پلی استور حالا به آزادسازی فضای حافظه گوشی شما کمک می‌کند

در آخرین آپدیت پلی استور گوگل حالا بخشی برای نمایش فضای اشغال شده توسط اپلیکیشن‌ها و آزادسازی فضای حافظه اضافه شده است.

1

نسخه جدید پلی استور حالا قابلیتی برای نمایش مقدار حافظه خالی گوشی شما برای نصب اپلیکیشن‌ها و آزادسازی فضای حافظه گوشی دارد. قابلیت جدید Storage پلی استور درصد و میزان حافظه خالی را نمایش می‌دهد. برای نمایش این ویژگی کافیست در پلی استور منوی کشویی را باز کرده و روی My Apps & games تپ کنید. سپس وارد زبانه Installed شوید و در بالای صفحه می‌توانید نوار حافظه را مشاهده کنید.

آزادسازی فضای حافظه گوشی

علاوه بر این اگر حافظه گوشی شما تقریباً پر باشد می‌توانید با لمس این نوار حافظه به صفحه‌ای برای پاکسازی حافظه بروید. در این بخش می‌توانید اپلیکیشن‌های کم استفاده را حذف کنید تا فضای اشغال شده توسط آن‌ها را دوباره به دست بیاورید. پلی استور به صورت خودکار اپلیکیشن‌های کم‌کاربرد و کم استفاده شما را برای حذف پیشنهاد می‌دهد اما می‌توانید هر تعداد از آن‌ها را که بخواهید یکجا Uninstall کنید. کافیست گزینه‌های مورد نظر خود را انتخاب کرده و دکمه سبز FREE UP را لمس کنید.

قابلیت آزادسازی فضای حافظه خصوصاً برای کاربرانی که گوشی‌های اقتصادی با حافظه داخلی محدود دارند مفید است و شما را از نصب اپلیکیشن‌های مختلف و یا جستجو در تنظیمات گوشی بی‌نیاز می‌کند.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. مرسانا می‌گوید

    سلام. ممنون از مطلب خوبتون.
    من یه مشکلی که با پلی استور گوگل دارم اینه که وقتی میخوام یه نرم افزار ۳ مگابایتی رو روی موبایلم نصب کنم ازم میخواد که خدود ۵۰۰ مگابایت تو حافظه‌ی گوشیم جا باز کنم. چرا واسه یه نرم افزار کم حجم ۳ مگابایتی باید حدوذ ۵۰۰ مگابایت جا باز کنم؟
    ممنون میشم جوابشو بدید.