مایکروسافت دسترسی هکرها به ایمیل کاربران اوت‌لوک را تأیید کرد

مایکروسافت به یک سری از کاربران اوت‌بوک خبر داده که اطلاعات آن‌ها فاش شده و چند ماهی از این قضیه گذشته است.

0

به گفته مایکروسافت چند ماه پیش هک اکانت‌های اوت‌لوک رخ داده است. هکرها به مدت چند ماه به اطلاعات کاربران این سرویس دسترسی داشته‌اند. مایکروسافت پس از مدتی متوجه شده که اطلاعات یکی از کارکنان واحد امنیت خود فاش شده بوده و از همین طریق هکرها به اطلاعات کاربران رسیدند.

از تاریخ 11 دی ماه سال پیش تا 8 فروردین امسال هکرها به سیستم دسترسی داشتند. به گفته مایکروسافت، در کل روند هک اکانت‌های اوت‌لوک هکرها می‌توانستند که آدرس ایمیل‌ها، نام فولدرها و موضوع ایمیل‌ها را مشاهده کنند. البته که این افراد دسترسی به محتوا و ضمیمه‌های درون ایمیل نداشتند.

هنوز مشخص نیست که اطلاعات چه تعداد از کاربران در خطر بوده و اینکه چه شخص یا اشخاصی پشت این عملیات هک بوده‌اند. مایکروسافت در ایمیلی که به کاربران ارسال کرده گفته که هنوز نمی‌داند چرا این اشخاص به دنبال دیدن چنین اطلاعاتی بودند و مشخص نیست که هدف آن‌ها چه بوده است.

همچنین باید اشاره کرد که در جریان این اتفاق، اطلاعات ورودی و لاگین تمامی کاربران دزدیده نشده. مایکروسافت در ابتدا اشاره کرده بود که اطلاعات پایه‌ای از کاربران مشاهده شده، اما به نظر حدود 6 درصد افرادی که اکانت آن‌ها هک شده احتمالا اطلاعات ایمیل آن‌ها نیز دزدیده شده است.

از روز جمعه تا به حال، اطلاعات ضد و نقیضی از سوی مایکروسافت منتشر شده است. در ابتدا که شرکت اعلام کرده بود اتفاق روی داده خیلی جدی نیست، اما به تازگی دوباره ایمیلی به دست کاربران رسیده که به اهمیت این هک تازه اشاره دارد. برخی از کاربران حتی اکانت آی‌کلاود آن‌ها از طریق اوت‌لوک پاک شده. این اکانت‌ها مربوط به افرادی است که گوشی آن‌ها هم دزدیده شده است.

در ایمیل اشاره شده که مایکروسافت از این اتفاق به شدت شرمسار است. همچنین محتوای این ایمیل تاکید می‌کند که مایکروسافت اهمیت خاصی به امنیت کاربران و امنیت شرکت می‌دهد. به همین خاطر یک تیم تحقیقاتی وظیفه مشخص کردن عوامل این اتفاق را بر عهده خواهند داشت. همچنین تغییرات سیستمی رخ خواهد داد که چنین اتفاقی دوباره پیش نیاید.

این اتفاق بعد از این رخ می‌هد که یک محقق امنیتی به هک سرورهای نینتندو و مایکروسافت اعتراف کرده بود. سرورهای توسعه ویندوز برای چند هفته در طول دی ماه 1395 هک شده بودند و همین باعث شده بود که هکرهای اروپایی به نسخه ابتدایی ویندوز دست پیدا کنند.

به گفته مایکروسافت این رویداد و هک اوت‌لوک محدود به تعداد اکانت‌های مشخص و کمی از کاربران بوده است. البته که رقم دقیق مشخص نیست. اما مایکروسافت قول داده که این مشکل را حل کند تا در آینده شاهد چنین اتفاقی نباشیم. باید منتظر بمانیم تا متوجه شویم که چرا چنین اتفاقی رخ داده است.

 

منبع TheVerge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.