این‌ها بدترین پسوردهای انتخاب شده در سال ۲۰۱۸ هستند

به موقعی از سال رسیده‌ایم که لیست سالانه بدترین پسوردها عرضه می‌شود و متوجه می‌شویم که هیچ چیزی از اشتباهات گذشته یاد نگرفته‌ایم.

0

لیست بدترین پسوردهای سال 2018 هم منتشر شد. این لیست هر ساله توسط چندین شرکت مختلف عرضه می‌شود. یکی از بدترین نکات این است که همچنان شاهد یک سری پسورد قدیمی و واضح هستیم که مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عنوان مثال در ردیفه دوم شاهد حضور دوباره «password» هستیم. همچنین رمز «123456» هم برای پنجمین سال متوالی در رده پنجم قرار گرفته است. اما در یک اتفاق عجیب پسورد «donald» امسال در رده بیست و سوم لیست بدترین پسوردهای سال 2018 ظاهر شده است.

لیست بدترین پسوردهای سال 2018 توسط شرکت SplashData منتشر شده است. این شرکت سازنده نرم‌افزار SplashID بوده است. SplashData با نگاه به 5 میلیون پسورد افشا شده آن‌ها را آنالیز کرد و متوجه شده که مردم هنوز هم از این پسوردهای قابل حدس استفاده می‌کنند.

مرگان اسلین مدیریت این شرکت می‌گوید که این لیست جای تعجب دارد و اینکه چرا مردم هنوز هم از این پسوردها استفاده می‌کنند و خود را در ریسک قرار می‌دهند. به عنوان مثال چندی پیش سیستم کمیته حزب جمهوری‌خواه بدون متوجه شدن خود اعضا هک شد و اطلاعات افراد طی انتخابات میان دوره فاش شد. یکی از دلایل استفاده چنین هکی از پسوردهایی مانند پسوردهای حاضر در لیست است. همچنین استفاده از نام‌های معروف مانند نام ریاست جمهوری آمریکا هم کاملا اشتباه است.

البته پسورد «donald» تنها حاضر تازه این لیست نیست. بلکه شاهد حضور دو پسورد جدید «aa12346» و «password1» هم هستیم. در پایین لیست 10 عدد از بدترین پسوردهای سال را شاهد هستیم. شرکت این لیست را منتشر کرده تا مردم متقاعد شوند و پسورد خود را تغییر دهند. این لیست از این قرار است:

  1. 123456
  2. Password
  3. 123456789
  4. 12345678
  5. 12345
  6. 111111
  7. 1234567
  8. Sunshine
  9. Qwerty
  10. Iloveyou

می‌توانید لیست 100 پسورد بد امسال را از این لینک مشاهده کنید. اگر شما هم در این لیست از این پسوردها استفاده می‌کنید، بهتر است که به زودی به فکر تعویض کامل آن باشید.

منبع TheVerge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.