بررسی هواوی نوا 3؛ یک پله بالاتر

امروز قصد بررسی سومین نسل از گوشی‌های سری نوا هواوی را داریم. نوا 3 که یک میان‌رده پریمیوم محسوب می‌شود را می‌توان ترکیبی از پرچم‌داران گران‌تر و گوشی‌های میان‌رده دانست که به‌دنبال ایجاد یک تعادل خوب است.

2

این روزها همه به دنبال گوشی‌های هوشمند زیبا با طراحی مدرن، دوربین دوگانه، عملکرد سریع و نرم‌افزار به‌روز هستند؛ با این‌حال همه کاربران هم توان خرید پرچم‌داران را ندارند. به این ترتیب دو راه پیش راه کاربر قرار می‌گیرد: خرید پرچم‌داران قدیمی یا خرید گوشی‌های میان‌رده پریمیوم. گوشی هوشمند نوا 3 هواوی که گزینه قوی‌تر و گران‌تری نسبت به گوشی‌های نوا 3i و نوا 3e محسوب می‌شود از همین گوشی‌های میان‌رده پریمیوم است. این گوشی قابلیت‌های بسیار زیادی را از پرچم‌دار قبلی هواوی یعنی میت 20 قرض گرفته و آن‌ها را با قیمتی پایین‌تر در اختیار کاربر می‌گذارد.

مشخصات فنی هواوی نوا 3 | Huawei Nova 3

هواوی نوا ۳ – Huawei Nova 3

ابعاد و وزن ۱۵۷ در ۷۳.۷ در ۷.۳ میلی‌متر – ۱۶۰ گرم
مقاومت دربرابر آب و گردوغبار ندارد
سیستم‌عامل اندروید ۸.۱ اوریو با رابط کاربری EMUI 8.1
صفحه‌نمایش

۶.۳ اینچی – وضوح ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل – HDR10

IPS LCD – نسبت صفحه‌نمایش به بدنه ۸۴.۲ درصد

پردازنده Kirin 970 با ۴ هسته ۲.۷ و ۴ هسته ۱.۸ گیگاهرتزی
پردازنده گرافیکی Mali-G72 دوازده هسته‌ای
حافظه رم ۴ یا ۶ گیگابایت
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی – f/1.8 – فوکوس تشخیص فاز
دوربین دوم ۲۴ مگاپیکسلی – f/1.8 – مونوکروم
فیلم‌برداری 4K@30fps – 1080p@60fps
دوربین سلفی ۲۴ مگاپیکسلی – f/2.0 – فیلم‌برداری 1080p + دوربین ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق
باتری ۳۷۵۰ میلی‌آمپرساعتی – شارژ سریع
سایر ویژگی‌ها جک هدفون – USB 2.0 – بلوتوث ۴.۲ – aptX HD – حسگر تشخیص چهره
رنگ‌ها آبی/بنفش – مشکی – زرد – آبی آسمانی
قیمت حدودی ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

طراحی و ساخت نوا 3

بررسی نوا 3 هواوی - طراحی

نوا 3 بی‌شک گوشی زیباییست. از آن گوشی‌ها که به سرعت توجه دوستانتان را به خود جلب می‌کند؛ خصوصاً اگر رنگ گرادیانی آن را انتخاب کنید. این روزها که با کاهش حاشیه صفحه‌نمایش و استفاده از بریدگی جلوی اکثر گوشی‌های هوشمند به یکدیگر شبیه است خلاقیت سازندگان را در پشت گوشی می‌توانید ببینید.

بررسی نوا 3 هواوی - ساخت

درست مانند پی 20 نوا 3 هم در یک رنگ گرادیانی اینجا با نام Iris Purple عرضه می‌شود. رنگ پشت شیشه‌ای بدنه از آبی به بنفش متمایل شده و به این ترتیب جلوه خاصی به گوشی بخشیده است. قاب شیشه‌ای پشتی اما دو عیب هم دارد؛ اول این‌که برخلاف شیشه جلویی شیشه پشت مقاومت چندانی دربرابر خط و خش نداشته و به‌راحتی آثار استفاده از گوشی روی بدنه پدیدار می‌شود. عیب دوم هم این‌که قاب پشتی آن‌قدر لیز است که گوشی ممکن است حتی از روی سطح نسبتاً‌ صاف هم لیز بخورد.

جلوی گوشی با یک پنل تمام صفحه با یک بریدگی در بالا مواجه هستیم که به جز در پایین آن حاشیه‌های باریکی وجود دارد و در واقع چیزی حدود ۸۴ درصد از سطح جلوی گوشی را صفحه‌نمایش پوشانده است.

یک عیب دیگر در طراحی نوا 3 را می‌توان نبود استاندارد مقاومت دربرابر آب و گردوغبار دانست. این عیب البته در رده قیمتی این گوشی چندان بارز نیست و می‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. در عوض جک هدفون کماکان در لبه پایینی گوشی و در کنار درگاه USB-C و تک بلندگوی دستگاه قرار دارد که شما را از استفاده از دانگل بی‌نیاز می‌کند. در لبه سمت راست نیز دکمه‌های تنظیم حجم صدا در کنار دکمه پاوری قرار دارند که با بافت متفاوت خود به راحتی قابل تشخیص است.

نوا 3 همچنین قابلیت استفاده از دوسیم‌کارت همزمان و یا یک سیم‌کارت در کنار کارت حافظه microSD را داراست.

به‌طور کلی نوا 3 با طراحی شیشه و فلز و خمیدگی پشت دستگاه هم از نظر ارگونومی و هم کیفیت ساخت در حد پرچم‌داران است؛ تنها اگر شیشه پشتی کمی دربرابر خط‌وخش مقاوم‌تر بود یا گوشی مقاومتی جزئی دربرابر آب و گردوغبار داشت همه‌چیز تکمیل می‌شد.


تایید هویت

بررسی نوا 3 هواوی - حسگر اثر انگشت

نوا 3 همچنین به دو فناوری اصلی تایید هویت کاربر نیز برای آنلاک کردن صفحه و پرداخت‌های الکترونیک مجهز شده است: حسگر اثر انگشت و قابلیت تشخیص چهره سه‌بعدی.

حسگر اثر انگشت پشت دستگاه و درجای مناسبی قرار گرفته و استفاده از آن هم آسان است. سرعت و دقت این حسگر درست مثل سایر گوشی‌های هواوی عالیست و همچنین می‌توانید از آن برای کارهایی مثل پاسخ به تماس یا پایین کشیدن منوی تنظیمات سریع و اعلان‌ها نیز استفاده کنید.

قابلیت تشخیص چهره سه‌بعدی مشابه آیفون X و میت 20 پرو عمل می‌کند و علاوه بر دوربین سلفی فرستنده و گیرنده فروسرخ نیز به تولید نقشه سه‌بعدی از چهره شما کمک می‌کنند. به این ترتیب شاید سرعت آنلاک با این روش نسبت به قابلیت تشخیص چهره عادی کمتر باشد اما از یک سو امنیت بهتری دارد و از سوی دیگر در تاریکی هم به خوبی کار می کند.


صفحه‌نمایش نوا 3

بررسی نوا 3 هواوی - صفحه‌نمایش

صفحات نمایش کم‌حاشیه و باکیفیت حالا برای میان‌رده‌ها نیز به یک استاندارد تبدیل شده است و نوا 3 هم از همین قاعده پیروی می‌کند. یک صفحه‌نمایش ۶.۳ اینچی از نوع IPS LCD و با وضوح ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل جلوی گوشی را پوشانده که تنها یک بریدگی در بالای آن برای قرارگرفتن دوربین، اسپیکر مکالمات و سنسورها دیده می شود. نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ این صفحه‌نمایش به شما امکان می‌دهد تا اگر از بریدگی صفحه متنفر هستید آن را غیرفعال کرده و کماکان یک صفحه‌نمایش متقارن کشیده در اختیار داشته باشید. همچنین تماشای فیلم‌های سینمایی و استفاده همزمان از چند اپلیکیشن با این نسبت تصویر ایده‌آل است.

اما کیفیت پنل در چه سطحی قرار دارد؟ هواوی از ابتدا برای شاداب‌تر جلوه نشان دادن تصاویر تن رنگی را کمی سرد انتخاب کرده اما می‌توانید آن را به راحتی در تنظیمات و بخش دمای رنگ تغییر دهید. رنگ‌ها جذاب و شاداب هستند و کنتراست تصویر نیز برای یک LCD خوب است. روشنایی پنل اما نسبت به پرچم‌داران ضعیف‌تر است و خوانایی زیر نور خورشید را می‌توان متوسط ارزیابی کرد.

یک ایراد دیگر استفاده از پنل‌های LCD به‌جای OLED مشکل نور پس‌زمینه یا بکلایت غیریکپارچه خصوصاً در اطراف بریدگی تصویر است. به نحوی که در پس‌زمینه سفید مثل منوی تنظیمات می‌توان چیزی شبیه سایه را در اطراف بریدگی مشاهده کرد.

در مجموع صفحه‌نمایش نوا 3 برای یک میان‌رده بسیار خوب است اما نباید از آن انتظار رقابت با پرچم‌دارانی مثل وان‌پلاس 6 را داشته باشید. همچنین سامسونگ در گوشی‌های سری Galaxy A 2018 خود به لطف استفاده از پنل Super AMOLED برتری محسوسی نسبت به نوا 3 دارد.


عملکرد و کارایی نوا 3

بررسی نوا 3 هواوی - عملکرد

همان‌طور که از نوا 3 انتظار داشتیم تراشه Kirin 970 که برای این گوشی انتخاب شده عملکردی تقریباً در سطح پرچم‌داران ۲۰۱۸ را در اختیارتان می‌گذارد. این تراشه نسبت به Kirin 710 میان‌رده‌ها یک سروگردن سریع‌تر است و پیش از این در سری میت 10 و پی 20 هواوی نیز استفاده شده بود. به این ترتیب با این‌که Kirin 970 دیگر بهترین تراشه هواوی محسوب نمی‌شود اما قرارگرفتن یک تراشه پرچم‌دار در یک محصول میان‌رده قابل ستایش است.

به لطف Kirin 970 انتظار داریم نوا 3 نه‌تنها نسبت به رقبایی مثل Galaxy A9 2018 عملکرد سریع‌تری در پردازش و گرافیک داشته باشد بلکه به لطف پردازنده هوش مصنوعی بهبودهای دیگری را هم به همراه بیاورد.

با این‌حال در نتایج بنچمارک‌ها ما سعی کردیم نتایج حاصل از رقبای با رده‌قیمتی مشابه را نیز بیاوریم. یکی از این رقبا که پرچم‌دار بازنشسته سال گذشته محسوب می شود گلکسی اس 8 سامسونگ است که حالا با قیمت پایین‌تر عملکرد سریعی را به همراه دارد. ال‌جی V30 و وان‌پلاس 5T نیز در این رده قیمتی قرار دارند که باز هم از پرچم‌داران بازنشسته محسوب می‌شوند.

نوا 3 همچنین به فناوری GPU Turbo هواوی نیز مجهز شده است. این فناوری برای عملکرد سریع‌تر پردازنده گرافیکی و یا افزایش نرخ فریم بازی‌ها نیست؛ بلکه با استفاده از هوش مصنوعی سعی می‌کند تا نرخ فریم پایدارتری را در برخی بازی‌های پشتیبانی شده (مثل PUBG) به همراه بیاورد. به این ترتیب می‌توان انتظار داشت نوا 3 نسبت به گوشی‌های با پردازنده گرافیکی هم‌رده در این بازی‌ها عملکرد بهتری داشته باشد.

 


نرم‌افزار و رابط کاربری نوا 3

بررسی نوا 3 هواوی - رابط کاربری

نوا 3 با اندروید ۸.۱ اوریو و رابط کاربری EMUI 8.2 به بازار عرضه شده که با توجه به زمان معرفی و عرضه قابل انتظار است. با این‌حال در زمان نگارش بررسی هنوز خبری از آپدیت اندروید ۹ پای برای نوا 3 در ایران نیست. با این‌وجود می‌توان انتظار داشت هواوی این آپدیت را در فصل اول ۲۰۱۹ منتشر کند.

EMUI 8.2 نسبت به نسخه‌ هشتم که در پی 20 و میت 10 دیده بودیم تغییر چندانی نکرده و با همان زبان طراحی و قابلیت‌ها مواجه هستیم. به گفته هواوی این رابط کاربری می‌تواند به لطف هوش مصنوعی عادات شما را شناسایی کرده و اپلیکیشن‌های پرکاربرد شما را همیشه در پس‌زمینه آماده نگه دارد. هوش مصنوعی همچنین اپلیکیشن‌های کم‌کاربرد را غیرفعال می‌کند تا دوام شارژ باتری حفظ شود.

بررسی هواوی نوا 3 رابط کاربری

EMUI از نظر ظاهری شباهت چندانی به اندروید خالص ندارد و بیشتر با سلیقه کاربران شرق آسیایی و با شباهت‌های فراوان به iOS طراحی شده است. این مسأله که می‌توان آن را از لانچر، صفحه قفل و منوی اشتراک EMUI به وضوح دید ممکن است برای شما نقطه قوت یا ضعف محسوب شود.

با این‌حال EMUI با امکانات زیادی از جمله قابلیت قفل کردن اپلیکیشن‌ها، نمایش سرعت اینترنت در نوار وضعیت، پاکسازی حافظه و رم، مسدود کردن تماس‌ها و پیامک‌ها، جسچرهای مختلف و تم‌ها یکی از غنی‌ترین پوسته‌های اندروید است و ما را به یاد نسخه‌های قدیمی‌تر تاچ‌ویز می‌اندازد.


دوربین نوا 3

بررسی نوا 3 هواوی - دوربین

میان‌رده‌ها این روزها تمرکز خود را روی دوربین قرار داده‌اند. نوا 3 هم در جلو و هم در پشت به دوربین دوگانه مجهز شده است؛ دوربین دوم در پشت از نوع مونوکروم و برای بهبود جزئیات و کنتراست اضافه شده اما دوربین دوم سلفی صرفاً‌ برای تشخیص عمق و ثبت تصاویر پرتره است. دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و دوربین مونوکروم هم ۲۴ مگاپیکسلی با همان دیافراگم f1.8 در نظر گرفته شده و دوربین سلفی هم ۲۴ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 است.

از نظر رابط کاربری اما به سختی می‌توان رقیبی برای دوربین نوا 3 در میان رقبا پیدا کرد. اگر از کاربرانی هستید که به دستکاری تنظیمات و امتحان کردن حالت‌های مختلف علاقه دارید از دوربین نوا 3 لذت خواهید برد. در بخش Pro به اکثر تنظیمات دستی از جمله سرعت شاتر، نوردهی، فوکوس و وایت‌بالانس دسترسی خواهید داشت. دوربین نوا 3 همچنین حالت‌های متنوعی از جمله حالت شب، نقاشی نوری، پانوراما سه‌بعدی و تایم‌لپس نیز دارد.

حالت AR Lens یا Qmoji در دوربین نوا 3 قرار است مشابه انیموجی و میموجی آیفون عمل کند اما با این‌که در ردیابی حالات چهره عملکرد خوبی دارد اما کاراکترهای چندان جذابی برای آن انتخاب نشده و نمی‌توانید کیفیت و رندر تصاویر آن را با انیموجی یا میموجی مقایسه کنید. قابلیت قرار دادن کاراکترهای زنده به شکل واقعیت افزوده در محیط هم نتیجه‌ای جز تصاویر کم‌کیفیت ندارد.

هوش مصنوعی

هواوی از تراشه Kirin 970 برای تشخیص سوژه‌ها در دوربین و بهبود (یا شاید بهتر باشد بگوییم تغییر) اشباع رنگی و دامنه دینامیکی استفاده می‌کند. خبر خوب این‌که در نوا 3 نیازی نیست نگران روشن و خاموش کردن AI باشید چرا که وقتی تصاویر را با AI ثبت کنید می‌توانید در گالری تصویر اصلی و بدون اعمال افکت را هم داشته باشید.

AI در دوربین نوا 3 طبق انتظار اشباع رنگی را افزایش می‌دهد. این مساله خصوصاً در برگ درختان و سبزه‌ها و همچنین در آسمان آبی مشخص است. به این ترتیب تصاویر کمی غیرواقعی به نظر می‌رسند. با این‌حال در برخی صحنه‌های با کنتراست بالا نیز AI دامنه دینامیکی را افزایش می‌دهد که منجر به ثبت جزئیات بهتر در نقاط روشن و تاریک تصویر خواهد شد.

کیفیت تصاویر دوربین

ما در ۹۰ درصد اوقات تصاویر بدون هوش مصنوعی (AI) را می‌پسندیم و به همین دلیل ترجیح دادیم تا این گزینه را غیرفعال کنیم. کیفیت تصاویر دوربین نوا 3 در رده قیمت خود بسیار خوب است. با این‌که تصاویر کمی شارپ شده‌اند اما در عوض رنگ‌ها طبیعی هستند، جزئیات فراوانی ثبت شده و دامنه دینامیکی هم خوب است.

با این‌حال در صحنه‌های با کنتراست بالا بهتر است از حالت HDR استفاده کنید تا خصوصاً جزئیات در بخش‌های روشن بهتر حفظ شود. کنتراست تصاویر حاصل بسیار خوب است و می‌توان گفت تصاویر نوا 3 را می‌توانید با کمترین دستکاری به اشتراک بگذارید.

دوربین ۲۴ مگاپیکسلی مونوکروم علاوه بر افزودن جزئیات به تصاویر می‌تواند برای ثبت تصاویر سیاه‌وسفید نیز استفاده شود. تصاویر سیاه‌وسفید ثبت شده توسط این دوربین از نظر جزئیات، دامنه دینامیکی و کنتراست عالی هستند و نویز بسیار کمی هم دارند. به این ترتیب اگر به ثبت تصاویر سیاه‌وسفید علاقه دارید این دوربین از مزایای نوا 3 به‌شمار می‌رود.

کیفیت تصاویر در نور کم هم برای یک میان‌رده بسیار خوب است و با این‌که در سطح پرچم‌داران نیست اما نسبت به رقبا عملکرد خوبی دارد. نبود لرزش‌گیر اپتیکال را تاحدودی دیافراگم باز f/1.8 لنز جبران کرده و حالت شب هم نه به خوبی سری پی 20 و میت 20 اما تا حد خوبی می‌تواند تصاویر را روشن‌تر ثبت کند.

کیفیت ویدئوها

کیفیت ویدئوهای 4K نوا 3 را هم می‌توان هم خوب و هم بد ارزیابی کرد. خوب از نظر ثبت جزئیات، نویز پایین و رنگ‌های شاداب و بد از جهت دامنه دینامیکی ضعیف و نبود لرزش گیر اپتیکال یا دیجیتال. به این ترتیب اگر ثابت ایستاده باشید می‌تواند انتظار نتایج بسیار خوبی داشته باشید اما اگر در حرکت باشید ویدئو درست مثل ویدئوهای پی 20 لرزان خواهد بود. در وضوح 1080p می‌توانید لرزش‌گیر دیجیتال را فعال کنید اما این‌کار باعث محدود شدن زاویه دید و همچنین کاهش جزئیات خواهد شد.

تصاویر سلفی

کیفیت سلفی‌های دوربین ۲۴ مگاپیکسلی نوا 3 عالیست و می‌توانید در نور مناسب نتایج آن را هم‌تراز با گوشی‌های پرچم‌دار ببینید. در نور کم اما پیکسل‌های کوچک‌تر باعث ایجاد نویز می‌شوند اما خوشبختانه هواوی سعی نکرده تا با کاهش جزئیات نویز را کاهش دهد و تصویر نهایی باز هم کاملاً قابل قبول است.

همچنین به لطف دوربین دوم تشخیص عمق، تشخیص لبه‌های سوژه در حالت پرتره نیز بسیار خوب است. فقط اگر علاقه‌ای به از دست رفتن جزئیات ندارید پیشنهاد می‌کنیم زیباسازی چهره را در دوربین سلفی غیرفعال کنید.


صدا در نوا 3

بررسی نوا 3 هواوی - صدا

نوا 3 یک تک بلندگو در لبه پایینی خود دارد که از نظر بلندی و کیفیت در سطح قابل قبولی قرار دارد. در این مدل خبری از بلندگوی دوگانه یا استفاده از اسپیکر مکالمات نیست اما بلندی صدا نیازهای اکثر کاربران را برطرف خواهد کرد.

خوشبختانه هواوی جک هدفون را نیز حذف نکرده و می‌توانید از هدفون‌های خود بدون نیاز به دانگل با نوا 3 استفاده کنید. در این گوشی همچنین فناوری Histen هواوی نیز برای پردازش صدا و اعمال افکت‌ها وجود دارد. کافیست ابتدا نوع هدفون (درون گوش یا اطراف گوش) را انتخاب کنید. سپس می‌توانید از حالت‌های زیر یکی را به دلخواه انتخاب کنید:

  • خودکار Auto: تنظیم خودکار افکت‌ها بسته به محتوای درحال پخش
  • صدای سه‌بعدی 3D Audio: شبیه‌سازی عمق میدان صدای سه‌بعدی در چهار حالت Near – Front – Wide و Grand
  • طبیعی Natural: تمرکز روی صدای طبیعی و واقعی
  • استاندارد Standard: ذخیره انرژی برای شارژدهی بیشتر باتری

در آزمایش با هدفون Hifiman Edition X V2 می‌توان گفت حالت صدای سه‌بعدی سعی در افزایش سانداستیج دارد که خصوصاً برای هدفون‌های پشت‌بسته می‌تواند قابلیت مفیدی باشد. صدای طبیعی هم تفاوت چندانی را به جز کمی گرم‌تر شدن صدا ایجاد نمی‌کند و استاندارد هم DSP پردازش صدا را به کلی غیرفعال خواهد کرد.


باتری و دوام شارژ نوا 3

بررسی نوا 3 هواوی - باتری

نوا 3 به یک باتری بزرگ ۳۷۵۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز شده است که همچنین با شارژ سریع نیز سازگار است. ترکیب باتری بزرگ، پردازنده کم‌مصرف، وضوح 1080p و هوش مصنوعی باعث شده تا دوام شارژ نوا 3 عالی باشد. این گوشی می‌تواند به راحتی یک روز کامل استفاده سنگین را دوام بیاورد و اگر استفاده شما محدودتر باشد تا اواسط روز بعد هم به شارژر احتیاجی نخواهید داشت.

ما آزمون باتری PCMark را با روشنایی کالیبره شده ۲۰۰ نیت روی نوا 3 اجرا کردیم و این گوشی توانست ۸ ساعت و ۵ دقیقه دوام بیاورد که رقم بسیار خوبی است.

با این‌حال فناوری شارژ سریع نوا 3 آن‌قدرها هم سریع نیست و شارژ کردن کامل باتری این گوشی حدود ۲ ساعت طول می‌کشد. نکته عجیب این‌که برخلاف اکثر شارژرهای سریع سرعت شارژ نوا 3 در نیمه اول ظرفیت سریع‌تر نیست. همچنین همان‌طور که حدس زده‌اید در نوا 3 خبری از شارژ بی‌سیم نیز نیست.


جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

نوا 3 گوشی هوشمند جالبی است که توانسته ترکیب خوبی از یک میان‌رده و یک پرچم‌دار ارائه دهد. طراحی این گوشی و دوام شارژ آن چیزی از پرچم‌داران کم ندارد و تراشه Kirin 970 نیز شاید قوی‌ترین نباشد اما کماکان از بهترین‌هاست. عملکرد دوربین سلفی و حالت تشخیص چهره نیز قابل تحسین است. در عوض نوا 3 شاید آن عملکرد فوق‌العاده دوربین اصلی خصوصاً در بخش فیلم‌برداری را نداشته باشد.

علاوه بر این با توجه به قیمت این گوشی در بازار گزینه‌های ارزشمند دیگری مثل گلکسی اس 8 و وان‌پلاس 5T پرچم‌داران بازنشسته سال گذشته نیز حضور دارند. گلکسی اس 8 صفحه‌نمایش و دوربین بهتری دارد و وان‌پلاس 5T هم نرم‌افزار روان‌تر و پشتیبانی نرم‌افزاری بهتری را وعده می‌دهد.

به این ترتیب نوا 3 یک گوشی میان‌رده پریمیوم و باکیفیت است که بی‌شک شما را از خریدتان پشیمان نخواهد کرد؛ با این وجود با توجه به قیمت فعلی و وجود گزینه‌های متعدد دیگر نمی‌توانیم خرید نوا 3 را صددرصد به شما پیشنهاد کنیم. با این‌حال از آن‌جا که این گوشی به‌تازگی به بازار عرضه شده می‌توان انتظار کاهش قیمت در ماه‌های آینده و در پی آن افزایش ارزش خرید را داشت.

84%
خوب

هواوی نوا ۳ - Huawei Nova 3

هواوی نوا ۳ گوشی هوشمندی است که با موفقیت قابلیت‌های مهم پرچم‌داران و میان‌رده‌ها را به یکدیگر پیوند زده است.
این گوشی با ظاهر جذاب، دوربین‌های دوگانه، تشخیص چهره سه‌بعدی و عملکرد سریع بی‌شک از بهترین میان‌رده‌هاست اما قیمت نسبتاً بالای آن هنگام عرضه رقبای قدرتمندی مثل گلکسی اس ۸ و وان‌پلاس 5T را مقابل این گوشی قرار می‌دهد.

  • طراحی و ساخت
  • صفحه‌نمایش
  • عملکرد و کارایی
  • نرم‌افزار و رابط کاربری
  • دوربین
  • صدا
  • باتری و دوام شارژ
  • ارزش خرید
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. محمد می‌گوید

    چند وقت پیش واسه یکی از دوستان انر ۸ ایکس خریدیم فک کنم تفاوتش با نوا ۳ فقط تو سی پی یو هست. باید بگم عالیه. یعنی من دو هفته س دارم میگردم ببینم کسی که گوشی اندرویدی میخواد بگیره چرا باید سه چهار برابر بیشتر هزینه کنه و سامسونگ یا بقیه برندها رو بگیره و چیزی که نهایتا گیرش میاد یه چیزی در حد هواوی انر یا نوا هست و شاید حتی پایینتر.
    اگه به اعداد و ارقام علاقه دارید مثلا گوشی شما چهار دوربینه صفحه ش ده کا هست رمش دوازده هست برید سمت پرچمدارا اگه عملکرد واستون مهمه و واسه پولتون ارزش قائلید همین هواوی های میانرده رو بخرید و بدونید که هیچ چی از دست نمیدید

  2. پریسا می‌گوید

    قبلا هر گوشی تو دنیا میومد چند وقت بعدش تو ایرانم عرضه میشد الان ما مدتهاست منتظریم هواوی میت 20 پرو بیاد ایران که آخرشم نیومد مجبوریم بریم سمت گوشیای دیگه