سامسونگ مانیتور گیمینگ اولتراواید و خمیده ۴۹ اینچی CRG9 را با وضوح 1440p معرفی کرد

سامسونگ که سال گذشته مانیتور خمیده غول‌پیکر CHG90 را با نسبت تصویر ۳۲:۹ و وضوح 1080p عرضه کرده بود حالا نسخه 1440p این مانیتور را با نام CRG9 معرفی کرده است.

0

مانیتورهای فوق عریض یا اولتراواید اخیراً در دنیای گیمرها محبوب و محبوب‌تر می‌شوند. برخلاف مانیتورهای رایج با نسبت تصویر ۱۶:۹، مانیتورهای اولتراواید نسبت تصویر ۲۱:۹ یا در این‌جا ۳۲:۹ دارند که تصویری بسیار فراگیر در اختیار کاربر می‌گذارند. سامسونگ سال گذشته با مانیتور CHG90 خود توانست گیمرهای زیادی را به سمت خود جذب کند و حالا نسخه ارتقا یافته آن را با نام CRG9 معرفی کرده است.

مانیتور CHG90‌ سامسونگ با وجود نرخ رفرش بالا و نسبت تصویر کشیده جذاب یک عیب هم داشت: وضوح 1080p. حالا CRG9 با همان اندازه ۴۹ اینچی و نسبت تصویر ۳۲:۹ وضوح تصویر را به رقم خیره‌کننده ۵۱۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل افزایش داده که در واقع مشابه دو مانیتور 2560x1440QHD است که به یکدیگر چسبیده شده باشد. به این ترتیب این مانیتور برای افرادی که از دو مانیتور در کنار یکدیگر استفاده می‌کنند نیز ایده‌آل است.

با وجود این‌که سامسونگ اولین شرکتی بود که مانیتور ۴۹ اینچی اولتراواید عرضه کرد اما اولینی نیست که این مانیتور را با وضوح QHD عرضه می‌کند. پیش از سامسونگ فیلیپس مدل Brilliance 492P8 و دل هم مدل UltraSharp U4919DW را با چنین وضوح و اندازه‌ای عرضه کرده بودند. با این‌حال برند سامسونگ شاید در زمینه مانیتور شناخته‌شده‌تر باشد.

مانیتور CRG9 سامسونگ از آن‌جا که برای گیمرها ساخته شده دارای نرخ بازسازی تصویر ۱۲۰ هرتز و زمان پاسخگویی ۴ میلی‌ثانیه است. کماکان در این مانیتور خبری از G-Sync انویدیا نیست و سامسونگ به فناوری FreeSync 2 بسنده کرده است. به این ترتیب بهترین تجربه استفاده از این مانیتور با کارت‌های گرافیک AMD خواهد بود. از سایر مشخصات این مانیتور خمیده می‌توان به پشتیبانی از گستره رنگی HDR10، درگاه‌های HDMI، دو درگاه DisplayPort و یک درگاه USB اشاره کرد.

سامسونگ در کنار CRG9 همچنین از مانیتور جدید ۳۲ اینچی UR59C با وضوح 4K و نسبت تصویر استاندارد ۱۶:۹ رونمایی کرد. این مانیتور خمیده نسبت کنتراست ۲۵۰۰:۱ داشته که به گفته سامسونگ با این مشخصات بی‌رقیب است. این مانیتور با حاشیه‌های باریک و دقت رنگ بالاتر بیشتر برای تولیدکنندگان محتوا مناسب است تا گیمرها.

مانیتور ۳۲ اینچی UR59C سامسونگ
مانیتور ۳۲ اینچی UR59C سامسونگ

انتظار داریم قیمت و زمان عرضه مانیتور CRG9‌ و UR59C سامسونگ هفته آینده و در نمایشگاه CES 2018 مشخص شود.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.