ثبت رکورد جدید گینس همزمان با رونمایی از گوشی می پلی شیائومی

شیائومی به‌تازگی گوشی جدید می پلی (Mi Play) خود را رونمایی کرده و همزمان رکورد جدیدی هم در کتاب گینس ثبت کرده است.

0

با استفاده از ۱۰۰۵ دستگاه گوشی می پلی، شیائومی یک صفحه‌نمایش بزرگ داینامیک به شکل درخت کریسمس با ارتفاع ۸ متر ایجاد کرده است. به این ترتیب شیائومی با کمک می پلی رکورد قبلی گینس که مربوط به استفاده از ۵۰۴ گوشی هوشمند بود را شکسته است. تصویر بالا مدیرعامل شیائومی Lei Jun را در کنار گواهی گینس مشاهده می‌کنید.

این درخت کریسمس ایجاد شده در یک مرکز خرید بزرگ در چین قرار دارد و علاوه بر این‌که از نظر ظاهری جذاب است به عنوان یک هات‌اسپات وای‌فای نیز عمل می‌کند تا سریع‌هرین اینترنت بی‌سیم را به مشتریان درون این مرکز خرید ارائه کند. سر هم کردن این صفحه‌نمایش غول‌آسای موبایلی حدود ۱۲ ساعت طول کشیده و ظاهراً مشکل‌ترین بخش آن هم هماهنگ کردن صفحه‌نمایش‌ها با یکدیگر برای نمایش یک تصویر واحد است.

این سومین بار است که شیائومی نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت می‌کند. اولین بار این شرکت با استفاده از ۹۶۹۰ لامپ یک لوگوی غول‌آسای Mi خود را ساخت که حالا در دفتر مرکزی این شرکت در هند قرار دارد. بار دوم هم مربوط به افتتاح همزمان ۵۰۰ برندشاپ این شرکت در چین در تاریخ ۷ آبان بود.

معرفی شیائومی می پلی Xiaomi Mi Play

شیائومی می پلی

از رکورد گینس که بگذریم گوشی می پلی شیائومی به تنهایی هم جذاب است. این گوشی از ترکیب شیشه و فلز ساخته شده و به سبک گوشی‌های هواوی از بدنه دو رنگ استفاده می‌کند. حاشیه‌های دستگاه به نسبت قیمت پایین ۱۶۰ دلاری آن باریک است و بریدگی صفحه‌نمایش قطره‌ای شکل هم آن را به پرچم‌داران شبیه کرده است.

می پلی شیائومی از صفحه‌نمایشی ۵.۸۴ اینچی با وضوح ۲۲۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی بهره گرفته و درون خود میزبان تراشه MediaTek P35 به همراه ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی است.

شیائومی برای این گوشی یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و دوربین‌های ۱۲ و ۲ مگاپیکسلی در پشت در نظر گرفته است. حسگر اثر انگشت، درگاه microUSB و قیمت ۱۱۰۰ یوآنی (حدود ۱۶۰ دلار) از سایر مشخصات این گوشی اقتصادی هستند.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.