پروژه آتنا اینتل رونمایی شد؛ هوش مصنوعی و 5G در راه لپ‌تاپ‌های آینده

اینتل در حال کار بر روی پروژه‌ای است که به گفته شرکت، تولیدکنندگان کامپیوتر را برای نسل جدید لپ‌تاپ‌ها آماده می‌کند.

0

پروژه آتنا اینتل قصد دارد که سازندگان کامپیوترها را برای نسل آینده لپ‌تاپ آماده کند. به گفته اینتل ما در سال‌های آینده با کلاس تازه‌ای لپ‌تاپ‌ها روبرو خواهیم بود. چنین کلاسی نیازمند نگرشی جدید خواهد بود. این لپ‌تاپ‌ها احتمالا قابلیت‌هایی همچون ارتباط 5G و پشتیبانی از هوش مصنوعی را خواهند داشت.

در حقیقت پروژه آتنا اینتل نگرشی جدید به اولترابوک‌ها خواهد بود. اینتل در حال حاضر قصد دارد که یک سری مشخصات را به صورت سالانه به سازندگان ارائه دهد. سازندگان کامپیوترها باید این مشخصات را درون محصولات خود داشته باشند تا بتوانند تاییدیه اینتل را دریافت کنند.

در حقیقت هنگامی که اولترابوک‌ها به بازار عرضه شدند، چنین استراتژی میان شرکت‌ها استفاده شد. قدرت بازاریابی اولترابوک‌ها به قدری زیاد بود که شرکت‌ها قبول کردند که طراحی نازک‌تری داشته باشند. همچنین فضای ذخیره‌سازی سریع‌تر شد و عمر باتری‌ها هم نسبت به اندازه افزایش یافت.

اولترابوک‌ها باعث شدند که سازندگان کامپیوتر به فکر ساختن محصولاتی کوچک‌تر و سبک‌تر باشند. اما مشخص نیست که هدف اصلی پروژه آتنا اینتل چیست. همانطور که گفتیم اینتل می‌گوید این پروژه قصد دارد که استفاده از تکنولوژی‌های تازه مانند 5G و هوش مصنوعی را میان سازندگان لپ‌تاپ‌ها مرسوم کند. اینتل اطلاعات بیشتر از این را در اختیار کسی قرار نداده است.

در کنار استفاده و همگانی کردن تکنولوژی‌های مانند 5G و هوش مصنوعی، اینتل برنامه‌های دیگری هم دارد. به عنوان مثال این پروژه قصد دارد که زمان بین باز شدن در لپ‌تاپ و روشن شدن سیستم را به حد امکان کم کند. باتری با عمر طولانی‌مدت، شکل‌های قابل تغییر و همچنین عملکرد بهتر هم در این لیست قرار دارد. البته که اکثر سازندگان لپ‌تاپ‌ها بر روی این مسائل تمرکز دارند.

اینتل یک نقشه راه برای شرکت‌های تولیدکننده ایجاد کرده است. این شرکت قصد دارد که محصولات پروژه آتنا را در نیمه دوم سال 2019 وارد بازار کند. شرکت‌هایی مانند ایسر، ایسوس، دل، گوگل، اچ‌پی، اینولوکس، لنوو، مایکروسافت، سامسونگ و شارپ در حال حاضر با این پروژه همکاری دارند. این محصولات شامل محصولاتی هستند که از سیستم‌عامل کروم و ویندوز استفاده می‌کنند. در کنار پروژه آتنا، اینتل پردازنده 10 نانومتری آیس لیک و همچنین لیک‌فیلد را معرفی کرده است.

منبع TheVerge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.