اپل قابلیت استریت ویو گوگل را به اپل مپ اضافه کرد!

این ویژگی که برای iOS 13 منتشر می‌شود به شما اجازه می‌دهد با چرخاندن گوشی خود ببینید چه در خیابان می‌گذرد.

0

اپل اعلام کرد که استریت ویو گوگول را به سبک خود برای اپل مپ توسعه داده و آن را منتشر خواهد کرد. این ویژگی به شما امکان تماشای عکس‌های 360 درجه از مکان واقعی مورد نظرتان را می‌دهد، درست شبیه به سرویسی که گوگل مپ ارائه می‌کند.

با این‌که اپل اعلام نکرده که این ویژگی برای چه محدوده‌ای در دسترس خواهد بود، اعلام کرده که قرار است برای iOS 13 عرضه شود.

این قابلیت بر داده‌های نقشه‌برداری که اپل در سال‌های اخیر جمع‌آوری می‌کرده اتکا می‌کند. این شرکت در این سال‌ها اتومبیل‌هایی را در خیابان‌های ایالات متحده و چند کشور دیگر رانده و تصاویر ضبط کرده است.

این کار به اپل امکان جمع آوری داده‌ی مورد نیاز برای ایجاد چنین قابلیتی و افزودن آن به اپل مپ را داده است. همچنین تصاویر مورد نیاز برای ایجاد چنین ویژگی تصویری جالبی را در اختیار این شرکت قرار داده است.

اپل می‌گوید که نقشه‌های به‌روزرسانی شده‌اش با این قابلیت، سراسر ایالات متحده‌ی آمریکا را پشتیبانی می‌کنند و همچنین در دیگر کشورهای «منتخب» به کار گرفته می‌شوند. به نظر می‌رسد که در همه‌ی کشورهای منتخبی که اپل از آن‌ها حرف می‌زند این امکان به صورت همزمان آغاز به کار خواهد کرد، چرا که عمدتا از داده‌های یکسانی استفاده می‌کنند.

اپل در این چند سال در تلاش برای جبران ضعف‌های هنگام عرضه‌ی اپل مپ بوده است. بازسازی نقشه‌ها از اساس، کار را برای اپل در رقابت با نقشه‌های طلایی و کاربردی گوگل بسیار سخت کرده است.

حالا این شرکت با اضافه کردن ویژگی استریت ویو گوگل به اپل مپ می‌خواهد بیشتر از همیشه به این رقیب بزرگش نزدیک شود.

این سرویس اپل به نظر روان‌تر و غنی‌تر از مشابه خود در نقشه‌های گوگل می‌رسد و این‌طور که پیداست رقابت اصلی با عرضه‌ی iOS 13 در پاییز امسال و اضافه شدن این ویژگی جدید به نقشه‌های اپل آغاز خواهد شد.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.