکن است که توسعه‌دهندگان دل خوشی از سیستم جدید گوگل نداشته باشند. به هر حال بسیاری از برنامه‌های تبلیغاتی نیازمند زمان دقیق است که این سیستم، دشمن چنین زمان‌بندی است. اما اگر این سیستم با بدافزارهای اندرویدی مبارزه خواهد کرد. پس ارزش زمان کاربران اندروید را دارد.

 

منبع Phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.