سونی اولین جزئیات رسمی از پلی استیشن 5 را منتشر کرد

بر هیچکس پوشیده نیست که سونی در حال کار بر روی کنسول پلی‌استیشن جدید است. حالا جزئیات تازه‌ای از این کنسول منتشر شده است.

0

سونی در حال کار بر روی کنسول جدید خود است و جزئیات پلی‌استیشن 5 به تازگی توسط سونی منتشر شده است. حوالی مهر ماه سال پیش، مدیرعامل شرکت اعلام کرد که ضروری است شرکت به دنبال سخت‌افزار نسل جدید باشد و باید یک مرحله بالاتر از پلی‌استیشن 4 پرو حرکت کند.

بعد از این مصاحبه، سونی تمرکز را از این کنسول برداشت. به جای آن، شرکت مشغول معرفی محصولاتی همچون Days Gone، Dreams و Last of Us 2 بود. امروز اما این شرکت جزئیات پلی‌استیشن 5 را منتشر کرده است. البته ممکن است شرکت در آینده نام دیگری برای کنسول خود انتخاب کند.

در مصاحبه‌ای با Wired، معمار سیستم مارک چرنی تایید کرد که کنسول جدید از پردازنده نسل سوم AMD Ryzen قدرت خواهد گرفت. هشت هسته بر روی Zen 2 شرکت که با معماری 7 نانومتری تولید شده قرار خواهد گرفت. چنین سیستمی از رهگیری پرتو (Ray Tracing) که در حال حاضر بر روی کارت‌ّای گرافیک قدرتمند RTX انویدیا موجود است پشتیبانی خواهد کرد.

کنسول جدید سونی همچنین از گرافیک 8K پشتیبانی خواهد کرد. این کنسول همراه با یک حافظه SSD عرضه خواهد شد که باعث می‌شود زمان رندر به شدت کاهش یابد. بر اساس گزارش Wired، چرنی مواردی را نمایش داده که زمان بارگذاری از 15 ثانیه به 0.8 ثانیه کاهش پیدا کرده است.

سیستم جدید از معماری شبیه به PS4 بهره خواهد برد. به همین خاطر از بازی‌های PS4 به علاوه هدست‌های VR پشتیبانی خواهد کرد. چرنی هیچ نوع هدست یا سرویس جدیدی برای کنسول تازه سونی را تایید نکرد. با این حال به نظر می‌رسد که شاهد تغییرات فراوان و بزرگی در این کنسول نباشیم. از نظر سخت‌افزاری با محصولی شبیه به کنسول پیشین روبرو خواهیم بود چون موفقیت PS4 واقعا بالا بوده و شرکت این موفقیت را در نظر خواهد گرفت.

هنوز نمی‌دانیم که چه زمانی بیشتر از جزئیات پلی‌استیشن 5 مطلع خواهیم شد. ممکن است این کنسول تا سال 2020 در دست تولید و توسعه باشد. همچنین سونی تایید کرد که در E3 حاضر نخواهد شد. با این حال، یکی دو سال جذابی را پیش رو خواهیم داشت. رقابت به شدت فراوان خواهد بود و سونی از سوی مایکروسافت زیر فشار خواهد بود. همچنین سرویس‌های استریم مانند Google Stadia نیز برای سونی یک زنگ خطر به حساب می‌آیند، چون به کاربر اجازه می‌دهند که بدون هزینه بر روی سخت‌افزار به کیفیت بالایی دسترسی پیدا کند.

منبع Engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.