همراه اول از جذب سرمایه بیشتر و سرمایه‌گذاری روی استارت‌آپ‌ها در سال ۹۸ خبر داد

شرکت ارتباطات سیار ایران به‌تازگی در فراخوانی به مجمع عمومی فوق‌العاده از جزئیات تصمیم این شرکت برای افزایش جذب سرمایه در سال ۹۸ خبر داده است.

0

شرکت ارتباطات سیار ایران که آن را بیشتر با نام آشنای همراه اول می‌شناسیم به‌تازگی دعوتنامه مجمع عمومی فوق‌العاده را برای سهامداران و نمایندگان و وکلای آن‌ها ارسال کرده است. این مجمع عمومی قرار است روز یکشنبه ۱۲ خردادماه ساعت ۹:۰۰ در تهران برگزار شود و دستور جلسه نیز تصمیم‌گیری در خصوص افزایش سرمایه عنوان شده است.

گفتنی است مجموع عمومی عادی شرکت ارتباطات سیار در ۱۵ اردیبهشت‌ماه امسال با حضور ۹۴.۴ درصد سهامداران برگزار شده بود. در این مجمع مدیرعامل همراه اول از افزایش جذب سرمایه در سال ۹۸ خبر داده بود. حمید فرهنگ در این مجمع همچنین از افزایش حمایت از کسب‌وکارهای کوچک از جمله استارت‌آپ‌ها و همچنین نوآوران در سال جدید خبر داده بود.

اپراتورهای تلفن همراه در کشورهای پیشرفته نیز سال‌هاست که از سرمایه‌گذاری صرفاً در بخش تحقیقات و توسعه شبکه خود خارج شده‌اند و سعی دارند با شناسایی استارت‌آپ‌های نوآورانه و باانگیزه بر روی این کسب‌وکارهای کوچک سرمایه‌گذاری کنند. به این ترتیب همراه اول نیز قصد دارد در سال ۹۸ با جذب سرمایه بیشتر فعالیت خود را در این زمینه بیشتر کند. البته گفتنی است این شرکت پیش از این نیز حمایت از استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا را در دستور کار خود داشت. سرمایه‌گذاری، همکاری در معرفی استارت‌آپ‌ها، اختصاص سهمیه تبلیغی صدا و سیما، برگزاری استارت‌آپ ویکندها و ایجاد سامانه‌های آموزشی از جمله فعالیت‌های پیشین این شرکت در این حوزه بوده است.

مدیرعامل همراه اول همچنین در این مجمع سالیانه از دستاوردهای مالی این شرکت گفته بود. درآمد عملیاتی شرکت اصلی با ۲۱ درصد رشد به ۱۴ هزار میلیارد تومان و سود خالص هم با ۹ درصد افزایش به ۳.۴ هزار میلیارد تومان رسیده است. این درحالیست که سود خالص تلفیقی گروه و درآمد عملیاتی تلفیقی نیز به ترتیب ۲۱ و ۲۲ درصد رشد داشته‌اند. همچنین هزینه‌های سرمایه‌ای در سال ۹۷ به ۲.۹ هزار میلیارد تومان رسید که پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال جاری به ۴ هزار میلیارد تومان هم برسد.

حمید فرهنگ همچنین در این‌باره گفت: با توجه به اینکه در نظر داریم در افق ۱۴۰۱ به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد برسیم، لذا نیازمند تعریف سطح نزدیک هسته (Near core) بودیم که ارائه خدمات سازمانی، اینترنت اشیاء و ارائه خدمات مدیریت شده شرکت را شامل می‌شود.اما در سطح سوم که با عنوان Beyond core شناخته می‌شود به دنبال سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دیجیتال و تبدیل شدن به بازیگر مهمی در عرصه سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر هستیم تا در نهایت بتوانیم درآمد پیش‌بینی شده را محقق سازیم.

مدیرعامل همراه اول همچنین از آمار ۵۳ میلیونی مشترکین دائم روزانه این شرکت خبر داد و گفت درآمدهای همراه اول از خدمات ارزش افزوده هم با شرط رضایت مشترکین خواهد بود. این شرکت در زمینه VAS با وجود سخت‌گیری‌های موجود توانسته ۴۰ درصد رشد داشته باشد و رضایتمندی مشتریان نیز در این حوزه ۷۵ درصد بوده است.

پیش‌بینی همراه اول از درآمد عملیاتی سال ۹۸ نیز ۱۸.۵ رشد و دستیابی به رقم ۱۶ هزار و ۶۴۱ هزار میلیارد تومان و برای سود عملیاتی نیز رشد ۲۱ درصدی و مبلغ ۴ هزار و ۲۳۶ میلیارد تومان است.

با توجه به اعلام شرکت ارتباطات سیار ایران، مبلغ افزایش سرمایه ۹۶۰ میلیارد تومان و تعداد سهام قابل انتشار نیز ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون سهم (هر کدام به ارزش ۱۰۰ تومان) خواهد بود. منبع تأمین این افزایش سرمایه نیز از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و همچنین از محل سود انباشته خواهد بود که سهم هر کدام به ترتیب ۲۵ و ۷۵ درصد معادل ۲۴۰ و ۷۲۰ میلیارد تومان خواهد بود. شروع پذیره‌نویسی نیز حداکثر تا ۶۰ روز بعد انجام خواهد شد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.