قیمت پی 30، پی 30 پرو و پی 30 لایت پیش از رونمایی رسمی درز کرد

در فاصله یک هفته مانده تا معرفی خانواده جدید گوشی‌های هوشمند شرکت هواوی، پایگاه معتبر WinFuture باری دیگر با اطلاعات جدید سراغ فاش کردن جزئیات محصولات پیش‌رو این شرکت رفته‌اند. با فارنت همراه باشید…

0

در گزارش جدید مرجع WinFuture از گوشی‌های جدید هواوی این بار عمده تمرکز روی قیمت این محصولات است. همان‌طور که از نام آن پیدا است گوشی هوشمند هواوی پی 30 پرو گران‌قیمت‌ترین عضو خانواده جدید هواوی خواهد بود. مدل پایه و استاندارد آن با قیمت 999 یورو دارای 8 گیگابایت حافظه رم و حافظه داخلی 128 گیگابایتی است. البته در صورتی که این میزان ار حافظه داخلی جوابگوی نیازهای شما نیست، مدلی دیگر از آن با 256 گیگابایت حافظه داخلی 100 یورو بیشتر برای شما آب خواهد خورد. هر چند که در هر دو مدل می‌توانید از کارت حافظه برای افزایش فضای حافظه ذخیره‌سازی استفاده نمایید اما در نظر داشته باشید که هواوی به جای کارت حافظه microSD تنها اجازه استفاده از کارت‌های حافظه nanoSD را می‌دهد.

برای اطلاع از سایر مشخصات فنی پی 30 پرو می‌توانید به اینجا مراجعه نمایید. پرچم‌دار جدید هواوی 50 یورو ارزان‌تر از مدل میت 20 پرو است و با این وجود بهبودهای زیادی در زمینه‌های مختلف روی آن انجام گرفته است که شامل 2 گیگابایت حافظه رم بیشتر، صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و البته ترکیب دوربین قوی‌تر می‌شود. در واقع تنها موردی که هواوی پی 30 پرو از میت 20 پرو عملکرد ضعیف‌تری ارائه داده عدم وجود قابلیت تشخیص چهره 3 بعدی در آن است که البته با وجود یک حسگر اثر انگشت در زیر صفحه‌نمایش به نوعی آن را جبران کرده است.

نسخه بعدی این خانواده مدل پایه پی 30 است. این گوشی همانند برادر بزرگ‌تر خود دارای حافظه داخلی قابل توجه 128 گیگابایت خواهد بود که با 6 گیگابایت حافظه رم ترکیب شده است و البته این کاهش حافظه رم هم در قیمت نهایی آن تاثیر چشم‌گیری داشته است به صورتی که می‌توانید آن را تنها با 749 یورو خریداری نمایید. افرادی که از مشخصات فنی پی 30 اطلاع ندارند می‌توانند به اینجا مراجعه نمایند.

در مقایسه با مدل پایه میت 20 هم گوشی هوشمند پی 30 حدود 50 یورو قیمت کمتری دارد و با این وجود بهبودهای زیادی را در دوربین و صفحه‌نمایش آن نسبت به میت 20 می‌توان دید. نباید فراموش کرد که 6 گیگابایت حافظه رم پی 30 هم 2 گیگابایت از حافظه رم میت 20 بیشتر است. با یک مقایسه سطحی می‌توان فهمید که تنها مورد برتری میت 20 بر پی 30 ظرفیت بیشتر باتری آن با 400 میلی‌آمپرساعت اختلاف است. همچنین پی 30 با قیمت 749 یورویی خود تفاوت زیادی با قیمت 909 یورویی مدل پایه گلکسی اس 10 دارد.

برای کامل شدن اعضای همیشگی خانواده سری پی به یک مدل لایت نیاز است که مدل پی 30 لایت این نقش را بر عهده گرفته است. به نظر می‌رسد که پی 30 لایت با تنها 4 گیگابایت حافظه رم شرایطی مشابه نسل قبلی خود دارد و قیمت آن نیز دقیقا همان برجسب قیمت 369 یورویی است که روی پی 20 لایت خورده بود. هر چند که بهبودهایی را در مدل جدید می‌توان پیدا کرد.

حافظه داخلی پی 30 لایت هم 128 گیگابایت بوده و در مقایسه با پی 20 لایت، سنسور سوم روی ترکیب دوربین اصلی پشت گوشی قرار گرفته است. در نتیجه ترکیب دوربین سه‌گانه گوشی شامل یک سنسور 20 مگاپیکسل اصلی و دو سنسور 8 و 2 مگاپیکسلی خواهد بود که هنوز وظیفه دو سنسور کوچک‌تر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. در نهایت به پردازنده گوشی می‌رسیم که از مدل کیرین 710 استفاده شده است تا قدرتی برابر پردازنده اسنپ‌دراگون 660 کوالکام تولید کند. نظر شما در مورد اعضای خانواده جدید هواوی چیست؟

منبع phoneArena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.