توییتر پیام‌های دایرکت را حتی چند سال پس از حذف در سرورهای خود نگه می‌دارد!

نقض حریم شخصی یکی از ترندهای سال‌های اخیر است. شرکت‌ها قصد ندارند که دست از نقض حریم شخصی کاربران بردارند و این موضوع برای توییتر هم صادق است.

0

بر اساس گزارشی، متوجه شدیم که احتمالا توییتر یک کپی از دایرکت‌های شما را دارد. پیام‌های دایرکت توییتر به صورت کلی وارد سرور خواهد شد و ذخیره می‌شود. اگر حساب خود را غیرفعال کنید، انتظار خواهید داشت که این پیام‌ها هم پاک شود. اما اینجور که مشخص است، توییتر حتی چند سال پس از پاک شدن اکانت شما هم به پیام‌های دایرکت شما دسترسی دارد و همگی ذخیره شده‌اند.

یک محقق امنیتی به TechCrunch گزارش داد که پیام‌های دایرکت توییتر قدیمی خود را در یک آرشیو داده توییتر پیدا کرد. شما می‌توانید این پیام‌ها را از طریق منو تنظیمات توییتر درخواست کنید و توییتر آن‌ها را در اختیار شما قرار خواهد داد. با این حال، اگر حساب شما پاک یا معلق شده باشد، باز هم این پیام‌ها وجود خواهند داشت.

توییتر در متن شیوه کاری خود ذکر کرده که به مدت کوتاهی توییتر قابلیت دسترسی به مشخصات حساب شما از جمله توییت‌ها را خواهد داشت. در حقیقت شما تنها امکان بازیابی حساب خود با تمامی داده را تنها با 30 روز دارید. همچنین این شرکت درخواست‌های مراجع قضایی را هم پیگیری خواهد کرد. البته خود توییتر می‌گوید حتی در این صورت هم یک اسنپ‌شات کلی تا 90 روز بیشتر نگه‌داری نخواهد کرد.

علاوه بر این، محقق امنیتی ذکر کرده که اگر اطلاعات را از توییتر دریافت کنید، ممکن است پیام‌هایی که شما یا طرف مقابل در دایرکت توییتر پاک کرده هم برای شما فرستاده شود. پیش از این هنگامی که پیام‌های دایرکت توییتر خود را حذف می‌کردید، این پیام‌ها از صندوق دریافت طرف مقابل هم حذف می‌شد، اما به نظر این‌گونه نیست.

این محقق امنیتی می‌گوید که دسترسی به چنین اطلاعات یک حفره امنیتی نیست و بیشتر یک باگ سیستمی است. به هر حال هر دلیلی که پشت این مشکل وجود دارد، باعث شده که این مشکل تبدیل به نقض حریم شخصی شود. توییتر واکنش خاصی نشان نداده و تنها اعلام کرده که توییتر با دقت کامل این مسئله را بررسی خواهد کرد و سرنخ مشکل را خواهد یافت.

 

منبع Engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.