گوگل از توقف ساخت تبلت و لغو عرضه دو محصول رونمایی نشده خبر داد

بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی بیزینس اینسایدر، روند تولید تبلت سری پیکسل متوقف شده و به جای توسعه نسل جدید این تبلت گوگل، این شرکت در نظر دارد بر روی تولید لپ تاپ‎ متمرکز شود.

0

پرواضح است در جایی که بتوان کارایی یک لپ تاپ را در تبلت‌های هیبریدی ویندوزی تجربه کرد، عموم افراد تمایلی به خرید تبلت‌های مبتنی بر Chrome OS از خود نشان نخواهند داد. همین امر باعث گردیده تا شاهد توقف تولید تبلت گوگل بوده و ساکنین مانتین ویو روند توسعه تبلت‌های مبتنی بر سیستم عامل کروم را متوقف کنند.

طبق گزارش‌های منتشر شده از سوی بیزینس اینسایدر و Computer World، گوگل تصمیم گرفته تا به جای سرمایه گذاری در مسیر توسعه و تولید تبلت‌های مبتنی بر Chrome OS، تمرکز خود را بر روی تولید لپ تاپ‌های سنتی مانند پیکسل بوک معطوف کند. البته این شرکت تصریح کرده که کماکان به پشتیبانی از تبلت Pixel Slate ادامه خواهد داد.

دارندگان تبلت Pixel Slate می‌توانند برای چند سال آینده به‌روزرسانی‌های سیستمی و امنیتی را دریافت کنند؛ با این حال هیچ محصولی تحت Pixel Slate 2 راهی بازار نخواهد شد. البته در نظر داشته باشید که تیم توسعه دهنده اندروید و Chrome OS همچون گذشته تمام قد در کنار شرکای سخت افزاری تولید کننده دستگاه‌های مبتنی بر این دو سیستم عامل خواهند ماند.

بد نیست که بدانید قرار بود تا پیاین سال شاده دو تبلت گوگل دیگر باشیم و این شرکت تصمیم داشت تا پایان سال جاری لااقل دو مدل جدید و البته کوچک‌تر از تبلت Pixel Slate را راهی بازار کند، با این حال پس از نتایج ناامید کننده تست کیفیت و نبود تقاضا در بازار، هر دو پروژه به حال خود رها شدند. گوگل همچنین از پیوستن افراد فعال در توسعه این دستگاه‌ها به تیم طراحی و ساخت لپ تاپ های سنتی مانند پیکسل بوک خبر داده است.

قدرت رقابت پائین؛ پاشنه آشیل تبلت گوگل

تبلت Pixel Slate هرچند از لحاظ طراحی و کیفیت ساخت همه چی تمام است، اما پلتفرم اجرایی آن به هیچ عنوان در برابر ویندوز 10 و iOS حرفی برای گرفتن ندارد. در سوی دیگر آمار فروش این محصول در سال اخیر به شدت کاهش پیدا کرده است. همچنین بهینه نبودن Chrome OS برای اجرا بر روی تبلت‌های میان رده و ارزان قیمت سبب افت کیفیت اجرا و کرش کردن مداوم آن بر روی دو نسخه مذکور از تبلت Pixel Slate شده است.

هرچند گوگل توانسته برخی از ایرادها را با آپدیت‌های نرم‌افزاری برطرف کند، با این حال کاربران همچنان گزینه‌های جذاب‌تری نسبت به تبلت‌های مبتنی بر Chrome OS برای خرید در اختیار دارند. به عنوان مثال تبلت‌های اپل قدرت گرفته از iPadOS در بخش وجود برنامه‌های کاربردی بیش از یک سر و گردن بالاتر از تبلت گوگل قرار دارند. در سوی دیگر Pixel Slate هیچ‌گاه نمی‌تواند در بخش کارایی مانند تبلت سرفیس مایکروسافت ظاهر شود.

اما در سوی دیگر مسیر حرکت برای ورود نسل جدید Pixelbook هموار است. این محصول از زمان عرضه به بازار با بازخورد مثبت خریداران مواجه گردیده است. از نقاط وقت این لپ تاپ می‌توان به نمایشگر بسیار باکیفیت، صفحه کلید فوق العاده، طراحی و ظاهری منحصر به فرد و استایلی خاص اشاره کرد. همه این نکات باعث گردیده تا گوگل نسل دوم این محصول را تا پایان سال 2019 راهی بازار کند.

البته به گفته مهندس ارشد گوگل، این شرکت برنامه مدونی برای افزایش قابلیت‌های سیستم Chrome OS قابل اجرا بر روی تبلت‌ها دارد، چراکه شرکت‌هایی مانند ایسر و اچ‎پی محصولاتی با این ویژگی را راهی بازار می‌کنند.

 

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.