برخی ویژگی‌های iOS 13 اپل پیش از رونمایی رسمی فاش شد

اپل قصد دارد که تا دو ماه آینده iOS 13 را در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود معرفی کند. اما امروز متوجه شدیم که برخی از ویژگی‌های این سیستم‌عامل فاش شده است.

0

برخی از ویژگی‌های iOS 13 پیش از رونمایی فاش شد. این سیستم‌عامل تازه قرار است که تا دو دیگر در مراسمی مخصوص توسعه‌دهندگان معرفی شود. اما امروز اخبار تازه‌ای منتشر شد و توانستیم که نگاهی به برخی قابلیت‌های تازه این سیستم‌عامل داشته باشیم.

اما به صورت کلی کدام ویژگی‌های iOS 13 فاش شده است؟ در ابتدا که آیفون‌ها و آی‌پدها یک حالت تاریک را درون خود خواهند داشت. می‌توانید از طریق تنظیمات، حالت تیره یا حالت با کنتراست بالای گوشی را فعال کنید. این قابلیت پیش از این در سیستم‌عامل مک هم موجود بود و حالا راه خود را به iOS باز کرده است.

بیشتر تغییرات iOS 13 انگار که مربوط به آی‌پد است. این سیستم‌عامل از این پس اجازه می‌دهد که اپلیکیشن‌ها چندین پنجره جداگانه داشته باشند. تصور کنید که یک اپلیکیشن از چندین تکه تشکیل شده که همگی به هم چسبیده‌اند. می‌توانید با کشیدن هر تکه، آن‌ها را جدا کنید و به عنوان یک کارت استفاده کنید. هر کارت یک افکت عمق خواهد داشت تا به شما نمایش دهد کدام کارت روی دیگری است.

همچنین سافاری آی‌پد هم شامل تغییراتی شده. این مرورگر در آی‌پد هنگام باز کردن یک وبسایت به صورت خودکار  از شما می‌پرسد که نسخه دسکتاپ یا موبایل را باز کند. گاهی اوقات پیش می‌آمد که نسخه آیفون یک وبسایت روی آی‌پد باز می‌شد.

قابلیت Undo هم راه خود را به iOS 13 باز خواهد کرد. می‌توانید با کشیدن سه انگشت روی کیبورد به سمت چپ Undo کنید و به سمت راست Redo کنید. برای اینکه همه از این قابلیت مطلع شوند، با اولین باز شدن کیبورد، یک سری پاپ‌آپ آموزشی ظاهر خواهد شد.

تنظیمات گوشی شامل مدیریت فونت هم خواهد بود. به این ترتیب نیاز به نصب پروفایل جدید برای فونت‌ها نیست. اگر سندی را باز کنید که فونت آن در دستگاه موجود نباشد، سیستم به شما اطلاع خواهد داد.

از بین دیگر ویژگی‌های iOS 13 می‌توان به اپلیکیشن Mail اشاره کرد. اپلیکیشن Mail دسته‌بندی‌های تازه‌ای خواهد داشت. ایمیل‌های شما به چند دسته بازاریابی، خرید، سفر و غیرمهم تقسیم خواهند شد. به صورت کلی تغییرات تازه بر روی بهتر شدن دسته‌بندی تمرکز دارد.

می‌توانید از طریق جستچرها و لمس صفحه، از بین لیست‌ها یک سری موارد را به راحتی انتخاب کنید. همچنین توسعه‌دهندگان از این پس می‌توانند یک نوار وضعیت جداگانه به میل خود برای اپلیکیشن‌ها و حالت‌های مختلف آن انتخاب کنید. بخش یادآوری‌ها هم کاملا تغییر خواهد کرد. همچنین سیستم‌عامل احتمالا پشتیبانی بهتری از قابلیت چندزبانه خواهد داشت و کیبورد آن بهبود چشمگیری را تجربه خواهد کرد.

بدون شک امکانات گسترده‌تر و بیشتری در iOS 13 اضافه خواهد شد. اگر تا زمان معرفی خبر تازه‌ای فاش نشود، باید صبر کنیم. احتمالا اپل برنامه جذاب و پرباری را در ذهن دارد.

 

منبع Gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.