ناسا هک شد!

روز سه‌شنبه ناسا اطلاعیه داخلی را به کارمندان خود ارسال کرد و به افراد داخل سازمانی اعلام کرد که ناسا هک شده است!

0

در حقیقت هک ناسا مربوط به ماه پیش است. ناسا 1 آبان متوجه شد که هک شده و درز اطلاعات داشته است. این اطلاعیه به تمامی کارمندان ارسال شد. ناسا مدعی شده که این در روند این هک، اطلاعات شخصی کارمندان مانند شماره امنیت اجتماعی آن‌ها درز پیدا کرده است.

این اطلاعیه توسط SpaceRef منتشر شده و از طریق منابع انسانی ناسا به کارمندان ارسال شده است. با اینکه مدت زمان زیادی از این هک گذشته و ناسا تحقیقات فراوانی را در این خصوص انجام داده، همچنان اطلاعات زیادی در مورد هک ناسا منتشر نشده است.

بر اساس این اطلاعیه، ناسا در حال کار با تیم تحقیقات فدرال است تا افراد پشت این هک را شناسایی کنند. طبق گفته ناسا اطلاعات کارمندان که بر روی سرور بوده درز پیدا کرده است. این اطلاعات شامل اطلاعات کارمندان از تاریخ 1 مرداد 1385 تا آبان همین امسال است.

در این اطلاعیه ذکر شده بود که بهتر است کارمندان کارهای لازم را انجام دهند تا دچار سرقت هویت نشوند. همچنان مشخص نیست که دقیقا کدام کارمندان شرکت با این مشکل مواجه شده‌اند و اطلاعات آن‌ها درز پیدا کرده است. البته ناسا قول داده که در اسرع وقت صدمه‌دیدگان را شناسایی کند.

ناسا در پاسخ به Gizmodo گفت که نمی‌تواند مشخص کند که چه تعداد از کارمندان تحت تاثیر هک ناسا بوده‌اند اما طبق گفته سخنگوی ناسا، هیچکدام از عملیات‌های این آژانس به خطر نخواهد افتاد و درز اطلاعات مربوط به عملیات‌های ناسا نبوده است.

آمریکا در دوره سختی قرار دارد؛ آمریکا مدت طولانی است که با حملات سایبری سر و کله می‌زند. به همین خاطر نمی‌توان مشخص کرد که این حملات توسط چه اشخاص یا گروه‌هایی صورت گرفته است. همین چند روز پیش متوجه شدیم که اطلاعات 500 میلیون مهمان هتل ماریوت درز پیدا کرده و به گفته مقامات آمریکایی، دولت چین پشت این هک بوده است.

به گفته مقامات آمریکایی، این اتفاق 4 سال پیش هم رخ داده و این عملیات دولت چین، برای پیدا کردن اطلاعات بیشتر از ماموران دولتی، جاسوس‌ها و اشخاصی است که در زمینه اطلاعات فعالیت دارند.

ممکن است هم ناسا بخشی از یک برنامه بزرگ‌تر باشد. ممکن است کارمندان این شرکت، از این پس زیر نظر جاسوس‌های خارجی باشند. همچنین امکان دارد که اینکار تنها برای دسترسی به اطلاعات مالی این افراد بوده باشد. در هر صورت که این اتفاق خوشایندی نیست.

منبع Gizmodo
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.