ابتکار جدید سامسونگ: استفاده از سلفی برای تنظیم نور صفحه در گوشی‌های اقتصادی

سامسونگ یک روش خلاقانه برای کاهش هزینه تولید گوشی‌های اقتصادی خود به‌کار گرفته است. در این گوشی‌ها از سلفی برای تنظیم نور صفحه استفاده خواهد شد.

0

اگر تاکنون با گوشی‌های ارزان‌قیمت و اقتصادی کار کرده باشید می‌دانید برخی از آن‌ها به سنسور تشخیص نور محیط مجهز نیستند و به همین دلیل باید روشنایی صفحه را دستی تنظیم کنید. دلیل آن کمک به کاهش هزینه‌های تولید و در نتیجه کاهش قیمت نهایی دستگاه است. اما حالا سامسونگ روش جدیدی را برای تنظیم نور صفحه به کار گرفته است.

نبود سنسور تشخیص نور محیط باعث می‌شود گوشی نتواند نور صفحه را با توجه به محیط به شکل خودکار تنظیم کند. از همین رو ظاهراً سامسونگ در به‌روزرسانی جدیدی که برای گوشی Galaxy J8 منتشر کرده از دوربین سلفی برای این‌کار کمک گرفته است. به این ترتیب که هر بار گوشی را آنلاک می‌کنید، دوربین سلفی یک تصویر از صورت شما را ثبت کرده و سپس با توجه به آن می‌تواند روشنایی محیط را حدس زده و از آن برای تنظیم نور صفحه استفاده کند.

با این‌که این روش به دقت یا کیفیت سنسور تشخیص نور نیست و به تغییر نور محیط هم واکنش نشان نمی‌دهد اما به هر حال از نبود هر قابلیت تنظیم نور صفحه بهتر است. به گفته سامسونگ این عملیات تنها در کسری از ثانیه انجام شده و پس از آن تصویر سلفی برای همیشه حذف شده و در جایی ذخیره نخواهد شد.

با این‌که سامسونگ این قابلیت جدید را رسماً معرفی نکرده اما انتظار داریم این ویژگی به‌زودی در تمام گوشی‌های ارزان‌قیمت این شرکت که از سنسور تشخیص نور محیط بی‌بهره هستند فعال شود. برای فعال کردن این قابلیت در گوشی‌های سازگار کافیست به بخش تنظیمات و صفحه‌نمایش مراجعه کنید.

با این‌حال اگر به سامسونگ در حذف سلفی‌هایتان اعتماد ندارید می‌توانید این قابلیت را غیرفعال کرده و کماکان به شکل دستی نور صفحه را تنظیم کنید.

منبع AndroidAuthority
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.