دلیل مشکلات اتصال کاربران ایرانی به سرورهای Apex Legends چیست؟

تقریباً ده روز پیش بود که خبری ناگهانی از استودیو خوش‌آوازه ریسپاون غوغایی در صنعت بازی به پا کرد؛ شوتر بتل رویالی از سازندگان تایتان‌فال که در دنیای همین مجموعه جریان دارد و مهم‌تر از همه، رایگان است. عنوان Apex Legends شروعی طوفانی را رقم زد و توانست در همان یک هفته اول انتشار خود ۲۵ میلیون بازیکن را جذب کند.

3

با این‌که عرضه‌ی یک بازی بتل رویال رایگان از سوی سازندگان بازی تایتان‌فال برای کاربران در سراسر دنیا اتفاق خوشایندی است، این بار کاربران داخلی برای اتصال به این بازی و بهره بردن از آن با مشکل مواجه هستند. ما نیز به درخواست بازی‌کنندگان به ریشه‌یابی این مشکل با کمک همکاران خود پرداختیم تا بالاخره مشخص شد که دلیل مشکلات اتصال کاربران ایرانی به سرورهای Apex Legends در اصل چیست؟ در ادامه مقدمه‌ای خواهید خواند که دلیل اصلی این موضوع را به شما شرح می‌دهد، اما می‌توانید به وبسایت گیم‌نیوز مراجعه کنید تا تماما با زوایای این موضوع و راه‌حل‌های پیشنهادی آشنا شوید.

شاید یکی از خوشحال‌ترین گروه‌ها پس از عرضه این بازی، بازیکنان ایرانی بودند که به لطف رایگان بودن بازی می‌توانستند به تجربه یک بازی باکیفیت آنلاین بنشینند. اما مشکلات Apex Legends در ایران و عدم امکان اتصال به سرور‌های آن خیلی زود این خوشحالی را از بین برد؛ مشکلاتی که ریشه اصلی آنها هنوز هم به طور دقیق مشخص نیست.

از همان ابتدای مشخص شدن مشکل کاربران ایرانی برای اتصال به سرور‌های بازی، عده‌ای از فعالان و ژورنالیست‌های گیم در ایران از EA در این باره جواب خواستند که آغاز حواشی و پراکندگی شایعات در همین نقطه کلید خورد. حمیدرضا نیکوفر، آهنگساز، طراح صدا و بازیساز، در بلاگ خود به مشکل عدم امکان اتصال به سرور‌های Apex Legends بدون استفاده از VPN اشاره و اسکرین‌شات‌هایی از پرسش خود از پشتیبانی EA منتشر کرد که بسیار تعجب‌برانگیز بودند. مسئولین پشتیبانی این شرکت پس از مطرح کردن نام ایران و مشکل کاربران ایرانی برای اتصال به سرور‌ها توسط نیکوفر، به‌ سرعت از پاسخ دادن سر باز زده و از ارائه کمک و اطلاعات خودداری کرده‌اند:

با این وجود حداقل یک مرجع توانست پاسخی از EA در این باره دریافت کند. تیم وب‌سایت لوکتو نیز در صفحه مخصوص پشتیبانی الکترونیک آرتز این مشکل را مطرح کردند و با پاسخ جالبی مواجه شدند؛ به گفته مسئول پشتیبانی، مشکلات Apex Legends برای کاربران ایرانی به دلیل محدودیت‌های داخلی ایران (احتمالاً به دلیل تحریم‌ها) بوده و EA هیچ دخالتی در این زمینه نداشته است.

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ایران که از همان ابتدای کشف مشکل به‌طور رسمی اعلام کرده بود که برای رفع آن با شرکت ارتباطات زیرساخت در حال همکاری است، پس از گذشت اندکی از این ماجرا اذعان داشت که مشکلات Apex Legends برای بازیکنان ایرانی از داخل نیست و علت دیگری دارد.

به گفته بنیاد، علت عدم امکان اتصال به سرور‌های بازی با آی‌پی ایران آن است که از سرور‌های شرکت آمریکایی آمازون برای برقراری ارتباط و ارسال داده استفاده شده؛ سرور‌هایی که به علت تحریم‌ها در کشور قابل دسترسی نیستند.

ادعای بنیاد به سرعت توسط تیم لوکتو بررسی شد و پشتیبانی EA در پاسخ به سوال آنها در این مورد اذعان داشت که چنین چیزی صحت ندارد:

اما دلیل اصلی مشکل اتصال کاربران ایرانی به سرورهای Apex Legends چیست؟ در گیم‌نیوز تحقیقاتی در این‌باره انجام داده‌ایم که در این صفحه می‌توانید آن‌ها را بخوانید.

مروری بر مشکلات Apex Legends برای بازیکنان داخل ایران و حواشی آن

منبع gamenews
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. محسن می‌گوید

    جوری مقاله نوشتید که هرکی ندونه فکر میکنه این بازی اولین بازی هستش که از دسترس ایرانیا خارجه کلا به جز بازی های بلیزارد و والو بقیه ی بازی ها رو میزنه که به خاطر تحریم آمریکا اجازه ندارن ایرانی ها رو راه بدن

  2. ali می‌گوید

    سلام من زمانی که دموی اول بازی نشون میده میره قسمت موس که میگه چپ کلیک کن همونجا چنتا شماره که فکر کنم مربوط به سرور باشه گیر میکنه همش شماره 1 تا 9 برعکس کم می کنه
    میتونید راهنمایم کنید

  3. امیر00 می‌گوید

    سلام من وقتی بازی رو پلی میکنم ارور directx 11 رو میده ولی من نصبش کردم