اپل آرکید معرفی شد: اولین سرویس گیمینگ پرمیوم موبایلی

شرکت اپل ساعاتی پیش در مقر اصلی خود در کنار معرفی اپل کارت و سرویس استریم ویدئویی تی وی پلاس، از اولین سرویس گیمینگ پرمیوم موبایلی با نام ارکید پرده برداشت.

0

چند سال اخیر شاهد رشد علاقه بسیاری از کاربران به اجرای بازی بر روی گوشی‌های هوشمند بوده‌ایم و شرکت‌های سخت افزاری نیز بر همین اساس محصولات متنوعی را برای پاسخ به این نیاز معرفی کرده‌اند. در همین راستا نیز ساکنین کوپرتینو امشب از سرویس جدیدی تحت عنوان اپل آرکید رونمایی کردند که عنوان اولین سرویس گیمینگ پرمیوم موبایلی را یدک می‌کشد.

اپل آرکید (Apple Arcade) به هیچ عنوان شبیه به سرویس استریم بازی Stadia معرفی شده از سوی گوگل نیست و در آن صرفا کاربران می‌توانند با پرداخت حق اشتراک ماهانه به فهرستی طویل از بازی‌های پولی اختصاصی توسعه یافته برای پلتفرم iOS دسترسی پیدا کنند.

هدف اصلی از معرفی اپل آرکید، ترغیب هرچه بیشتر کاربران به استفاده از بازی‌های باکیفیت بالا و ترغیب توسعه دهندگان به منظور تولید بازی‌های اختصاصی برای پلتفرم موبایلی این شرکت عنوان شده است. بر این اساس در آینده‌ای نه چندان دور 100 عنوان بازی اختصاصی سرویس اپل آرکید از طریق اپ استور قابل نصب و اجرا بر روی دستگاه‌هایی از جمله آیفون، آی‎پد، اپل تی وی و حتی سیستم‌های مبتنی بر مک خواهد بود.

اپل آرکید

طبق گفته مدیران اپل، افرادی که حق عضویت آرکید را پرداخت کنند، می‌توانند بازی‌های این سرویس را تا هر زمان که مایل باشند بر روی دستگاه‌های مختلف (صرفا گجت‎های یاد شده اپلی) دانلود و اجرا کنند. بازی‌های موجود در این سرویس هیچ‌گونه تبلیغاتی را به منظور کسب درآمد نمایش نخواهند داد و در سوی دیگر والدین می‌توانند از طریق ویژگی ScreenTime، محدودیت زمانی اجرای بازی‌ها را برای فرزندان خود در نظر گیرند.

نکته قابل توجه دیگر آنکه هرچند بازی‌های این سرویس به صورت کاملاً آفلاین اجرا می‌شوند، با این حال کاربران می‌توانند با یک بار آنلاین شدن ادامه بازی را بر روی دستگاه‌های مختلف پیگیری کنند. همچنین بازی‌های ارائه شده بر روی سرویس اپل آرکید با کنترلر MFI سازگاری کامل خواهند داشت.

اپل آرکید

Konami, SEGA, Disney Studios, LEGO, Cartoon Network, Devolver Digital, Gallium, Sumo Digital, Klei Studios  Finji Annapurna Interactive, Bossa Studios, Giant Squid  Mistwalker Corporation, Snowman برخی از استودیوهایی عنوان شده که قرار است بازی‌هایی اختصاصی برای اپل آرکید عرضه کنند. نکته جالب توجه آنکه حتی در زمان ساخت، کاربران در افزایش کیفیت بازی‌ها نقش خواهند داشت و شرکت اپل نیز هزینه‎ای را به توسعه دهندگان پرداخت خواهد کرد تا این روند تسریع شود.

اپل می‌گوید این سرویس همچنین با احترام به حریم شخصی کاربران اطلاعاتی از جمله بازی‌های مورد علاقه یا ساعت‌های بازی شما را جمع‌آوری نخواهد کرد.

اپل آرکید از اواخر سال جاری در 150 کشور قابل دسترس خواهد بود. هرچند هنوز اطلاعاتی از حق اشتراک این سرویس عنوان نشده، اما منبع خبر مدعیست که هر فرد می‌تواند با پرداخت ماهانه 10 دلار به عضویت آن درآید.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.