تصمیم‌های جدید وزارت ارتباطات برای حذف پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات به تازگی از تصمیمات جدید این وزارتخانه برای کنترل و حذف پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم خبر داده است.

0

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در زمینه تلفن همراه در کشور ما پیامک‌های تبلیغاتی است. این پیامک‌های تبلیغاتی اکثراً با شماره‌های شخصی هم ارسال می‌شود و راه ساده‌ای برای کنترل آن‌ها وجود ندارد. از وعده‌های محمدجواد آذری جهرمی حذف پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم بود و به نظر می‌رسد سرانجام تصمیمات مفیدی در این زمینه گرفته شده است.

وزیر ارتباطات روز یکشنبه از مسدود کردن ۷۰ هزار سیم‌کارت متخلف خبر داد اما از آن‌جا که این روش به سرانجام نرسیده یک نظرسنجی برای راهکارهای مفیدتر در توییتر قرار داد که گزینه‌های آن به شرح زیر بودند:

۱) ایجاد امکان تبلیغ ارزان

۲) بالا بردن قیمت سیم کارت

۳) بالا بردن قیمت پیامک‌ها

۴) محدودیت تعداد پیام در روز

با این‌که بسیاری از کاربران البته هیچ‌کدام از این گزینه‌ها را مناسب یا کافی نمی‌دانستند به هر حال گزینه‌های ۴ و ۲ به ترتیب با ۵۹ و ۲۷ درصد بیشترین آرا را کسب کردند. حالا آذری جهرمی نتیجه تصمیمات جلسه‌ای با کارشناسان حوزه فناوری با توجه به نظرات مردم را منتشر کرده است.

تصمیمات نهایی وزارت ارتباطات برای حذف پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم

۱ کانال تبلیغ ارزان

علت رواج پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم، عدم وجود راهکار موثر، ارزان و در دسترس برای تبلیغ مشاغل است. در مصوبه ۲۷۰ کمیسیون تنظیم مقررات راهکاری برای تبلیغ قانونمند با رضایت مشتری و پرداخت هزینه به دریافت کننده دیده شده است.

این مصوبه باید توسط اپراتورها عملیاتی شود. همچنین در هفته آتی در جلسه‌ای با فعالین بازاریابی دیجیتال راهکارهای ایجاد کانالی موثر، ارزان و در دسترس برای مشاغل به جای پیامک بررسی و اجرایی خواهد شد.

به این ترتیب احتمالاً مشترکینی که به دریافت پیامک تبلیغاتی رضایت بدهند باید اعتبارات اضافه و هدیه‌ای از سوی اپراتورها دریافت کنند.

۲- تشدید شناسایی و برخورد با ارسال‌کنندگان

ظرف پنج روز آینده سیستم کشف تخلفات سازمان تنظیم مقررات با تنظیمات سخت‌گیرانه‌تری فعالیت خواهد کرد. برخورد با دفاتر خدماتی فروش سیم‌کارت‌های غیرقانونی و لغو مجوز آنها در دستور کار قرار گرفت.

۳- محدودیت در ارسال پیامک روزانه:

فعلا سقف مشخصی برای ارسال روزانه مشخص شد. دو پیشنهاد وجود دارد، اول اینکه بالاتر از سقف، ارسال نشود و یا اینکه با تعرفه بیشتری محاسبه شود، اتخاذ تصمیم در این خصوص قانونا با کمیسیون تنظیم مقررات است و تا یکشنبه هفنه بعد نهایی خواهد شد.

۴- گران کردن تعرفه پیامک و سیم‌کارت

با توجه به عدم اقبال عمومی این راهکار از دستور کار خارج شد.


نظر شما چیست؟ چه راهکاری برای جلوگیری و حذف پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم پیشنهاد می‌کنید؟

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.