هواوی یک آزمایشگاه تحقیقاتی سری در مقر چین خود دارد!

هواوی از نظر فروش سال خوبی را داشته، اما به صورت کلی، این شرکت درگیر یک سری مسائل امنیتی و سیاسی شده که آینده شرکت را به خطر انداخته است. با این حال شرکت یک نقشه دارد.

0

فروش محصولات هواوی در سال 2018 به بالاترین حد خود رسید. البته که کشورهای مختلف تعهدات امنیتی و همچنین تاثیر این شرکت بر روی صنعت مخابراتی را به چالش کشیده‌اند. یکی از اعضای بلندپایه شرکت هم مدتی پیش در کانادا دستگیر شد. اما این شرکت در مقر خود در کشور چین یک آزمایشگاه سری راه‌اندازی کرده است. این آزمایشگاه سری هواوی حاوی یک نقشه است.

مقر شرکت هواوی در شهر شنژن چین قرار گرفته است. آزمایشگاه سری هواوی در این مقر قرار گرفته و اسم مستعار این آزمایشگاه «کاخ سفید» است. طبق گزارش بلومبرگ، مهندسین شرکت به سختی در حال کار بر روی پروژه‌هایی هستند که آینده شرکت را تعیین خواهد کرد. این پروژه‌ها شامل هوش مصنوعی، پردازش ابری و چیپ‌هایی تازه برای کاهش نیاز به کمپانی‌های آمریکایی است.

بر اساس این گزارش، دولت چین شرکت هواوی را زیر فشار قرار داده که یک سری راه‌حل تازه تکنولوژیک پیدا کند. در آزمایشگاه سری هواوی یک سری اتاق جداگانه با نام «سالن نمایش دستاوردهای عمودی» وجود دارد. در این اتاق‌ها هواوی سناریوهای مختلفی از تکنولوژی فعلی و آینده خود را به نمایش گذاشته است.

در حال حاضر، این شرکت یک سری قطعه را به شرکت‌های مختلفی برای سرویس‌های ابری و اینترنت اشیا به فروش می‌رساند. بر اساس پیش‌بینی شرکت، این تجارت امسال حدود 10 میلیارد دلار درآمد خواهد داشت. همچنین طی سال‌های آینده این بخش از شرکت به شدت مهم خواهد بود.

اما هدف هواوی از ساخت چنین آزمایشگاهی چیست؟ به نظر می‌رسد که هواوی و دولت چین در تلاش هستند تا به سناریویی برسند که در آن استفاده از چیپ‌ها یا نرم‌افزارهای آمریکایی به صفر برسد. البته با توجه به نگرانی‌های امنیتی از اهداف این شرکت، ممکن است چنین آینده‌ای باعث شود که شرکت بخش عظیمی از بازار خارج از چین خود را از دست دهد.

منبع Phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.