گوگل با Adiantum رمزگذاری و ایمنی را برای همه به ارمغان می‌آورد

از نظر گوگل تمامی افراد باید فارغ از پولی که برای خرید گوشی هوشمند خود پرداخت می‌کنند از نهایت امنیت ممکن بهره بگیرند و در جهت ثابت کردن این قضیه هم قدم‌هایی برداشته است. با فارنت همراه باشید…

0

شرکت گوگل شیوه‌ای جدید از سیستم رمزگذاری را تحت عنوان Adiantum برای حافظه داخلی گوشی‌های ارزان‌قیمت به ارمغان آورده است. در حال حاضر گوشی‌های دارای سیستم‌عامل اندروید گو، ساعت‌های هوشمند و تلویزیون‌ها فاقد قدرت لازم برای دریافت سیستم رمزگذاری هستند اما با وجود ادیانتوم همه دستگاه‌های اندرویدی می‌توانند از سیستم رمزگذاری بهره‌مند شوند.

رمزگذاری یکی از ابتدایی‌ترین خطوط دفاعی در مقابل تهدیدهای گوناگون احتمالی است و ادیانتوم طراحی شده تا با رمزگذاری حافظه داخلی گوشی از هر گونه دسترسی بدون اجازه به محتویات روی گوشی جلوگیری به عمل آورد. اکثر گوشی‌های هوشمند امروزی از سیستم رمزگذاری با استاندارد AES استفاده می‌کنند اما مواردی که دارای پردازنده‌های ضعیف‌تری هستند توانایی پشتیبانی سخت‌افزاری از AES را ندارند. به گفته گوگل ادیانتوم روی گوشی‌های ضعیف تا 5 برابر عملکرد سریع‌تری نسبت به استاندارد AES ارائه می‌دهد.

سیستم Adiantum همراه با اندروید Q اواخر سال جاری عرضه خواهد شد. البته نباید انتظار عرضه این سیستم روی گوشی‌های میان‌رده و بالارده را بکشید چون هنوز هم استاندارد AES عملکرد سریع‌تری روی گوشی‌های با پردازنده قوی دارد. به گفته یکی از افراد مسئول گوگل، همانطور که یک گوشی هوشمند به سیستم پیام‌رسانی نیازمند است، باید سیستم امنیتی آن نیز به صورت کامل تامین شود و این قضیه موردی کاملا جدا از هزینه‌ای است که برای خرید آن انجام می‌دهید. نظر شما در مورد سیستم رمزگذاری جدید گوگل چیست؟

منبع The Verge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.