وان پلاس 7 و وان پلاس 7 پرو بدون استاندارد مقاومت دربرابر آب عرضه می‌شوند

وان پلاس در حال کار بر روی تبلیغات گوشی‌های آینده شرکت یعنی وان پلاس 7 و وان پلاس 7 پرو بوده و به تازگی یک تبلیغ عجیب را منتشر کرده است.

0

وان پلاس 7 و وان پلاس 7 پرو به زودی عرضه خواهند شد. شرکت وان پلاس هم فرصت را غنیمت شمرده و تا می‌تواند در حال تبلیغ است. اما به تازگی این شرکت یک تبلیغ عجیب را منتشر کرده است. قبل از این هم، وان پلاس تبلیغات عجیبی داشت، اما این تبلیغ کاملا متفاوت است.

گوشی‌ها امروزی امکانات فراوانی را دارند. گوشی‌هایی که قیمت بالاتری هم دارند طبیعتاً امکانات بیشتری را خواهند داشت. رقبای وان پلاس همگی گوشی‌های قیمت بالا هستند. اکثر این گوشی‌ها هم مقاومت در برابر آب و گردوغبار را با استاندارد IP دارند. اما وان پلاس هنوز گوشی با این مقاومت عرضه نکرده است. با تبلیغی که این شرکت به تازگی منتشر کرده، می‌توان مطمئن بود که این رویه با وان پلاس 7 هم تغییر نخواهد کرد.

خب محتوای زیادی برای توضیح وجود دارد. در ابتدای امر که وان پلاس مشخصا اعلام می‌‌کند هزینه تست قابلیت مقاومت دربرابر آب و گردوغبار برای دریافت استاندارد IP بالاست. به همین خاطر این شرکت چنین تستی را انجام نداده و از همین طریق هزینه ساخت و هزینه محصول اصلی را پایین آورده است. ممکن است که با این تصمیم موافق نباشید، اما به هر حال شرکت خیلی واضح استراتژی خود را توضیح داده است.

اما در مرحله بعدی، وان پلاس برای تست ضدآب بودن گوشی، از یک سطل آب استفاده می‌کند! البته این سطل نشان‌دهنده این است که مشخصا گوشی قابلیت رسمی ضدآب ندارد و مجوز IP ندارد، اما همچنان مقداری در برابر آب مقاوم خواهد بود. اما این مقدار چقدر است؟ به خاطر وجود نداشتن تست شما متوجه نخواهید شد که گوشی وان پلاس 7 دقیقا چقدر ضدآب است.

به هر حال ما پیشنهاد می‌کنیم که پس از عرضه این گوشی، اگر آن را خریداری کردید، از تماس با آب گوشی را دور نگه‌دارید. با اینکه این شرکت از روشی تازه نشان داده که کمی قابلیت مقاومت دربرابر آب در گوشی وجود دارد. اما همچنان منطقی نیست که تماس با آب وجود داشته باشد، مخصوصا که خسارت احتمالی ناشی از آن شامل گارانتی هم نخواهد شد.

دیگر شرکت‌ها مانند اپل هم عموما آب خوردگی گوشی را گارانتی نمی‌کنند. اما خب مشخص می‌کنند که گوشی تا چه حد و چه میزانی می‌تواند با آب تماس داشته باشد.

 

منبع Gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.