مایکروسافت افزونه ویندوز دیفندر را برای فایرفاکس و کروم عرضه کرد

مایکروسافت در هنگام معرفی ویندوز 10 پرده از سطح جدیدی از امنیت این سیستم‌عامل تحت عنوان نسخه پیشرفته‌تر ویندوز دیفندر برداشت و اکنون می‌خواهد بر ویژگی‌های امنیتی آن بیافزاید.

0

شرکت مایکروسافت افزونه‌های جدیدی از ویندوز دیفندر را برای دو مرورگر کروم و فایرفاکس منتشر کرده است تا از این طریق بتواند امنیت بیشتری را برای سیستم‌های سازمانی فراهم کند.

این قابلیت که پیش از این تنها روی مرورگر اختصاصی مایکروسافت یعنی اج قرار داشت، سیستم‌های کامپیوتری را از باز کردن صفحات وب در بین سایت‌های مورد اعتماد سیستم منع کرده و در عوض آن‌ها را در شرایطی مجاری مورد آزمایش قرار می‌دهد. با استفاده از این افزونه ویندوز دیفندر حملاتی که از طریق صفحات وب ناامن می‌تواند به سیستم‌های سازمان صورت گیرد کاملا خنثی خواهد شد.

با وجود آنکه این افزونه در استورهای هر یک از مرورگرهای بالا به صورت جداگانه قرار داده شده است اما استفاده از آن بدون کمک مرورگر اج ممکن نیست. در صورتی که افزونه مذکور متوجه شود که URL مورد استفاده در فایرفاکس یا کروم در لیست سایت‌های مورد اعتماد قرار ندارد ابتدا آن را در فضای ایزوله‌ی مرورگر اج باز می‌کند تا مشکلی پیش نیاید. هر چند که در صورت بدون مشکل بودن URL، روی هر لینکی که در صفحه ایزوله قرار دارد کلیک کنید نتیجه آن را در مرورگر کروم یا فایرفاکس خود مشاهده خواهید کرد.

برای استفاده از این ویژگی هم باید اپلیکیشن اصلی ویندوز دیفندر در سیستم شما نصب باشد و هم افزونه آن فعال شده باشد. از آنجا که این افزونه فعلا در مرحله آزمایش قرار دارد، در حال حاضر تنها کاربران اینسایدر به آن دسترسی خواهند داشت. البته هنگامی که به صورت کامل مورد امتحان قرار گیرد، در دسترس استفاده همگان خواهد بود.

منبع engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.