سامسونگ گلکسی A30 و گلکسی A50 را با صفحه‌نمایش و باتری بزرگ معرفی کرد

سامسونگ دقایقی پیش در کنگره جهانی موبایل بارسلون از دو گوشی میان‌رده جدید خود پرده برداشت. گلکسی A30 و گلکسی A50 هر دو با طراحی شیشه‌ای و صفحه‌نمایش و باتری بزرگ معرفی شدند.

0

سامسونگ به‌تازگی در MWC 2019 دو عضو جدید به خانواده گوشی‌های میان‌رده سری Galaxy A خود اضافه کرد: گلکسی A30 و گلکسی A50. هر دو گوشی از صفحه‌نمایش موسوم به Infinity-U (تمام صفحه با بریدگی قطره‌ای) استفاده می‌کنند و به طراحی سه‌بعدی شیشه‌ای 3D Glasstic مجهز هستند. هر دو گوشی حسگر اثر انگشت دارند با این تفاوت که حسگر در گلکسی A50 زیر صفحه‌نمایش قرار داشته و در گلکسی A30 در پشت صفحه جای گرفته است.

گلکسی A30 سامسونگ
گلکسی A50 سامسونگ

گلکسی A50 همچنین از تراشه اکسینوس ۹۶۱۰ استفاده می‌کنند. این تراشه دارای ۴ هسته Cortex-A73 با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A53 با فرکانس ۱.۶ گیگاهرتز است که با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری ساخته شده‌اند. در عوض گلکسی A30 از پردازنده اکسینوس ۷۸۸۵ استفاده می‌کند که تنها ۲ هسته Cortex-A73 داشته و کمی ضعیف‌تر است.

هر دو گوشی همچنین از صفحه‌نمایش ۶.۴ اینچی Super AMOLED با وضوح +1080p بهره گرفته‌اند. گلکسی A50 دوربین سه‌گانه دارد: یک دوربین ۲۵ مگاپیکسلی f/1.7 به همراه یک دوربین تشخیص عمق ۵ مگاپیکسلی و نهایتاً دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق عریض. در مقابل نسخه ارزان‌تر یعنی گلکسی A30 به دوربین دوگانه ۱۶+۵ مگاپیکسلی قناعت کرده است درحالی‌که دوربین دوم آن فوق عریض است. همچنین دوربین سلفی هم در گلکسی A50 و گلکسی A30 به ترتیب ۲۵ و ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f2.0 انتخاب شده‌اند. تفاوت بعدی دوربین به توانایی فیلم‌برداری 4K در گلکسی A50 بازمی‌گردد که در گلکسی A30 وجود ندارد.

گلکسی A30 سامسونگ

گلکسی A50 قرار است با ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه شود؛ درحالی‌که گلکسی A30 تنها ۳ یا ۴ گیگابایت رم و ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی دارد. در هر دو گوشی اما درگاه کارت حافظه microSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایتی وجود دارد.

گلکسی A50 سامسونگ در رنگ‌های سفید، مشکی، آبی و مرجانی عرضه خواهد شد درحالی‌که گلکسی A30 تنها در سه رنگ مشکی، سفید و آبی راهی بازار می‌شود. سامسونگ هنوز قیمت و یا زمان عرضه این دو گوشی را اعلام نکرده است.

منبع GSMArena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.