دولت ژاپن هم استفاده از تجهیزات هواوی و ZTE را کنار می‌گذارد

پس از آمریکا و استرالیا حالا خبر رسیده دولت ژاپن نیز قصد دارد استفاده از تجهیزات هواوی و ZTE را کنار بگذارد. دلیل این تصمیم هم ترس از جاسوسی دولت چین عنوان شده است.

0

شرکت‌های چینی مشکلات زیادی در زمینه تجارت خارجی دارند و فعلا از میزان کمبود اعتبار خارجی رنج می‌برند. هواوی قرار بود با AT&T و Verizon قرارداد ببندد که در لحظه آخر همه چیز به دلیل فشار سیاسی از بین رفت. شرکت ZTE هم مجبور به اخراج مدیران و پرداخت جریمه بود تا بتواند به کار خود ادامه دهد. سازمان‌های دولت آمریکا هم از خرید از هر دو شرکت منع شده بودند. به نظر می‌رسد که دولت ژاپن هم استفاده از تجهیزات هواوی و ZTE را منع خواهد کرد.

طبق گزارش رویترز، دولت ژاپن نگران است که تجهیزات هواوی یا ZTE از سوی دولت چین به عنوان ابزار جاسوسی استفاده شوند. به همین خاطر خرید از دو شرکت را متوقف خواهد کرد. البته هر دو شرکت مدت‌ها است که روابط نزدیک با دولت چین را تکذیب کرده‌اند، اما آمریکا و ژاپن تنها کشورهایی نیستند که مشکل اعتماد دارند. استرالیا و نیوزیلند به هواوی اجازه نصب شبکه 5G ندادند و در بریتانیا هم تجهیزات هواوی در زمینه ارتباط 3G و 4G بسیار محدود است.

البته این برنامه جدید ژاپن مشخصا از هواوی و ZTE نام نبرده است. اما در این برنامه استفاده از چنین تجهیزاتی و خرید آن‌ها از شرکت‌های که مشکوک به مشکلات سایبری هستند ممنوع است. در این صورت هواوی و ZTE هم در این لیست هستند. تاثیر آمریکا بر منطقه واقعا مشهود هست و حتی بین چین و ژاپن که روابط فوق‌العاده نزدیکی دارند هم تاثیر گذاشته است. چند روز پیش دولت آمریکا یکی از مدیران شرکت هواوی را در کانادا دستگیر کرد. همین باعث شده که تنش باز هم بیشتر شود و احتمال ندارد که این تنش به پایان برسد.

منبع Androidpolice
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.