اوپو احتمالا پنجم تیرماه از اولین گوشی با دوربین سلفی زیر صفحه نمایش رونمایی می‌کند

دو شرکت اوپو و شیائومی چند روز پیش و تنها با چند ساعت اختلاف، ایده خود برای قرار دادن دوربین سلفی زیر صفحه نمایش را به معرض نمایش گذاشتند حالا ظاهرا اوپو قصد دارد این فناوری را احتمالا با بکارگیری در یک گوشی هوشمند به معرض نمایش بگذارد

0

ظاهرا دوربین سلفی به یک دردسر بزرگ برای سازندگان گوشی‌های هوشمند تبدیل شده و این روزها در تلاشند تا با جا دادن آن به شکل‌های مختلف از دوربین سلفی پاپ آپ تا دوربین سلفی چرخان و .. به رویای قاب جلویی گوشی هوشمند پوشیده شده از صفحه نمایش جامه عمل بپوشانند.

در این میان دو شرکت اوپو و شیائومی چند روز پیش و تنها با چند ساعت اختلاف، ایده خود برای قرار دادن دوربین سلفی زیر صفحه نمایش را به معرض نمایش گذاشتند. این نمایش اگر چه کوتاه و در حد چند ثانیه کلیپ‌های ویدئویی بود اما آغازگر موجیست که احتمالا در یکی دو سال آینده تمام گوشی‌های هوشمند جدید را در بر خواهد گرفت.

حالا اوپو ظاهرا عجله بیشتری از شیائومی دارد و در حالی که تنها نشانه موجود از دوربین سلفی زیر صفحه نمایش اوپو همین ویدئو پائین است که پیش از این منتشر کرده بود اما حالا در جدیدترین تصویر تبلیغاتی منتشر شده توسط این شرکت (تصویر بالای مطلب) دوباره نشانه‌ای به چشم می‌خورد که نشان از عزم اوپو برای علنی کردن تلاش مهندسان این شرکت و البته درج نام خود به عنوان یک اولین دیگر است.

بنابر آن چیزی که از تصویر مشخص است اوپو روز چهارشنبه پنجم تیر ماه همزمان با نمایشگاه MWC Shanghai را برای معرفی این فناوری و احتمالا یکارگیری آن در یک گوشی اوپو در نظر گرفته است. این تاریخ مطمئنا برای کسانی که رویای یک گوشی پوشیده شده از صفحه نمایش و بدون ناچ را دارند روزی به یادماندنی خواهد بود.

هنوز مشخص نیست که استفاده از این فناوری تا چه حد می‌تواند در ابتدا مورد استقبال عمومی قرار بگیرد چرا که مطمئنا پوشانده شدن سنسور دوربین سلفی با صفحه نمایش در کیفیت آن تاثیرگذار خواهد بود و باید دید شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند که مشتاق به استفاده از این فناوری هستند چگونه خواهند توانست از پس این مشکل بربیایند.

در هر صورت کمتر از یک هفته تا آن زمان باقی مانده و بعید نیست حتی شیائومی نیز محصول خود را برای معرفی در این نمایشگاه آماده کرده باشد. به هر حال حالا در کنار شارژر فوق سریع و سوپر شارژ شرکت ویوو بهانه بیشتری برای پیگیری اخبار این نمایشگاه خواهیم داشت.

منبع ‍Phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.