مایکروسافت نسخه بدون دیسک تمام دیجیتال ایکس‌باکس وان اس را معرفی کرد

مایکروسافت به تازگی از نسخه بدون دیسک تمام دیجیتال ایکس‌باکس وان اس رونمایی کرده که از ظرفیت ذخیره سازی بیشتری نسبت به مدل اصلی بهره می‌برد.

0

نسخه بدون دیسک تمام دیجیتال ایکس‌باکس وان اس که قرار است از تابستان سال جاری با قیمت 250 دلاری راهی بازار شود، چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ سخت افزاری تقریباً با مدل اصلی یکسان است.

البته به دلیل حذف دیسک درایو بلوری، شاهد کاهش وزن کلی دستگاه هستیم. با این تغییر همچنین فضا برای استفاده از درایو ذخیره سازی با ظرفیت بیشتر هم افزایش یافته است. بر همین اساس Xbox One S All-Digital در مدل 1 ترابایتی و با برچسب قیمتی 250 دلاری یعنی 50 دلار ارزان‌تر از مدل اصلی با 3 باندل Sea of Thieves، Forza Horizon 3 و Minecraft راهی بازار خواهد شد.

به نظر می‌رسد این آخرین تلاش‎های مایکروسافت به منظور استفاده از تمام پتانسیل کنسول نسل هشتمی خود و آزمایش طرح کنسول بعدی است. این شرکت پیش از این نیز در نسخه اسلیم ایکس باکس 360 موفق به کوچک کردن اندازه کنسول شد در حالی که مدل‌هایی با فضای ذخیره‌ سازی 4 گیگابایتی را در اختیار طرفداران قرار می‌داد. این رویه در کنسول پلی‌استیشن 3 نیز با معرفی نسخه‌های اسلیم و سوپر اسلیم توسط سونی دنبال شد.

طبق گفته مدیر بازاریابی دستگاه‌ها و پلتفرم‌های مایکروسافت، نسخه بدون دیسک تمام دیجیتال ایکس‌باکس وان اس پاسخی شایسته به نیاز‌های مشتریانی بوده است که استفاده از رسانه‌ها و بازی‌های دیجیتال را به رسانه‌‌های فیزیکی ترجیح می‌دهند. افرادی که این کنسول را در اختیار داشته باشند، می‌توانند با یک تخفیف ویژه به عضویت در سرویس Xbox Game Pass درآمده و ماهانه به 100 بازی به طور رایگان دسترسی پیدا کنند.

ناگفته نماند که مایکروسافت مشغول توسعه طراحی با عنوان xCloud است که همانند پلتفرم ابری Stadia گوگل، امکان انجام بازی‎‎ بر روی پلتفرم‎های مختلف همچون پی‎سی، کنسول، گوشی هوشمند و یا تلویزیون را بدون نیاز به سخت افزار خاصی فراهم می‌کند.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.