مرورگر جدید مایکروسافت اج از افزونه‌های کروم پشتیبانی خواهد کرد

طبق گفته‌های یکی از مدیران ارشد مایکروسافت، مرورگر جدید این شرکت با موتور کرومیوم از افزونه‌های توسعه یافته برای گوگل کروم پشتیبانی خواهد کرد.

0

بر اساس اخبار پیش درز کرده میدانیم که مایکروسافت بر روی نسل جدید مرورگر اج با موتور کرومیوم کار می‌کند. این یک تغییر استراتژی اساسی پیرامون فعالیت ساکنین ردموند در بازار مرورگرهای اینترنتی خواهد بود.

همان‌طور که می‌دانید، مایکروسافت اج از موتور رندر اختصاصی EdgeHTML/Chakra بهره می‌برد، با این حال به نظر می‌رسد مایکروسافت آینده روشنی برای آن تصور نمی‌کند. چرخش مایکروسافت به سمت موتور کرومیوم می‌تواند باعث پشتیبانی مایکروسافت اج از افزونه‌های توسعه یافته برای گوگل کروم شود.

این موضوع توسط کایل آلدن، مدیر پروژه‎های نرم افزاری مایکروسافت تایید شده است. پشتیبانی از افزونه‌های موجود در فروشگاه کروم قابلیتی است که هم اکنون مرورگر اپرا نیز از آن پشتیبانی می‌کند. البته به نظر می‎رسد مایکروسافت خواهان ارائه افزونه‌های توسعه یافته برای این مرورگر در فروشگاه نرم افزاری خود است.

این شرکت همچنین یک WebView جدید مبتنی بر Chromium را ارائه خواهد کرد؛ بنابراین دو ویژگی مذکور در کنار هم قرار می‌گیرند و هر زمانی که توسعه دهندگان بخواهند می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. کایل آلدن همچنین تایید کرده که نسخه جدید مرورگر اج برای تمام دیوایس‌های توسعه یافته مایکروسافت از جمله کنسول ایکس باکس وان عرضه خواهد شد.

وی همچنین در این صفحه شیوه اجرای برنامه‌های پیشرفته تحت وب PWAs، بر روی مرورگر جدید مایکروسافت را شرح داده است. درنهایت اعلام شد که برنامه‌های توسعه یافته بر مبنای UWP (هسته یکپارچه ویندوز 10) همچنان به قوت قبل در استور مایکروسافت باقی خواهند ماند. پیش‌بینی می‌شود که نسل جدید مرورگر اج اوایل سال آینده در اختیار اینسایدرها قرار گیرد.

منبع engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.