کافه بازار با تائید اشکال امنیتی اعلام کرد: هیچ شواهدی مبنی بر درز اطلاعات کاربران وجود ندارد

کافه بازار در بیانیه دوم و تکمیلی خود در خصوص گزارش‌های نفوذ هکرها به اطلاعات این اپلیکیشن ضمن عذرخواهی رسمی بابت بروز مساله‌ی پیش‌آمده، بر امن بودن اطلاعات حساب کاربران و بکارگیری حداکثر تلاش خود جهت حفظ امنیت و اعتماد آنها مانند گذشته، تاکید کرده است.

1

از صبح روز گذشته گزارش‌هایی در فضای مجازی مبنی بر هک شدن کافه بازار و دسترسی هکرها به اطلاعات کاربران این اپلیکیشن منتشر شده بود. کافه بازار عضر روز گذشته در اولین بیانیه خود در واکنش به این گزارش‌ها اعلام کرد که همچون هشدارهای امنیتی مشابه در گذشته، تیم فنی بازار در حال بررسی همه‌جانبه‌ی موضوع است اما تاکنون شواهدی در زمینه نشت اطلاعات حساب‌های کاربری به دست نیامده است و چنان‌چه در ادامه‌ی بررسی‌ها نتایج تازه‌ای به دست آید، به طور شفاف به اطلاع کاربران خواهد رسید.

اما صبح امروز کافه‌بازار پیرو بیانیه‌ی قبلی و با انتشار بیانیه دوم و تکمیلی خود کاربران را در جریان جزئیات جدید نتایج بررسی‌های تیم فنی خود قرار داد. کافه بازار در بیانیه دوم خود با تائید درز اطلاعات خود آن را سورس‌کد یکی از زیرسیستم‌های وب‌سایت کافه‌بازار دانسته اما در عین حال تاکید کرده است که همچنان هیچ گونه شواهدی در زمینه نشت اطلاعات حساب‌های کاربری به دست نیامده است.

در این بیانیه همچنین بر شناسایی و برطرف شدن اشکال امنیتی موجود تاکید شده و خاطرنشان شده است که این دسترسی تنها به بخشی از زیرسیستم وب‌سایت کافه‌بازار صورت گرفته که تاثیری در امنیت اپلیکیشن بازار و تلفن همراه کاربران ندارد.

کافه بازار همچنین برای رفع نگرانی کاربران در خصوص هک شدن این اپلیکیشن اعلام کرده است که رمز عبور کاربران یا یک‌بارمصرف (OTP) بوده و امکان ورود شخص ثالث به حساب‌های کاربری وجود ندارد، یا به صورت salted، با شیوه‌ی ایمن SHA256، رمزگذاری شده و قابل بازیابی نیست.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Lili می‌گوید

    آخه یهو بی‌خبر قیمت‌ها رو 6 برابر کردن 🙄 لابد برا همین هک شده. خیلی گرون شده، دیگه نمیصرفه بازی‌ها. خب یه کم تخفیف می‌دادن تعداد خریدها بالاتر بود و جبران میشد. حالا خرید کاهش قابل توجهی خواهد داشت و خیلی‌ها از گیمها خارج شدن. چرا هیچ چیز بازار قانونمندی نداره. اینطوری جفت پا نرین رو اعصاب کاربران. گناه که نکردیم، حمایت کردیم! 🎈