هشدار‌؛ آپدیت جدید گلکسی اس 10 سامسونگ باعث قفل شدن گوشی می‌شود

برخی از کاربران گلکسی اس 10 اعلام کرده‌اند که پس از آپدیت تلفن همراه خود، قادر به باز کردن قفل صفحه آن نیستند، سامسونگ هنوز واکنش رسمی به این مشکل نشان نداده است.

3

برخی از دارندگان گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس سامسونگ، اعلام کرده‌اند که پس از نصب آپدیت جدید تلفن‌های همراه خود قادر به باز کردن قفل گوشی خود نیستند. این موضوع در دو روز گذشته یکی از موضوعات پر بحث در وب‌سایت Reddit بوده است.

مشکل آپدیت جدید گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس چیست؟

مشکل اعلام شده توسط کاربران در مراحل دریافت و نصب آپدیت نیست، بلکه مربوط به روشن شدن تلفن همراه پس از اتمام فرآیند آپدیت است. این کاربران اعلام کرده‌اند که پس از نصب به‌روزرسانی تلفن همراه و راه‌اندازی مجدد آن، از کاربر درخواست ورود رمز عبور و یا پین کد می‌شود، با این حال بعد از وارد نمودن رمز عبور، صفحه تلفن همراه سیاه شده و دوباره از آن‌ها درخواست می‌کند رمز عبور را وارد نمایند.

این مشکل آپدیت گلکسی اس 10 حتی در زمانی‌ که کاربر هیچ رمز عبوری را برای تلفن همراه خود نیز انتخاب نکرده است رخ می‌دهد. پس از بررسی نظرات کاربران درگیر با این مشکل ذکر چند نکته خالی از لطف نیست:

  • این مشکل پس از آپدیت کاملا جدید و در تاریخ 8 تا 9 جولای (17 و 18 تیر ماه) اتفاق افتاده است.
  • این مشکل بر روی تمام دستگاه‌های به‌روز شده مشاهده نشده است.
  • این مشکل به نوع و پسورد انتخابی برای دستگاه بستگی ندارد، زیرا برخی کاربران درگیر با این مشکل اعلام کرده‌اند که اصلا رمز عبوری برای دستگاهشان انتخاب نکرده بودند.
  • حداقل یک نفر اعلام کرده است که این مشکل بلافاصله پس از نصب آپدیت رخ نداده است، بلکه مقداری پس از آن اتفاق افتاده است.
  • اکثر گزارش‌های منتشر شده مربوط به بروز این مشکل در گلکسی اس 10 است، با این حال برخی از کاربران گلکسی اس 10 پلاس نیز این مشکل را تجربه کرده‌اند.
  • این اتفاق تنها برای گوشی‌هیا هوشمند در حال استفاده در ایالات متحده رخ داده است.

پس از تماس کاربران با مراکز خدماتی سامسونگ و یا اپراتورهای تحت قرار داد با این کمپانی، تنها راه حل اعلام شده توسط سامسونگ در حال حاضر هارد ریست کردن دستگاه است. با این حال در این روش اطلاعات کاربران از بین می‌رود و از آن‌جایی که امکان ورود به تلفن همراه و تهیه یک نسخه پشتیبان وجود ندارد، این موضوع می‌تواند بسیار دردناک باشد.

البته یک راه‌کار موقت برای تهیه نسخه پشتیبان وجود دارد و آن‌ هم استفاده از حالت امن (Safe Mode) است. با این حال برخی کاربران اعلام کرده‌اند که هنوز هم قادر به باز کردن قفل گوشی هوشمند خود نیستند.

اکثر مشکلات نرم‌افزاری با ارایه وصله (پچ) برطرف می‌شوند، با این حال در رابطه با این مشکل موضوع کمی متفاوت است. در واقع کاربران قادر به باز کردن تلفن همراه خود نیستند تا بتوانند به منوی آپدیت مراجعه کنند. ممکن است سامسونگ هم‌چون موضوع پیش آمده برای گلکسی نوت 7، یک آپدیت اجباری را در دستگاه‌های متصل به اینترنت نصب کند.

توصیه می‌شود اگر با چنین مشکلی مواجه شدید، با مراکز پشتیبانی سامسونگ تماس بگیرید. هم‌چنین اگر اعلان این آپدیت را دریافت کرده‌اید، بهتر است چند روزی از انجام دادن و نصب آن خودداری نمایید.

منبع androidauthority
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. یا خدا می‌گوید

    داداش مال منم دقیقا همون طوری شده فقط راه حلش ریست کردن گوشی است پس خواهشا تا میتوانید به دیگران اطلاع دهید که A10s نگیرند

  2. عرقان می‌گوید

    سلام من گوشیمو ناخواسته بروز رسانی کردم و الان بعد از بروز رسانی ازم رمز میخواد حالا چیکار کنم لطفا اگه کسی میدونه کمکم کنه

    1. یا خدا می‌گوید

      داداش مال منم دقیقا همون طوری شده فقط راه حلش ریست کردن گوشی است پس خواهشا تا میتوانید به دیگران اطلاع دهید که A10s نگیرند