نمایندگان مجلس هند خواستار فیلترینگ اپلیکیشن تیک توک به دلیل تخریب فرهنگ شدند

تیک توک اپلیکیشنی است که در هند طرفدار زیادی بین اقشار جوان جامعه پیدا کرده و برخی نمایندگان مجلس هند بر این باورند که این اپلیکیشن آسیب‌رسان است.

0

اپلیکیشن تیک توک یک اپلیکیشن ساده برای تولید ویدئوهای کوتاه و اشتراک آن است. این اپلیکیشن خاستگاه چینی دارد، اما طی مدت اخیر به بازارهای جهانی راه یافته و محبوبیت بالایی دارد. حالا برخی نمایندگان مجلس هند بر این باور هستند که این اپلیکیشن به دنبال تخریب فرهنگی است و باید دسترسی به آن محبوب شود.

البته این فیلترینگ از سوی دولت فدرال هند اعلام نشده است. باید درک کرد که دولت هندوستان یک دولت فدرال است و ایالت‌های مختلف هر کدام قدرت مشخصی را دارند و البته که بالاترین نهاد قانونگذاری پارلمان و مجلس سفلی و علیا کشور است.

با این حال، وزیر ارتباطات ایالت تمیل نادو اعلام کرده که این ایالت قصد دارد تا اپلیکیشن تیک توک را فیلتر کند. یکی از نمایندگان مجلس در مصاحبه خود با TheEconomic Times گفته که چندی پیش گزارشی از سوی برخی کارمندان دولتی به او ارسال شده که در این اپلیکیشن بحث‌های داغی در مورد زیر پا گذاشتن حقوق قانونی شکل گرفته و متریال جنسی زیادی در این شبکه پخش می‌شود.

این یک مسئله تازه نیست. کاربران اپلیکیشن تیک توک در سرتاسر جهان تا به حال با مشکلات مختلفی روبرو شده‌اند. برخی گزارشات در مورد محتوا ضدیهود و نژادپرستانه هم وجود دارد. توجه قانون‌گذاران هند هم زمانی جلب شد که گزارشات در مورد محتوای جنسی و همچنین ویدئوهای DeepFake اوج گرفت. در این شبکه آزار و اذیت سایبری هم فراوان است و حتی گزارش شده که یک جوان پس از دریافت ویدئوهای آزاردهنده اقدام به خودکشی کرده است.

این مشکل تنها در هند وجود ندارد، اما حجم بزرگی از کاربران اپلیکیشن تیک توک در هند و کشورهای آسیا هستند. 20 میلیون کاربر فعال این شبکه در هند زندگی می‌کنند. سخنگو تیک توک در مصاحبه خود با TheVerge اعلام کرده که این شرکت در حال یافتن یک تیم مدیریتی در هند است تا رابطه نزدیک‌تری با مراجع قانونی کشور داشته باشد.

مدیران این شبکه بارها اعلام کرده‌اند که سیستم قوی برای محافظت از کاربران در برابر آزار دارند. گزارش افراد مختلف در این اپلیکیشن ساده است و مراجع قضایی هم امکان استفاده از آن را دارند.

با این حال، احتمال فیلترینگ این شبکه در بخشی از کشور هندوستان وجود دارد. گروه‌های سیاسی راست‌گرا کشور علاقه خاصی به چنین شبکه‌ای ندارند و تلاش دارند تا محدودیت‌هایی کم یا زیاد بر آن اعمال کنند.

 

منبع TheVerge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.