حافظه رم موبایلی LPDDR5 رونمایی شد؛ دوبرابر سریع‌تر از LPDDR4

انجمن فناوری حالت جامد یا JEDEC به‌تازگی از استاندارد جدید LPDDR5 برای حافظه‌ها رم موبایلی رونمایی کرده است. این استاندارد دوبرابر نسبت به نسل پیش سریع‌تر است.

0

حافظه رم یکی از اجزای حیاتی گوشی‌های هوشمند برای مالتی‌تسکینگ و اجرای بازی‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف است. تاکنون جدیدترین پرچم‌داران هوشمند از حافظه‌های رم LPDDR4 یا LPDDR4X استفاده می‌کردند اما حالا نسل جدید این حافظه‌ها با نام LPDDR5 نیز رونمایی شده است.

در مقایسه با LPDDR4 حافظه‌های جدید نرخ انتقال اطلاعات را دوبرابر کرده و از 3200 MT/s به 6400 MT/s رسانده‌اند. استاندارد جدید LPDDR5 همچنین با ۱۶ بانک قابل برنامه‌ریزی و معماری مالتی‌کلاک با سرعت ۵۱ مگابایت برثانیه همراه هستند.

علاوه بر افزایش سرعت، حافظه‌های رم جدید همچنین بهینه‌تر نیز هستند. با اضافه شدن حالت «خواب عمیق» یا Deep Sleep و قابلیت‌های Data-Copy و Write-X رم جدید LPDDR5 انرژی کمتری مصرف می کند. قابلیت Data-Copy در واقع اطلاعات را از یک پین I/O به دیگری بدون نیاز به انتقال اطلاعات به سایرین منتقل می‌کند. قابلیت Write-X نیز نیاز به ارسال اطلاعات از SoC به چیپ LPDDR5 هنگام انتقال دیتا را از بین می‌برد.

در حال حاضر هیچ گوشی هوشمندی با این حافظه‌های رم معرفی نشده اما انتظار داریم از نیمه دوم سال ۲۰۱۹ و یا اوایل سال ۲۰۲۰ شاهد عرضه گوشی‌ها و تبلت‌هایی با این حافظه رم سریع‌تر باشیم.

منبع GSMArena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.