قبل از سفر این نرم‌افزارها و شماره‌ها را به گوشی خود اضافه کنید

اگر راهی سفر هستید بهتر است همان طور که لباس‌هایتان را دانه دانه تا می‌کنید و توی چمدان می‌گذارید حواستان به نرم‌افزارها و شماره‌تلفن‌های ضروری‌ هم باشد.

0

محل اقامت، نقشه شهر مقصد، لیست رستوران‌ها و کافه‌ها، لیست جاهای دیدنی شهر مقصد و … در دل این نرم‌افزارها گنجانده شده تا درست مثل ورد جادویی اجی مجی لاترجی، شما را مهمان یک سفر امن و راحت کند.

ورد جادویی اول: گوگل‌ مپ (Google map)

حتما می‌دانید خیلی وقت است که دیگر لازم نیست نقشه‌های بزرگ و جاگیر کاغذی را باز کنیم و مسیرمان را با انگشت روی نقشه دنبال کنیم. با گوگل مپ می‌توانید نقشه تمام شهر یا حتی تمام کشور را توی جیبتان جا بدهید. این نرم‌افزار امکان گرفتن اطلاعات از ترافیک محلی را در لحظه فراهم می‌کند و از شلوغی و ترافیک مسیر، اطلاعات درستی در اختیار شما قرار می‌دهد.

گوگل مپ فارسی

بنابراین با استفاده از گوگل مپ می‌توانید همان‌طور که به سمت مقصد موردنظرتان می‌روید تصویر اتومبیلتان را که روی مسیر نشان داده شده حرکت می‌کند، ببینید.

ورد جادویی دوم: لونلی‌ پلنت (Lonely Planet)

خیلی از ما پیش از سفر، برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد شهر مقصد از کسانی که قبلا به آن‌جا رفته‌اند پرس‌وجو می‌کنیم و یا به سراغ گوگل می‌رویم، اما از کجا بدانیم که اطلاعات داده شده درست است؟

برای این‌که خیال‌مان از این بابت راحت شود، می‌توانیم بزرگ‌ترین کتاب راهنمای سفر را هم بگذاریم توی جیب‌مان و هر وقت لازم بود آن را ورق بزنیم و چیزی را که می‌خواهیم پیدا کنیم.

این کتاب که تجربه و اطلاعات دقیق گردش‌گران و جهان‌گردان حرفه‌ای را در خود جای داده است و مرتب به روز می‌شود به ما کمک می‌کند تا از وضعیت رستوران‌ها، هتل‌ها، سیستم حمل‌ونقل، اجاره‌ها، جاذبه‌های دیدنی و طبیعی شهرها همراه با زمان‌بندی و هزینه‌های ورودی و خروجی، نقشه شهرها و … با خبر شویم.

این نرم‌افزار اطلاعات سفر به ایران را هم پشتیبانی می‌کند. البته این کتاب به زبان اصلی منتشر می شود و سایت هایی چون سایت گردشگری رهی نو در حال منتشر کردن مقالات آن برای ایجاد بخش بهترین مقالات راهنمای سفر برای ایرانیان می‌باشند.

ورد جادویی سوم: هواشناسی سفر (AccuWeather Platinum)

مسلما هیچ کدام از ما دوست نداریم در فرصتی که برای رفتن به سفر پیدا کرده‌ایم با وضعیت آب و هوایی پیش‎بینی نشده غافل‌گیر شویم، مثلا یک دفعه آسمان بالای سرمان پر از ابرهای سیاه باران‌زا شود یا با سرما و گرمای شدید محاصره شویم و نتوانیم از هتل بیرون بیاییم.

accuweather

اگر می‌خواهید از وضعیت جوی مسیر و منطقه‌ مقصدتان تا پانزده روز بعد با خبر بشوید تا بتوانید برنامه‌ریزی درستی انجام بدهید و وسایل و لباس مناسبی همراه خودتان ببرید، پیشنهاد ما این است که حتما نرم‌افزار AccuWeather Platinum را روی گوشی‌تان نصب کنید و اطلاعاتی را که در مورد زمان بارش برف و باران، رعد و برق، دما، درصد رطوبت، زمان طلوع و غروب و …می‌دهد، ببینید و بتوانید برای هر مرحله از سفر درست تصمیم‌گیری کنید.

ورد جادویی چهارم : پک پوینت (Pack point)

تا به حال شده بعد از رسیدن به هتل، با جای خالی لباسی که خیلی دوستش داشتید مواجه شوید و یا یک دفعه متوجه بشوید که مدارک شناسایی‌تان را جا گذاشته‌اید؟…دیدن چنین صحنه‌ای شبیه یک کابوس وحشتناک است. از طرفی هیچ‌کدام ما دوست نداریم چمدانمان را از لباس و وسایل اضافی پر کنیم و هر کجا می‌رویم یک چمدان سنگین و دست‌وپاگیر را دنبال خود بکشانیم.

Pack point

نرم‌افزار پک‌پوینت (Pack point)، یک راه‌حل خوب برای این مشکل است که در بستن چمدان سفر کمکتان می‌کند. بنابراین تفاوتی ندارد که با چه وسیله‌ای و به کجا سفر می‌کنید، فقط کافی است اسم شهر مقصد را همراه با تاریخ سفر و مکان‌‌های دیدنی، وارد نرم‌افزار کنید تا لیستی از وسایل مورد نیاز را در اختیار شما بگذارد.

البته خودتان هم می‌توانید بعضی چیزها را اضافه یا کم کنید اما بهرحال با استفاده از این نرم‌افزار خیالتان راحت است که هیچ‌چیزی را جا نمی‌گذارید.

ورد جادویی پنجم: نرم‌افزار ایرانی آی بنزین (iBenzin)

حتما شما هم ترجیح می‌دهید با ماشین خودتان به جاده بزنید و هرجای مسیر که دوست داشتید توقف کنید، میوه و چای بخورید و از زیبایی‌های جاده لذت ببرید؛ اما یکی از مسائل نگران‌کننده در سفر با اتومبیل شخصی این است که ممکن است بنزین کم بیاورید و توی راه بمانید، معمولا به دلیل آشنا نبودن با مسیر ممکن است نتوانید جایگاه‌های پمپ بنزین را به راحتی پیدا کنید، در چنین شرایطی استفاده از نرم‌افزار ایرانی آی‌بنزین (iBenzin) بسیار کمک‌کننده است.

آی بنزین برنامه‌ای است که نزدیک‌ترین پمپ بنزین‌های اطراف را به شما نشان می‌دهد و پس از آن دیگر می‌توانید با باک پُر و خیال راحت رانندگی کنید. این نرم‌افزار شهرهای بزرگ مثل تهران، مشهد، اصفهان، تبریز و …را پشتیبانی می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر به وب‌سایت برنامه آی‌بنزین سر بزنید.

ورد جادویی ششم: آی ترانس‌لیت (ITranslate)

دیدن کشورهای خارج از ایران می‌تواند جذاب و هیجان‌انگیز باشد اما از طرفی اگر زبان کشور موردنظر را بلد نباشیم ممکن است نتوانیم درست با دیگران ارتباط برقرار کنیم و یا در خریدکردن دچار مشکل شویم و نتوانیم منظورمان را به درستی منتقل کنیم.

از طرفی یادگرفتن تمام زبان‌های خارجی غیرممکن است. در چنین شرایطی می‌توانیم از مترجم آنلاین آی‌ترنسلیت استفاده کنیم که یک سر و گردن از نرم‌افزارهای مشابه خود بالاتر است.

برای استفاده از این برنامه فقط کافی است دکمه را فشار دهید و شروع به صحبت کنید، آن وقت به راحتی می‌توانید تمام گفته‌هایتان را به زبان موردنظر به گوش مخاطب‌هایتان برسانید و به آسانی با آن‌ها گفت‌وگو کنید.

ورد جادویی هفتم : eticket ای تیکت

همان‌طور که می‌دانید این روزها دیگر برای رزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل و یا تورهای مسافرتی، لازم نیست کلی در دود و ترافیک و شلوغی بمانید، و می‌توانید به شکل غیرحضوری این کارها را انجام بدهید.

نرم‌افزاری فارسی زیادی که برنامه کاملی از بازار پروازهای کشور را دارد ( چارتری یا سیستمی، داخلی و خارجی) و امکان رزرو بیش از ۶۰۰ هتل را در ایران ایجاد کرده است، بهترین کمک در سرعت بخشیدن به خرید آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل، همچنین ثبت نام در تورهای مسافرتی با ارائه اطلاعات دقیق است.

CIP

البته اگر قصد سفر با هواپیما داردی میتوانید با امکانات خدماتی چون خدمات cip فرودگاهی بسیاری از اقدامات چون ترنسفر فرودگاهی، اخذ کارت هواپیما، اخذ ویزای فرودگاهی و … را نیز بصورت اینترنتی و حتی از منزل رزرو کنید.این خدمات در بسیاری از سفرها که مسافر فرصت کافی برای بررسی تدارکات روز سفر را ندارند پیشنهاد بی نظیریست.

شماره تماس‌های ضروری مورد نیاز در سفر

110 (پلیس) شماره‌ای که مراقب ما است و هرجای سفر که به مشکل امنیتی برخورد کرده‌اید می‌توانید با این شماره تماس بگیرید.
141 سامانه اطلاع‌رسانی راه‌ها: با این شماره تلفن می‌توانید از آخرین وضعیت جاده‌ها اطلاعاتی به دست بیاورید.
125 (آتش‌نشان):شماره‌ای که برای حوادث غیر مترقبه استفاده می‌شود.
115 (اورژانس) مراقب سلامتی است.
133 برای حمل و نقل درون شهری کاربرد دارد.
96440 امداد خودرو ایران خودرو
9655 امداد خودرو سایپا
51001 اطلاعات پرواز فرودگاه بین‌المللی امام‌ خمینی (ره)
12016/9911 اطلاعات پرواز فرودگاه مهراباد
139 مرکز اطلاعات حرکت قطار‌ها
120 اعلام تصادفات
این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی است و فارنت مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.