مطالعات جدید می‌گوید تا 25 فنجان قهوه در روز برای قلب شما مشکلی ایجاد نخواهد کرد

اگر از طرفداران پر و پا قرص نوشیدنی قهوه باشید پس به احتمال بالا تاکنون با اخطارهای بسیاری روبه‌رو شده‌اید که نوشیدن بیش از حد قهوه برای سلامتی‌تان مضر است. با فارنت همراه باشید…

1

از نظر بسیاری از افراد قهوه به دلیل داشتن کافئین زیاد می‌تواند برای سلامتی قلب ضررهای بسیاری داشته باشد اما اکنون مشخص شده که تا تعداد بسیار زیادی فنجان قهوه در روز هیچ ضرری برای سلامتی ندارد.

عوارض افراط در مصرف قهوه

بر اساس مطالعات جدید مشخص شده که نوشیدن تا 25 عدد فنجان قهوه در روز نمی‌تواند برای قلب شما مضر باشد. طبق نتایج این تحقیق نوشیدن این حجم از قهوه کاملا بی ضرر است و نتیجه‌ای مشابه نوشیدن کمتر از یک فنجان در روز دارد.

البته هنوز نمی‌توان با اطمینان کامل گفت که نوشیدن 25 عدد فنجان قهوه در روز می‌تواند به طور کامل بی ضرر باشد اما اگر از آن دسته افراد هستید که در روز چند فنجان میل می‌کنید، به نظر نمی‌رسد زیانی برای سلامتی‌تان داشته باشد.

در این تحقیق افراد به سه گروه تقسیم شدند و گروه اول هر روز کمتر از یک فنجان قهوه، گروه دوم هر روز یک تا سه فنجان و گروه آخر تا 25 فنجان قهوه در روز نوشیدند. سپس هر کدام به صورت جدا زیر اسکن قلب MRI رفته و تحت بررسی دقیق قلب قرار گرفتند.

به گفته دکتر کنت فانگ که یکی از افراد مسئول در این تحقیق بوده است، قهوه آنچنان هم که گزارشات قبلی عنوان کرده‌اند ضرر ندارد و حداقل دلیلی بر اثبات مضر بودن نوشیدن قهوه در دست ندارند. نظر شما در مورد نتیجه این تحقیقات چیست؟ و به نظر شما چند فنجان قهوه در روز می‌توانیم بنوشیم؟

منبع ubergizmo
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. پريسا می‌گوید

    چه تحقیقات مسخره ای برا قلبم ضرر نداشته باشه مطمئنا برا چیزای دیگه مضره. میوه هم انقد بخوری تو روز برات مضره چه برسه به قهوه